«Людина така, як вона є, не з милості своїх вчителів, а завдяки тому, що вона сама навчилася робити»

Марія Монтессорі

Перша школа за методом Марії Монтессорі запрацювала ще далекого 1900 року. Відтоді у методу є  мільйони прихильників — постало багато питань та отримано багато відповідей.

Що є основою методу Монтессорі?

Три складові методу: дитина — підготоване середовище — навчений дорослий.

У чому особливість класів Монтессорі?

Монтесорі-класи є обов’язково різновіковими. Класні кімнати світлі, просторі та дуже красиві — ретельно продумані, зоновані.

Як відбувається навчання?

Самостійність та ініціативність дітей безумовно заохочується. Учні ЛИШЕ самостійно обирають, чого саме навчатися. Протягом дня вони можуть переміщуватися від «станції» до «станції» та обирати заняття до душі  у пропонованих межах. Вихователь пропонує дитині спеціальні ретельно продумані матеріали для саморозвитку, показує, як з ними працювати.

Вправи/завдання з монтесорі-матеріалами дитина виконує (й створює) самостійно й самостійно оцінює правильність виконання цих вправ. Оцінювання (як похвала, так і критика) з боку вихователя  не потрібне. Чудовий доробок формування якостей успішного підприємця — свобода у творчості, ухваленні рішень: «придумай — створи — оціни себе».

Діти самі спрямовують своє навчання, педагог лише допомагає вивчити властивості самостійно обраного дитиною матеріалу, рухається за нею, намагаючись вгадати її природний потяг, нічого не нав’язуючи та не розвиваючи цілеспрямовано. За такого підходу сувора освітня програма не потрібна. Кожна дитина розвивається, вивчає матеріали у своєму особистому темпі.

Яка мета навчання та виховання за цією методикою?

Метод Монтессорі має на меті навчити дитину самостійно орієнтуватися у великому та складному світі, здобути за цих умов самостійність та незалежність у судженнях та справах. Діти, які навчалися «за монтессорі», на все життя зберігають ставлення до навчання як до безумовно приємного та необтяжливого для внутрішньої свободи процесу.

За матеріалами:  Hannah Meinke