Вихователі часто стикаються з тим, що привернути увагу сучасної дитини до вивчення віршів, складання розповідей стає дедалі складніше. І це не дивно, малечі значно цікавіше будь-що споглядати, ніж сприймати на слух. З власного досвіду можу сказати, що зорова пам’ять у дітей дошкільного віку розвинута набагато краще, ніж слухова. Тому в своїй роботі я почала використовувати мнемотехніку, що є незамінною для розвитку 3-річних малят.

Під час роботи я зрозуміла, що мнемотаблиці будуть легше сприйматися, якщо їх розставляти безпосередньо під час вивчення з дітьми певного тексту, а не заздалегідь. Та більше, малюкам можна запропонувати придумати відповідні малюнки разом. Наприклад, запитати в них: «Що вам нагадує літо?», якщо вони скажуть: «Яскраве сонечко чи квіточки», то можна їх і зобразити. Інколи малятам важко асоціювати якесь поняття з конкретним зображенням, тоді можна запропонувати власне бачення й обґрунтувати його.

Важливо зауважити, що необов’язково для певного поняття використовувати одну й ту саму картинку. Але символ, що був дібраний для певного слова або словосполучення, дітям слід пояснювати щоразу.

У своїй роботі за прийомами мнемотехніки, я враховувала і те, що схематичні зображення повинні будуватися від простого до складного. Спершу я використовувала окремі мнемоквадрати, а з часом їх ускладнювала та доповнювала. Так, послідовно, ми перейшли до повноцінних мнемотаблиць.

Кожен окремий мнемоквадрат, зрозуміло, несе у собі навчальну інформацію, але в невеликому обсязі, тому дитина буде легко її сприймати та запам’ятовувати.

Для дітей старшого віку необов’язково для кожного слова вигадувати символ. Наприклад, для речення: «Пішов дощ» достатньо намалювати краплинки та хмаринку. А деякі слова можна замінювати великою літерою (наприклад, замість слова «осінь» просто поставити літеру О).

На власному досвіді перевірено, що невеликі вірші дитина за допомогою мнемотаблиці зможе запам’ятати за декілька хвилин. Скласти розповідь, дотримуючи наглядної підказки, можна також легко та швидко.

Таким чином, поступово впроваджуючи мнемотехніку в роботу з дітьми, можна досягти чудових результатів. Та головне — діти не просто почнуть запам’ятовувати будь-які тексти, а це робитимуть із цікавістю та повною увагою.

Заняття з використанням мнемотаблиць сподобається кожному, а час мине непомітно. Ба більше, до цього методу можуть звертатись не лише вихователі, але й батьки. Спільна робота дуже гарно вплине на дитину. У стислі терміни можна буде досягти гарних результатів.

Метасьова Н. С., вихователь  КЗ «Лисичанський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 4 «Росинка», м. Лисичанськ, Луганська область.