Якби в кабінеті у лікаря, юриста або дантиста одночасно зібралися 30 чоловік із різними бажаннями та потребами, а деякі, не маючи бажання там перебувати, постійно заважали б йому працювати, а лікар, юрист або дантист (без асистента), мав би протягом дев’яти місяців, застосовуючи всю свою майстерність, досягати високих професійних результатів, ось тоді, можливо, він би отримав деяке уявлення про роботу шкільного вчителя.

Дональд Д. Куїнн (американський письменник)

У педагога є важка, але дуже важлива місія — бути класним керівником. Одні вважають її лише доповненням до своєї викладацької роботи, інші — навпаки, найголовнішою. Як би не була важка ця діяльність, вона, безсумнівно, потрібна дітям, оскільки основна структурна ланка у школі — це клас. Саме в ньому зароджується інтерес до навчання, формуються соціальні стосунки між дітьми.

Професія класного керівника схожа на професією мінера. Оскільки варто раз оступитись і контакт із дитиною буде втрачено, подекуди назавжди. Тому, звісно ж, потрібно бути психологом, хоча б на інтуїтивному рівні.

До вашої уваги — семінар-тренінг, що допоможе правильно й легко налагоджувати спілкування з учнями, батьками, дотримувати дисципліни в класі, не вдаючись до «репресивних» методів, застосовувати в роботі «тренінговий стиль», налагоджувати взаємини з учнями за принципом взаємодії.

Автори: К. В. Красножон, В. В. Мордач, за матеріалами журналу «Педагогічна майстерня» № 6, 2018 р.