Найкращий спосіб створити сприятливу для навчання атмосферу — це примусити клас мислити. Наступні ідеї можна використовувати з уроку в урок.

Усі ці ідеї щодо активізації процесів мислення можна використовувати з будь-якими темами, будь-якими предметами та курсами.

П’ять — три — один

Це спосіб згенерувати багато ідей, а потім зосередити увагу на одній, аби розглянути її детальніше. Наприклад, запропонуйте учням записати всі причини Другої світової війни / що необхідно зробити, аби стати видатним музикантом / що характеризує успішного лідера. Потім:

  • із довгого переліку оберіть п’ять пунктів й опишіть їх;
  • із п’яти пунктів оберіть три та поясніть, чому вони важливі;
  • із трьох оберіть один та обґрунтуйте його значущість.

Шістдесят секунд, щоб довести…

Запропонуйте учням виклик — аргументовано довести, що вони розуміють:

теорію відносності у повному обсязі;

чому різні підприємства розташовані там, де вони є — наприклад, заводи з виробництва сталі та торгівельні центри;

як з’являються метелики;

звідки з’являється молоко тощо.

Якою б не була тема, учням необхідно підготувати виступ точно на 60 секунд, аби довести, що вони дійсно це знають. Це змусить їх осягнути зміст та навчить структурувати усну презентацію, розраховану на обмежений час.

Створи власну доповідь

Зважаючи на самооцінювання учнів свого прогресу, попросіть їх письмово прокоментувати, о з теми вони вивчили на цей час; як вони бачать себе як учасників процесу навчання; над поліпшенням чого вони працюють. Після цього попроси їх вкласти це до конверту й написати на ньому свою домашню адресу (зрештою — вони швидше підпишуть один конверт, ніж ви — 30). Зберігайте ці повідомлення приблизно місяць, а потім надішліть їх додому вашим учням з вашими коментарями.

А якщо це дуже складно чи занадто дорого, тут важливий сам принцип частого повторення. Отже, це можна легко повторити в умовах класної кімнати.

Розпродаж «Принеси — продай»

У який спосіб ви б не пропонували учням висловити їхні ідеї, завжди вимагайте, аби кількість домінувала над якістю. Щоб гарантовано отримати справжню кількість, запропонуйте учням встати за стільцями, а потім — почати ходити класом та спілкуватися з іншими учнями, приносячи свої ідеї та купуючи ідеї інших з наміром подвоїти кількість ідей, що вони мали не початку. Коли вони повернуться на свої місця, настає час вибирати якісні ідеї з-поміж великої кількості ідей.

Використовуючи ці ідеї, учні або розбагатіють на нові ідеї, або побачать, як іхні власні ідеї успішно проходять через прискіпливий аналіз однолітків — обидва результати зроблять процес вартим використання.