Формування світогляду молодших школярів засобами діяльнісного підходу
Гра — природний вид діяльності дитини, що доцільно й корисно використовувати не тільки в навчальній діяльності, але й для розвитку емоційного інтелекту дитини, формування дружнього колективу індивідуальностей. Поєднавши гру з казкотерапією і візуалізувавши образ дитини, її емоцій за допомогою нескладних ляльок, виготовлених самою дитиною з простих підручних матеріалів, можна досягти чудового результату у комфортній психологічній атмосфері.
Використання методу ляльки-персони допоможе дитині навчитися самостійно знаходити вихід із кризових ситуацій, розуміти й розв’язувати свої дитячі проблеми, формувати критичність та самостійність мислення, виховує емпатію, толерантне ставлення до інших.
Ляльки та їхні історії навчають співчувати і допомагають зрозуміти, що прізвиська, дражніння, виключення з гри, несправедливе поводження завдають дітям такого самого болю, як і інші агресивні фізичні дії однолітків. Діти відчувають емоційну спорідненість із лялькоюперсоною і починають довіряти їй свої радості й печалі, завдяки цьому мають змогу вільно висловлювати свої думки і почуття, ставити запитання та вчасно повідомляти про свої потреби, сигналізувати про свої проблеми.
Комплекс занять передбачає виготовлення різних нескладних ляльок (мотузяних, з коробочок, з поролонових губок та ін.) і програвання з ними певних ролей та драматизації корекційних казок.
Мета занять:
- зміцнення психічного здоров’я, поліпшення соціальної адаптації, розвиток емоційного інтелекту, розв’язання конфліктів в умовах колективної творчої діяльності;
- соціальна інклюзія;
- розширення поведінкового репертуару;
- розвиток емпатійних здібностей.
Очікувані результати:
- розвиток у дитини позитивної самооцінки та вміння знаходити віру в саму себе;
- вироблення здатності до самосприйняття;
- формування вміння покладатися на себе в різних життєвих ситуаціях;
- вироблення звички долати труднощі, сприймати складність як об’єктивність життя;
- вироблення почуття відповідальності за свої слова та вчинки;
- уміння адекватно реагувати і взаємодіяти в колективі.
Комплекс складається із семи розвивально-корекційних занять:
- МИ — СМІЛИВІ Й ВПРАВНІ
- ЛІКУЄМО НАСТРІЙ ДОБРОТОЮ
- ЛЯЛЬКА-ОБЕРІГ
- «ОБІЙМИ-МЕНЕ»-ТЕРАПІЯ
- ПОСМІШКА І СМІХ ЛІКУЮТЬ УСІХ
- ПОМИРИЛИСЬ — ПОДІЛИЛИСЬ
- Я ЛЮБЛЮ
Файл з детальною розробкою всіх занять ви можете завантажити, натиснувши позначку вгорі сторінки.
За матеріалами: Лялькаперсона. Корекційнорозвивальний проєкт із першокласниками
Автор: Н. Є. Ніщенко, м. Чернігов
Джерело: Шкільному психологу. Усе для роботи, 2019, № 12 (132).
Джерела зображень: