Гра — природний вид діяльності дитини, що доцільно й корисно використовувати не тільки в навчальній діяльності, але й для розвитку емоційного інтелекту дитини, формування дружнього колективу індивідуальностей. Поєднавши гру з казкотерапією і візуалізувавши образ дитини, її емоцій за допомогою нескладних ляльок, виготовлених самою дитиною з простих підручних матеріалів, можна досягти чудового результату у комфортній психологічній атмосфері.

Використання методу ляльки-персони допоможе дитині навчитися самостійно знаходити вихід із кризових ситуацій, розуміти й розв’язувати свої дитячі проблеми, формувати критичність та самостійність мислення, виховує емпатію, толерантне ставлення до інших.

Ляльки та їхні історії навчають співчувати і допомагають зрозуміти, що прізвиська, дражніння, виключення з гри, несправедливе поводження завдають дітям такого самого болю, як і інші агресивні фізичні дії однолітків. Діти відчувають емоційну спорідненість із лялькою­персоною і починають довіряти їй свої радості й печалі, завдяки цьому мають змогу вільно висловлювати свої думки і почуття, ставити запитання та вчасно повідомляти про свої потреби, сигналізувати про свої проблеми.

Комплекс занять передбачає виготовлення різних нескладних ляльок (мотузяних, з коробочок, з поролонових губок та ін.) і програвання з ними певних ролей та драматизації корекційних казок.

Мета занять:

  • зміцнення психічного здоров’я, поліпшення соціальної адаптації, розвиток емоційного інтелекту, розв’язання конфліктів в умовах колективної творчої діяльності;
  • соціальна інклюзія;
  • розширення поведінкового репертуару;
  • розвиток емпатійних здібностей.

Очікувані результати:

  • розвиток у дитини позитивної самооцінки та вміння знаходити віру в саму себе;
  • вироблення здатності до самосприйняття;
  • формування вміння покладатися на себе в різних життєвих ситуаціях;
  • вироблення звички долати труднощі, сприймати складність як об’єктивність життя;
  • вироблення почуття відповідальності за свої слова та вчинки;
  • уміння адекватно реагувати і взаємодіяти в колективі.

Комплекс складається із семи розвивально-корекційних занять:

  1. МИ — СМІЛИВІ Й ВПРАВНІ
  2. ЛІКУЄМО НАСТРІЙ ДОБРОТОЮ
  3. ЛЯЛЬКА-ОБЕРІГ
  4. «ОБІЙМИ-МЕНЕ»-ТЕРАПІЯ
  5. ПОСМІШКА І СМІХ ЛІКУЮТЬ УСІХ
  6. ПОМИРИЛИСЬ — ПОДІЛИЛИСЬ
  7. Я ЛЮБЛЮ

Файл з детальною розробкою всіх занять ви можете завантажити, натиснувши позначку вгорі сторінки.

За матеріалами: Лялька­персона. Корекційно­розвивальний проєкт із першокласниками

Автор: Н. Є. Ніщенко, м. Чернігов

Джерело: Шкільному психологу. Усе для роботи, 2019, № 12 (132).

Джерела зображень: