Мета:

  • систематизація знань учнів про дорожні знаки, правила поведінки на дорозі, правила пішохода;
  • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя (здатність до засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок), соціальної та громадянської компетентності (форма поведінки, потрібна у громадському житті; уміння працювати з іншими на результат, повага до закону), життєвої компетентності, здорового способу життя;
  • розвиток спостережливості, уваги, логічного мислення, творчих здібностей, уміння розпізнавати дорожні знаки;
  • виховання обережності, культури поведінки на вулицях, поваги та турботу до людей похилого віку.

Обладнання: на дошці — зображення світлофора, дорожніх знаків; пазли «Дорожні знаки»; лист від Світлофора; макет світлофора з відсутніми колами, карта дороги з 6 колами; предметні малюнки-відгадки з теми «Транспорт»; стільці для інсценізації; клей для роботи в групах; скринька з подарунками; 3 кружечки та відео для фізкультхвилинки; макет дороги; сюжетні ілюстрації різних ситуацій на вулицях і дорогах; знаки вітання; зображення «Транспорт» для об’єднання в групи.

Хід заходу

І. Організаційний момент

Учні заходять до класу, вітаючись з учителем. Він тримає коробочку із зображеннями різних видів транспорту (для подальшого об’єднання в групи). Школярі обирають картку із зображенням і сідають за парти.

Учитель

Я вам сказати мушу,
Що живемо ми лиш раз.
Бережіть себе і друзів
Та згадуйте Правила щораз.

ІІ. Оголошення теми і мети заняття

— Про які Правила говоритимемо на уроці? (Відповіді дітей.)

— Відгадайте загадку.

Підморгне зеленим оком — ми йдемо,
Підморгне червоним — стоїмо. (Світлофор.)

— Світлофор ― той, що несе світло. Перший світлофор винайшов британець Джей Найт 1868 року. Він був установлений у Лондоні та мав одне «око». Керували цим світлофором уручну. В Україні перший світлофор установлений 1936 року в Харкові. Міжнародний день світлофора відзначають 5 серпня.

— Навіщо потрібно знати Правила дорожнього руху? (Відповіді дітей.)

— Якщо ми озирнемося навкруги, побачимо, що наша школа і будинки, у яких ви мешкаєте, розташовані неподалік від проїжджої частини дороги. А якщо уважно прислухаємося, то почуємо гудіння автомобілів. Іноді вони рухаються з великою швидкістю. Вам часто доводиться переходити вулицю: коли йдете до школи і коли повертаєтеся додому. Щоб безпечно переходити дорогу, потрібно знати правила дорожнього руху.

Ой, погляньте, якийсь лист… Прочитаймо його. «Я ― Світлофор. Я зламався, тому тепер не можу регулювати дорожній рух. Це дуже небезпечно, бо може трапитися біда на дорозі. Швидше допоможіть мені, діти!».

— Яка біда може трапитися на дорозі? (Відповіді дітей.) Допоможімо Світлофору?

ІІІ. Розкриття теми заняття

— Шлях  наш довгий і складний (показує на карту). Рушаймо у путь!

Групи шукають завдання і виконують їх.

Завантажуйте завдання квесту, натиснувши на позначку

ІV. Підсумок заходу

Світлофор відремонтований і готовий до роботи! Ура!

  1. Практичне завдання «Перейди дорогу»

(Діти виконують завдання, дотримуючи «трьох золотих правил»).

  1. Зелене світло.
  2. Пішохідний перехід.
  3. Дивитися по сторонах.

— Діти, ми зробили сьогодні дуже велику справу. На вулицях Країни Дорожніх знаків не буде більше безладу. Тепер на перехресті нас завжди вітатиме світлофор і світитимуть його вогні. Повторімо, що означають вогні світлофора.

Червоний — стій.

Жовтий — приготуйся.

Зелений — іди!

Це повинен знати кожен!

  1. Скринька з подарунками (печиво у вигляді дорожніх знаків)

Використані джерела

  1. Гра-подорож «У світі дорожніх знаків. Пішохід і перехід» [Електронний ресурс]. - Режим  доступу: https://urok.osvita.ua/materials/outschool/74214/
  2. Загадки про світлофор [Електронний ресурс]. — Режим  доступу: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-svitlofor/
  3. Матеріал з Вікіпедії. Світлофор [Електронний ресурс]. — Режим  доступу: https://uk.wikipedia.org/wiki/Світлофор
  4. МегаЗнайка. Загадки [Електронний ресурс]. — Режим  доступу: http://megaznaika.com.ua/zagadku/zahadky-pro-transport-pojizd-avtobus-trolejbus-metro-velosyped/ 
  5. Генератор ребусів «Ребуси українською» [Електронний ресурс]. — Режим  доступу: http://rebus1.com/ua/index.php?item=rebus_generator&enter=1 

Автор: О. В. Петриченко, учитель початкових класів Бахмутської загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. № 18 ім. Дмитра Чернявського Бахмутської міської ради Донецької області

За матеріалами: http://teacherjournal.in.ua/rozrobky/dopomozhimo-svitloforu