Пропонуємо 56 питань для уроків математики, які сприятимуть розвитку математичного мислення, допоможуть учням усвідомити власний рівень розуміння (нерозуміння) матеріалу і залучатимуть їх до продуктивної взаємодії з однолітками,

  1. Чи можете ви поділитися своїм методом (ідеєю, варіантом розв’язку) з класом?
  2. Яку частину сказаного вчителем (учнем) ви розумієте?
  3. Чи можете ви переконати всіх нас, що це має сенс?
  4. Якої думки інші про те, що сказав учень/ учениця?
  5. Чи може хтось переказати чи повторити пояснення учня/ учениці?
  6. Хтось хотів би щось додати до цього?
  7. Хтось отримав іншу відповідь?
  8. Чи не могли б ви поставити це питання решті класів?
  9. У чому ви згодні (не згодні) з … ?
  10. До кого би ви звернулись за допомогою, аби розв’язати цю задачу (проблему)?
  11. Як ви можете допомогти іншому учневі розв’язати задачу, не сказавши йому готової відповіді?
  12. Як би ви пояснили цей матеріал тому, хто сьогодні пропустив заняття?

13.Чому ви так уважаєте? Чому це правда?

  1. Чи можете ви намалювати або зробити модель, щоб це продемонструвати?
  2. Як ви дійшли такого висновку?
  3. Чи хоче хтось переглянути свою відповідь?
  4. Як ви почали розмірковувати над цією проблемою?
  5. Який ще існує спосіб розв’язати цю проблему (задачу)?
  6. Чи можете ви пояснити, чим ваша відповідь відрізняється від відповіді однокласників?
  7. Чи можете ви пояснити цю частину конкретніше?
  8. Чи завжди це працює?
  9. Що потрібно робити далі?
  10. Чого ви досягли?
  11. Які ваші сильні та слабкі сторони?
  12. Чи не могли би ви переформулювати це простіше?
  13. Чи є щось у задачі (проблемі), що можна усунути, або чого бракує?
  14. Чи не могли би ви пояснити це своїми словами?
  15. Які припущення ви маєте зробити?
  16. Що ви знаєте з цієї теми?
  17. Які слова з теми були найважливішими? Чому?
  18. Чи бачите ви алгоритм?
  19. Де ви можете знайти потрібну для розв’язання задачі інформацію?
  20. Як би ви перевірили ваші кроки (вашу відповідь)?
  21. Що у вас не вийшло?
  22. Чим ваш метод розв’язання відрізняється (або подібний) від методу однокласників?
  23. Як ви вважаєте, які кроки має здійснити ваш однокласник/ однокласниця, щоб розв’язати задачу?
  24. Як ви організували інформацію з теми? Чи є у вас записи?
  25. Чи можна розв’язати завдання (задачу, проблему), використовуючи таблиці (списки, схеми тощо)?
  26. Як би ви намалювали схему чи рисунок для розв’язання задачі?
  27. Чи існує інша можлива відповідь? Якщо так, поясніть.
  28. Які кроки ви здійснили для розв’язання задачі (проблеми)?
  29. Як би ви дослідили проблему на практиці?
  30. Чи є щось, що ви пропустили, розв’язуючи задачу (проблему)?
  31. Якою буде ваш прогноз щодо правильності вашої відповіді?
  32. Наскільки ви впевнені у своїй відповіді?
  33. Що, на вашу думку, ми вивчатимемо далі?
  34. Чи була у вас певна стратегія під час розв’язання завдання? Поясніть її.
  35. Ми коли-небудь раніше розв’язували подібну проблему?
  36. Яке використання математики ви знайшли у випуску новин учора ввечері?
  37. Чи застосовували ви під час розв’язання задачі (проблеми тощо) навички чи поняття, які не були математичними?
  38. Якими навичками чи концепціями ви користувалися під час розв’язання?
  39. Які ідеї, що ми досліджували раніше, можуть бути корисними для розв’язання цієї проблеми?
  40. Де ще ця стратегія (алгоритм тощо) може бути корисною?
  41. Чи існує загальне правило (закономірність тощо) для розв’язання подібних завдань?
  42. Чи існує реальна життєва ситуація, у якій це можна застосувати?
  43. Як ця проблема відображена на діаграмі (графіку)?

За матеріалами: https://www.gettingsmart.com/2016/01/talking-math-100-questions-that-help-promote-mathematical-discourse/