56 питань для розвитку математичного мислення
22.12.2020
Пропонуємо 56 питань для уроків математики, які сприятимуть розвитку математичного мислення, допоможуть учням усвідомити власний рівень розуміння (нерозуміння) матеріалу і залучатимуть їх до продуктивної взаємодії з однолітками,
- Чи можете ви поділитися своїм методом (ідеєю, варіантом розв’язку) з класом?
- Яку частину сказаного вчителем (учнем) ви розумієте?
- Чи можете ви переконати всіх нас, що це має сенс?
- Якої думки інші про те, що сказав учень/ учениця?
- Чи може хтось переказати чи повторити пояснення учня/ учениці?
- Хтось хотів би щось додати до цього?
- Хтось отримав іншу відповідь?
- Чи не могли б ви поставити це питання решті класів?
- У чому ви згодні (не згодні) з … ?
- До кого би ви звернулись за допомогою, аби розв’язати цю задачу (проблему)?
- Як ви можете допомогти іншому учневі розв’язати задачу, не сказавши йому готової відповіді?
- Як би ви пояснили цей матеріал тому, хто сьогодні пропустив заняття?
13.Чому ви так уважаєте? Чому це правда?
- Чи можете ви намалювати або зробити модель, щоб це продемонструвати?
- Як ви дійшли такого висновку?
- Чи хоче хтось переглянути свою відповідь?
- Як ви почали розмірковувати над цією проблемою?
- Який ще існує спосіб розв’язати цю проблему (задачу)?
- Чи можете ви пояснити, чим ваша відповідь відрізняється від відповіді однокласників?
- Чи можете ви пояснити цю частину конкретніше?
- Чи завжди це працює?
- Що потрібно робити далі?
- Чого ви досягли?
- Які ваші сильні та слабкі сторони?
- Чи не могли би ви переформулювати це простіше?
- Чи є щось у задачі (проблемі), що можна усунути, або чого бракує?
- Чи не могли би ви пояснити це своїми словами?
- Які припущення ви маєте зробити?
- Що ви знаєте з цієї теми?
- Які слова з теми були найважливішими? Чому?
- Чи бачите ви алгоритм?
- Де ви можете знайти потрібну для розв’язання задачі інформацію?
- Як би ви перевірили ваші кроки (вашу відповідь)?
- Що у вас не вийшло?
- Чим ваш метод розв’язання відрізняється (або подібний) від методу однокласників?
- Як ви вважаєте, які кроки має здійснити ваш однокласник/ однокласниця, щоб розв’язати задачу?
- Як ви організували інформацію з теми? Чи є у вас записи?
- Чи можна розв’язати завдання (задачу, проблему), використовуючи таблиці (списки, схеми тощо)?
- Як би ви намалювали схему чи рисунок для розв’язання задачі?
- Чи існує інша можлива відповідь? Якщо так, поясніть.
- Які кроки ви здійснили для розв’язання задачі (проблеми)?
- Як би ви дослідили проблему на практиці?
- Чи є щось, що ви пропустили, розв’язуючи задачу (проблему)?
- Якою буде ваш прогноз щодо правильності вашої відповіді?
- Наскільки ви впевнені у своїй відповіді?
- Що, на вашу думку, ми вивчатимемо далі?
- Чи була у вас певна стратегія під час розв’язання завдання? Поясніть її.
- Ми коли-небудь раніше розв’язували подібну проблему?
- Яке використання математики ви знайшли у випуску новин учора ввечері?
- Чи застосовували ви під час розв’язання задачі (проблеми тощо) навички чи поняття, які не були математичними?
- Якими навичками чи концепціями ви користувалися під час розв’язання?
- Які ідеї, що ми досліджували раніше, можуть бути корисними для розв’язання цієї проблеми?
- Де ще ця стратегія (алгоритм тощо) може бути корисною?
- Чи існує загальне правило (закономірність тощо) для розв’язання подібних завдань?
- Чи існує реальна життєва ситуація, у якій це можна застосувати?
- Як ця проблема відображена на діаграмі (графіку)?
За матеріалами: https://www.gettingsmart.com/2016/01/talking-math-100-questions-that-help-promote-mathematical-discourse/