Дитина, яка вміє вільно спілкуватися з однолітками, дорослими, яка може грамотно переказати прочитане, сміливо вступати у діалог та вести монолог, має більше шансів успішно адаптуватися до шкільного навчання. Розвиток мовлення стає фактором розвитку пізнавальних процесів, передусім мислення.

Чи можна дитину навчити мислити, міркувати?

Можна, якщо, наприклад, ставити перед дітьми питання, на які вони не зможуть відповісти, просто пригадавши певні відомості. Пропонувати не тільки виконати завдання (як то знайти потрібну цифру, з’єднати протилежні предмети), а й навчити дитину відтворити правильність, або просто хід дій за допомогою слів, речень, а також розпочинати діалог, робити висновок.

Як сформулювати питання так, щоб отримати усвідомлену відповідь? Які ефективні методи та прийоми постановки запитань існують? Чому у дітей можуть виникати проблеми з формулюванням відповіді? Звідки береться небажання відстоювати власну думку? Як відгадування загадок може допомогти дошкільнятам у навчанні мислення/пояснювального мовлення?

Відповіді на ці питання читачі знайдуть у запропонованій розробці, яку можна завантажити БЕЗКОШТОВНО, натиснувши на позначку вгорі сторінки.

Автор: О. А. Погулич, спеціаліст вищої категорії, вихователь-методист, ЗДО «Пролісок», м. Селидове