Комплекс рухливих ігор для дітей 10-12 років

Пінгвіни з м’ячем

Дві команди шикуються в колони за лінією старту. На відстані 10 м від неї —прапорці. Після сигналу перші номери затискають між колінами один волейбольний м’яч, другий — тримають у руках і рухаються до прапорця (перевальцем, як пінгвіни). Коли перший учасник дістанеться прапорця, він передає своїй команді два м’ячі: один — ударом ноги, другий — кидком руками. Сам стає у кінець своєї команди.

Гра завершується, коли всі «пінгвіни» виконають завдання, а м’ячі знову повернуться до першого номера. Порушенням уважають втрату м’яча під час бігу і прийом м’яча гравцем, який заступив за лінію старту.

По вітряний міст

Команди шикуються колонами за зростом (попереду — найменші) паралельно одна одній. На відстані 3-4 м від них малюють лінію, до якої виходять капітани команд із волейбольними м’ячами в руках. Після сигналу кожний капітан кидає м’яч першому гравцеві своєї команди, той ловить його й кидає капітанові, а потім швидко біжить у кінець колони та присідає.

Капітан кидає м’яч другому гравцеві, який робить те саме, і т. ін. Гру завершено, коли останній гравець передає м’яч капітанові і той піднімає його вгору. Гру повторюють двічі-тричі. Якщо м’яч упав на землю, його можна підняти й продовжити гру. Виграє та команда, яка швидше побудує «повітряний міст».

Естафети-паровозики

Перед командами, які стоять у колонах, малюють лінію старту, а на відстані 10 м від неї ставлять прапорець. За сигналом до прапорця біжать перші гравці. Вони оббігають прапорець, повертаються до своєї команди, оббігають її та знову біжать до прапорця. Коли ці гравці порівняються зі стартовою лінією, до них приєднуються другі номери (беруть перших за талію). Тепер гравці попарно оббігають прапорець, а потім — усю команду.

Гра завершується після виконання завдання всією командою.

Комплекс рухливих ігор для дітей 13-14 років

Канат

Команди розташовуються із протилежних боків майданчика за лініями старту, посеред зали («галявини») малюють лінію паралельно лінії старту. Перпендикулярно до середньої лінії кладуть канат завдовжки 4-6 м. За сигналом гравці біжать до канату, щоб заволодіти ним і перетягти на свій бік, суперники намагаються зробити те саме. У боротьбі виграє найспритніша команда.

Гру проводять із різних вихідних положень: стоячи спиною до канату, сидячи по-турецьки.

«Переправа» в о бручах

Команди шикуються в колону по одному. Перед стартовою лінією стоїть ведучий, який тримає в руках гімнастичний обруч.

Після сигналу обруч накидають на пояс двоє перших гравців і швидко перебігають на протилежний бік майданчика (дистанція до 10-15 м). Перший гравець залишається за фінішною лінією, а другий, не знімаючи обруча, швидко повертається назад і повторює завдання з третім гравцем. Потім він сам залишається на протилежному «березі», а наступного учасника «переправляє» третій гравець і т. ін.

Виграє команда, яка першою завершить «переправу».

Принеси м’яч

Команди шикуються в колону по одному чи в шеренгу перед лінією старту. На протилежному боці майданчика, навпроти кожної команди, лежить коробка з м’ячами (за кількістю гравців у команді). За сигналом перший гравець біжить до коробки, бере один м’яч і швидко повертається назад на своє місце, передаючи естафету наступному гравцеві, який, у свою чергу, повторює те саме, і т. ін.

Естафета завершується тоді, коли принесе свій м’яч і стане в колону останній гравець.

Бар’єрний біг

Команди шикуються на стартовій лінії. Поперек дистанції через кожні 4-5 м натягнуті 3-5 довгих еластичних мотузок.

Після сигналу учасники почергово проходять дистанцію туди й назад, перестрибуючи через бар’єри. За торкання мотузки команда отримує штрафне очко. Висота бар’єрів варіюється залежно від віку і підготовленості учасників.

Перемагає команда, яка першою закінчить естафету і припуститься найменшої кількості помилок.

Хто далі стрибне?

Склад команд — 8—10 гравців. Команди шикуються у шеренги обличчям одне до одного, між ними — дві стрибкові смуги.

Перші гравці стають за стартовою лінією і виконують стрибок у довжину з місця. Вони почергово за номерами виконують аналогічні дії.

Естафета зі скакалками

Команди шикуються в колону по одному, у руках у перших гравців — короткі скакалки. Після сигналу вони починають пересуватися, стрибаючи в обумовлений спосіб через скакалку.

Обійшовши прапорець, що знаходиться на відстані 6-8 м від лінії старту, повертаються назад, передають скакалку наступним гравцям.

Умови естафети: під час пересування з урахуванням відстані виконати 8-12 обертів скакалки. Способи стрибків: «качалочки» — на два кроки один оберт скакалки; бігом — на кожен біговий крок один оберт скакалки.

Снайпери

Склад команди 6—8 гравців. Команди шикуються у шеренги за 1,5-2 м перед лінією кидання. У кожного учасника в руках по два тенісних м’ячі. На відстані 5-8 м від лінії кидання — мішень. Після сигналу гравці почергово виходять уперед і виконують по два кидки в ціль.

Виграє команда, яка влучила більшу кількість разів і витратила меншу кількість м’ячів.

Естафети з елементами спортивних ігор

М’яч у кільце

Команди шикуються в колону по одному перед баскетбольними щитами на відстані 2—3 м. За сигналом перші гравці кидають м’яч у кільце, потім кладуть м’яч, а другі гравці підхоплюють його і теж кидають в кільце і т. ін. Виграє команда, яка влучить найбільшу кількість разів. Гравець, який не влучив у кошик, повинен, спіймавши м’яч, оббігти з ним стійку щита й лише потім передати м’яч наступному гравцеві.

Баскетбольний слалом

Склад команди — до 10 гравців. Команди шикуються за лінією старту, у руках перші гравці тримають баскетбольні м’ячі. Після сигналу учасники з веденням м’яча оббігають «вісімкою» вертикальні стійки, що розташовані на відстані 1—2 м одна від одної. Потім, рухаючись уперед, перекидають м’яч через горизонтальну планку (натягнутий шнур), ловлять його, кидають об стінку, знову ловлять і кидають у кільце. Після влучення (кількість спроб не обмежена) учасник перекидає м’яч назад наступному гравцеві, а сам повертається до команди.

Шайбу!

Склад команди — 10—12 гравців. Команди шикуються в колону по одному, у руках перші гравці тримають хокейні ключки, на підлозі — по шайбі. Перед кожною командою вздовж прямої лінії стоять 2—3 стійки, а на протилежному боці майданчика — ворота. Після сигналу перші гравці біжать із шайбою, обводять стійки, виконують кидок по воротах, потім бігом повертаються
назад, передають ключку наступному гравцеві.

Щоб запобігти виникненню пауз, у грі використовують кілька шайб.

Естафети з колективними діями

Хто швидше?

Команди шикуються в шеренги. Перед кожною командою — по дві стійки заввишки 50-60 см, між ними — «дверний отвір». Після сигналу гравці кожної команди почергово швидко пробігають «двері» і перешиковуються у свою шеренгу на протилежному боці майданчика.

Парні перегони

Команди шикуються в колону по одному. Напрямні — перший і другий гравець — стоять у парі. Після сигналу перша пара рухається в обумовлений спосіб до протилежної лінії. Перший залишається за лінією, другий повертається назад і виконує завдання з третім гравцем, потім сам залишається на місці, а третій гравець повертається за партнером і т. ін.

Способи пересування:

бігом, тримаючись за руки; боком, приставними кроками, обличчям одне до одного, тримаючись за руки; те саме, стоячи одне за одним, тримаючи партнера за пояс; стрибками на обох ногах, обхопивши одне одного.

Стоноги

Команди шикуються в колону по одному перед лінією старту та об’єднуються у групи по 3-5 гравців. За командою «Приготуватися!» усі гравці першої групи присідають одне за одним, тримаючи руки на поясі попереднього. За командою «Марш!» вони умовним кроком чи стрибками долають навприсядки установлену дистанцію, зберігаючи з’єднання і не підводячись. Те саме повторюють учасники другої групи і т. д.

Виграє команда, учасники якої першими перетнуть фінішну лінію, не порушуючи встановлених правил.

Естафети комічного характеру

Каракатиця

Команди шикуються в колони по одному. Напрямні у вихідному положенні — упор сидячи. За сигналом вони дещо піднімають таз і швидко пересуваються в упорі на руках до лінії, розташованої на відстані 5-6 м від старту. Щойно ноги перетнуть фінішну лінію, гравці підводяться і бігцем повертаються назад, стаючи в кінець колони, а рух починають інші гравці.

Розсипав — збери!

Команди шикуються на старті. У руках перші гравці тримають по коробці, де знаходяться 10-12 тенісних м’ячів. За сигналом перший учасник підбігає до обруча, що лежить на підлозі на відстані 5-6 м від старту, висипає всередину вміст своєї коробки і швидко відносить її назад, передаючи другому гравцеві. Той біжить до обруча і, зібравши розсипані м’ячі в коробку, повертається і передає її наступному гравцеві, який знову висипає м’ячі в обручі тощо.