Сценарні плани проведення батьківських зборів. Правила поведінки вдома, у школі й інших громадських місцях.

10.03.2005 2168 0

Мета:

  • обговорити з батьками проблеми поведінки школярів в навчальному закладі, вдома й у громадських місцях;
  • створити умови для комфортного навчання й перебування дитини в школі;
  • виховувати в дітей культуру поведінки;
  • орієнтувати родину на необхідність контакту зі школою, педагогами, оптимістичного налаштування на навчальну діяльність.

 

Підготовча робота

1. Дібрати висловлювання про виховання.

  • «Виховання — це процес життя, а не підготовка до майбутнього життя» (Дж. Дьюї).
  • «Школа — це майстерня людяності» (Я. А. Коменський).
  • «Дитина — дзеркало родини; як у краплі води відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері й батька» (В. О. Сухомлинський).
  • «Наші діти — це наша старість; погане виховання — це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед країною» (А. С. Макаренко).
  • «Увічливість породжує й викликає ввічливість» (Е. Роттердамський).

2. Розмістити на дошці малюнки учнів класу (заголовок «Моя поведінка в школі»).

3. Провести анкетування дітей щодо проблеми зборів: «Чи вважаєте ви себе культурною людиною?».

Анкета для учнів

«Чи вважаєте ви себе культурною людиною?»

Шановні школярі! Позначте в переліку знаком «+» дії, що ви вважаєте пристойними, а знаком «-» — дії, що вважаєте непристойними:

  • голосно кричати;
  • битися;
  • бути чуйним до інших людей;
  • перебивати під час розмови іншу людину;
  • ставити недоречні запитання;
  • бути правдивим;
  • вживати брутальні слова;
  • бути жадібним;
  • бути добрим;
  • бути ябедою;
  • бути щирим;
  • бути допитливим;
  • брехати;
  • нав’язуватися з дружбою;
  • не звертати уваги, якщо когось кривдять;
  • мовчати, якщо хтось погано вчинив;
  • бути вимогливим до себе;
  • відповідати за власні вчинки;
  • байдуже ставитися до чужого лиха.

Дякуємо вам за участь в опитуванні й щирі відповіді!

Запропонувати учням написати твори-мініатюри на тему: «Вихована людина — це …».

Хід зборів

І. Вступне слово класного керівника

ІІ . Обговорення з батьками висловлювань видатних педагогів

ІІІ . Аналізування результатів анкетування дітей щодо теми зборів

IV. Дискусія за запропонованими класним керівником ситуаціями

Ситуації для дискусії

Родина їде в автобусі. На зупинці до автобусу ввійшла жінка похилого віку. Дитина підвелася, щоб поступитися їй місцем, але мама зупинила її зі словами: «Сиди, сиди, ти ще маленька!»

Дитина неодноразово погано вчиняла в школі. Про це батькам говорять і дорослі, і діти. Батьки спростовують усі обвинувачення на адресу своєї дитини. На всі спроби довести правдивість усіх фактів дорослі обвинувачують школу, учителів, друзів дитини.

На уроці дитина не знаходить у рюкзаку потрібного підручника. Вона обвинувачує маму, бабусю в тому, що вони забули покласти книгу в її рюкзак.

Шкільне свято. Виступають діти й батьки. Деякі дорослі починають із дітьми обговорювати акторів, висловлюючись на їх адресу погано й нешанобливо.

V. Рефлексія зборів, обговорення з батьками порушених проблем

Поділитися в Viber Залишити свій відгук