Психологія Досвід виховання Творчість, ідеї

10 цікавих командотворчих заходів для учнів середньої школи

17.04.2021 604 0

Джерело: https://www.thoughtco.com/team-building-activities-for-middle-school-4178826

Середні шкільні роки часто є важким перехідним періодом для підлітків. Одним з найкращих способів заохотити позитивну соціальну взаємодію є розвиток почуття спільності, взаємопідтримки, уміння працювати в команді.

Вправи на формування команди допоможуть школярам навчитися співпрацювати, спілкуватися, розв’язувати проблеми та співпереживати. 

Мармеладова вежа

  

Джерело: https://www.thoughtco.com/team-building-activities-for-middle-school-4178826

Об’єднайте учнів у групи (3–5 осіб). Надайте кожній команді 50 одиниць мінімармеладок (або зефірок) та 100 дерев’яних зубочисток. 

Завдання командам: побудувати найвищу вежу із мармеладу і зубочисток. Конструкція повинна бути такою, щоб стояла самостійно принаймні 10 секунд. Команди мають п’ять хвилин на виконання завдання.

Для складнішого варіанту збільште кількість мармеладу та зубочисток, з якими доводиться працювати кожній команді. Дайте їм 10–20 хвилин, щоб побудувати міст.

Завдання спрямоване на командну роботу, спілкування та розвиток навичок критичного мислення.

Виклик на смузі перешкод

  

Джерело: https://www.thoughtco.com/team-building-activities-for-middle-school-4178826

Створіть просту смугу перешкод, використовуючи конуси, тканинні тунельні трубки, картонні коробки тощо. Об’єднайте учнів у дві або більше команд. Зав’яжіть очі одному учневі у кожній команді.

Учасник із зав’язаними очима має подолати смугу перешкод, зважаючи лише на словесні вказівки учасників своєї команди: «Поверніть ліворуч», «Поповзайте навколішки», «Зробіть три кроки уперед» тощо. Перемагає команда, чий гравець із зав’язаними очима здолає дистанцію першим.

Ця діяльність спрямована на співпрацю, спілкування, активне слухання та довіру.

Зменшений простір

  

Джерело: https://cutt.ly/gcw7FVJ

Об’єднайте учнів у групи (6–8 осіб). Нехай кожна група збереться в центрі класу чи спортзали. Розмітьте межу навколо кожної групи, використовуючи мотузку, пластикові конуси, картонні коробки або стільці.

Попросіть учнів вийти з кола та зменшити його розмір, прибравши один конус, коробку та ін. або вкоротивши мотузку. Потім учасники повинні повернутися всередину кола. 

Продовжуйте зменшувати розмір межі, змушуючи дітей розробляти стратегію розміщення всіх учасників усередині. Команди, які не можуть прийняти всіх членів у межі свого периметра, залишають гру. (Можна скористатися таймером і задати обмеження часу для кожного раунду.)

Ця діяльність спрямована на колективну роботу, розв’язання спільних проблем та співпрацю.

Побудуйте по пам’яті

  

Джерело: https://www.thoughtco.com/team-building-activities-for-middle-school-4178826

Побудуйте конструкцію з будівельних блоків, металевого будівельного набору, LEGO тощо. Розмістіть її в класі таким чином, щоб учням не було її видно.

Об’єднайте учнів класу у команди з однаковою кількістю учасників та забезпечте кожну групу будівельними матеріалами. Дозвольте одному учасникові з кожної групи вивчати конструкцію протягом 30 секунд.

Потім учень, повернувшись до своєї команди, має описати дизайн прихованої скульптури. Команди мають одну хвилину, щоб спробувати продублювати початкову конструкцію. Учасник команди, який бачив модель, не може брати участь у процесі будівництва.

Через одну хвилину іншому учасникові від кожної команди дозволено вивчати конструкцію протягом 30 секунд. Він також повертається до своєї команди та намагається описати, як її будувати. Цей член команди більше не бере участі у будівництві.

Будівництво за такими правилами триває до тих пір, поки одна група успішно не відтворить початкову конструкцію або всім членам команди буде дозволено її побачити.

Ця діяльність зосереджена на співпраці, розв’язанні проблем, спілкуванні та навичках критичного мислення.

Катастрофи: правила виживання

  

Джерело: https://kotsubynske.com.ua/

Об’єднайте учнів у групи (8–10 осіб). Ознайомте їх із вигаданим сценарієм катастрофи, у якій вони опинилися (наприклад, вони могли пережити аварійну посадку літака у віддаленій гірській місцевості або опинитися на безлюдному острові після аварії корабля).

Команди повинні розробити стратегію, сформулювати план виживання та скласти перелік  з 10–15 предметів, які вони могли б виготовити з наявних ресурсів, знайти з-поміж уламків транспортних засобів. Усі учасники повинні узгодити запаси та свій плани виживання. Час на обговорення — 15 хвилин.

Потім команди мають по черзі презентувати свої результати.

Можна кожній команді надати один і той самий сценарій «катастрофи», щоб вони могли порівняти свої відповіді після виконання завдання. Або їм можуть надаватися різні ситуації, щоб однокласники поза їхньою командою могли зважити свої думки щодо власного плану виживання та необхідних предметів.

Діяльність спрямована на командну роботу, виховання лідерства, критичне мислення, спілкування та навички спільного розв’язання проблем.

Розплутати команду

  

Джерело: https://www.pxfuel.com/ru/free-photo-olrvb

Об’єднайте учнів класу у дві команди. Вони мають вибрати по двоє учнів, які будуть поки що поза грою. Решта учасників повинні взятися за руки й утворити замкнене коло.

Один із двох вільних учасників повинен «зв’язати» однокласників у «людський вузол», словесно наказавши їм пройти, переступити або обернутись через зціплені руки інших учнів.

Потім другий вільний учасник спробує «розплутати» групу за допомогою усних інструкцій. Перемагає та група, яка «розплуталася» першою.

Увага! Попередьте дітей, щоб дотримували обережності та не нашкодили одне одному. Учасники не повинні розчіпляти руки, але ви можете дозволити це, щоб уникнути травмування.

Ця діяльність формує навички розв’язання проблем та критичного мислення, розвиває вміння управляти групою та дотримувати вказівок.

Як не розбити яйце?

    

Джерело: https://www.yayimages.com/686966/egg-emotions.html

Об’єднайте учнів у групи (4–6 осіб). Дайте кожній команді сире яйце і доручіть розробити засоби того, щоб яйце після падіння з висоти 1,5 м не розбилося.

Матеріали для побудови захисного пристрою:

  • пухирчаста плівка;
  • картонні коробки;
  • газети;
  • тканина;
  • соломка для коктейлів;
  • поролон тощо.

Встановіть обмеження часу (від 30 хвилин до години). Нехай кожна команда сконструює і пояснить, як має працювати їхній пристрій. Потім кожна команда може скинути яйце, щоб протестувати свій пристрій.

Ця діяльність спрямована на співпрацю, розв’язання проблем та навички критичного та просторового мислення.

Тихе коло

  

Джерело: https://www.istockphoto.com/photos/children-sitting-in-a-circle

Запропонуйте учням сформувати коло з одним учасником, який стоятиме посередині. Зав’яжіть йому очі. Потім дайте комусь із кола, наприклад, скляну або металеву банку, що містить предмети, які торохтять під час руху (дзвіночок або дитяче брязкальце). Учні повинні якомога тихіше передавати предмет по колу.

Якщо учень посередині почує звук, він каже: «Стоп!» і вказує на місце, де, на його думку, предмет знаходиться в цей час. Якщо відповідь правильна, учень, який тримає предмет, займає місце першого учасника в центрі кола. Якщо ні — гра триває.

Ця діяльність спрямована на розвиток аудіювання, дрібної моторики, координованість рухів та колективну роботу.

Передай обруч

  

Джерело: https://www.istockphoto.com/photos/child-hula-hoop

Об’єднайте дітей у групи (8–10 осіб). Нехай одна учениця пропустить руку крізь обруч, а потім візьметься за руку з учасником поруч. Потім попросіть усіх дітей узятися за руки, утворюючи одне велике, з’єднане коло.

Вони мають передати обруч дитині поруч, не розриваючи рук. У такий спосіб слід повернути хула-хуп до першого учня, не розриваючи ланцюга. Можуть змагатися дві або більше груп. Переможець той, хто першим виконає завдання.

Діяльність спрямована на командну роботу, розв’язання проблем та стратегічне планування.

Груповий шедевр

  

Джерело https://www.thoughtco.com/team-building-activities-for-middle-school-4178826

Під час цього заходу учні працюватимуть над спільним мистецьким проєктом. Дайте кожному аркуш паперу та кольорові олівці або фарби. Доручіть їм почати малювати малюнок. Ви можете дати їм певні вказівки щодо того, що намалювати (наприклад, будинок, людину чи щось із природи), або дозволити, щоб це було вільним заняттям.

Кожні 30 секунд вони мають передавати свій папір учасникові праворуч (або назад, чи вперед, як домовитися). Усі учні по черзі повинні продовжити малювати отриманий малюнок. Малюйте, поки всі учні не опрацюють кожну картину. Потім учасники презентують групові шедеври.

Ця діяльність спрямована на розвиток співпраці, творчості та адаптації.

Автор: Еріс Бейлс

За матеріалами: https://www.thoughtco.com/team-building-activities-for-middle-school-4178826

Переклад: М. В. Юдіної

Поділитися в Viber Залишити свій відгук