Сучасний урок Творчість, ідеї Self-менеджмент

Сторітелінг — історії, які навчають

21.03.2021 1526 0

Найважливішою складовою сучасного уроку є формування в учнів уміння оперувати інформацією: отримувати її, переробляти, зберігати, передавати.

Сторітелінг — це мистецтво передавання інформації через історію. Цей прийом допомагає:

  • систематизувати інформацію й донести її до слухачів;
  • ефективно мотивувати учнів до подальшого вивчення предмета;
  • впливати на емоції слухачів, зважаючи на їхній життєвий досвід;
  • розвивати фантазію, логіку, інтуїцію;
  • стимулювати активність на уроці, залучати учнів до спілкування, співпраці.

Сторітелінг — це найбільш простий і швидкий спосіб налагодити контакт між учителем і учнями, оскільки дає змогу позбавитися напруження, створює невимушену обстановку, утримує увагу учнів. Сторітелінгом дуже вдало користуються рекламні компанії, створюючи рекламні ролики.

Що потрібно для створення історії? По-перше, ідея, яку розуміє аудиторія, що пов’язана з реальним життям, виявляє проблеми та пропонує шляхи їхнього розв’язання. По-друге, цікавий, правильно побудований текст.

Правила побудови тексту історії:

  • стислість, змістовність інформації;
  • яскравий герой;
  • образне мовлення.

Розповідаючи історію, оповідач не нав’язує свою думку, не робить висновків, а спонукає в слухачів почуття причетності, розуміння авторської позиції.  Автор перебуває в гармонії зі слухачем, уміє прогнозувати настрій аудиторії, змінювати інтонацію, користуватися можливостями голосу, інтерпретувати інформацію, переконувати.

Існують різноманітні техніки сторітелінгу:

  • подорож героя (мета, перешкоди, подолання проблеми, результат);
  • контраст (є дві історії: одна реальна, інша — вигадана; порівняння реального та того, що могло би статися);
  • початок з фіналу (оповідач починає з кульмінації, яка незрозуміла, інтригує, а потім повертається до початку розгортання подій, щоб слухачі зрозуміли, як герой опинився в складній ситуації);
  • помилки (щасливого завершення подій не відбувається, проте герой знає, що його шлях бувнедаремним, досвід, якого він набув, допоможе у майбутньому);
  • фальстарт (усе починається з нудної історії, у якій нічого не вказує на зміни; потім події розгортаються, історія розвивається, а сподівання слухача змінюються, він уже не знає, на що очікувати);

Одне з правил сторітелінгу — супроводжувати історію візуалізацією.

Артскрайбінг — тобто малювання змісту інформації під час її передавання — сучасна форма візуалізації навчання. Ця інноваційна технологія допомагає виділити в інформації головне, перевтілити ідеї у візуальні образи, зрозумілі читачам. Приклади артскрайбінга: інформаційне гроно, опорні схеми, карти розуму, графічні зображення. Учитель може супроводжувати історії простими графічними зображеннями, такими як будиночок, жіноча фігурка, дерево, рослина тощо.

Сторітелінг та артскрайбінг можна застосувати на будь-якому етапі уроку, для роботи в групах, під час виконання проектів. Вони допоможуть виявити індивідуальні особливості дитини, поліпшити настрій, прищепити пізнавальний інтерес до предмета. За допомогою сторітелінгу й артскрайбінгу учні дуже добре запам’ятовують матеріал, бо задіяні різні органи чуття.

Приклади застосування сторітелінгу на уроках української мови можна завантажити, натиснувши на позначку

Автор: В. Орешкіна, учитель Харківської загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. № 167 Харківської міської ради Харківської обл.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук