Сучасний урок НУШ Актуально

Технологія розвитку критичного мислення і сучасний освітній процес

04.02.2021 767 0

У педагогічній ментальності поняття «критичне мислення» пов’язане передусім з пошуком недоліків. Коли ми говоримо: «Він мислить занадто критично», маємо на увазі зайву недовірливість людини, її небажання приймати будь-що на віру. Проте технологія розвитку критичного мислення ставить дещо іншу мету: не нав’язувати учням єдиного шляху розв’язання проблеми, а вчити їх активного, альтернативного, більш раціонального вибору прийомів і способів розв’язання завдання, стимулювати висування нових ідей, що руйнують звичні стереотипи і загальноприйняті погляди.

Сьогодення вимагає від нас уміння аналізувати події, що відбуваються, бути терпимим до іншої точки зору, виробити настанову на критичне ставлення до себе й навколишнього світу.

Дослідники вважають, що наші лиха деякою мірою залежать від невміння розв’язувати проблемні питання, критично оцінювати ситуацію і знаходити раціональне рішення.

Як добре відомо, інтелектуальний розвиток людини визначається не обсягом відомостей, утримуваних у нам’яті, а готовністю людини до відбору необхідних знань та їхнього осмислення, умінням самостійно ухвалювати рішення.

У технології розвитку критичного мислення синтезовано ідеї та методи технологій колективних і групових способів навчання, співробітництва, розвивального навчання. Вона є загальнопедагогічною, надпредметною, являє собою цілісну систему, що формує навички роботи з інформацією. Критичне мислення відрізняється контрольованістю, обґрунтованістю і цілеспрямованістю. Такий тип мислення застосовують під час розв’язання завдань, формулювання висновків, імовірнісної оцінки й ухвалення рішень.

Уміння мислити критично — це не пошук недоліків, а об’єктивне оцінювання позитивних і негативних сторін у пізнаваному об’єкті.

Пропонуємо докладно ознайомитися з технологією розвитку критичного мислення, натиснувши на позначку

У матеріалах:

  • Психолого-педагогічні основи формування критичного мислення
  • П’ять ознак критичного мислення
  • Зміст, мета і завдання технології розвитку критичного мислення
  • Технологічні етапи технології розвитку критичного мислення
  • Основні особливості технології РКМ
  • Необхідні умови для розвитку у школярів критичного мислення

І. В. Батрун, учитель зарубіжної літератури Харківської ЗОШ І–ІІІ ст. № 12

За матеріалами журналу «Педагогічна майстерня» № 2, 2018.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук