Хороша поведінка учнів дає змогу працювати якісніше як учителеві, так і учням. Ніхто не відволікається на зауваження, не нервується і не ображається, в класі панує позитивна робоча атмосфера… Ідеальна картинка, яка не має нічого спільного з реальним життям? Так. Згодна. Але деякі інструменти керування поведінкою педагоги все ж мають. Ця кольорова діаграма — ефективна та проста стратегія для підтримання позитивної поведінки.

Діаграма — це наклеєні на цупку основу аркуші кольорового паперу з написами, що позначають ступень готовності до уроку, відзначають успіхи учнів, або сигналізують, що дитині потрібна допомога.

Створіть прищіпки з іменами дітей. Учні другого класу або старше можуть написати свої імена і прикрасити прищіпки власноруч.

Упродовж навчального дні прищіпки з іменами учнів опинятимуться на тому полі, що відповідає учнівської поведінці та успіху. Всі починають урок на середньому зеленому полі — «Готовий до навчання» і кожен має можливість піднятися вгору, а також рухатися вниз.

Для зручності наведемо написи мовою оригіналу та їхні українські відповідники.

  • Outstanding — видатний успіх
  • Great job — чудова робота
  • Good day — хороший день
  • Ready to learn — готовий до навчання
  • Think about it — подумайте про це
  • Teather’s Choice — на вибір вчителя
  • Parent Contact — потрібен контакт з батьками

Ви можете доповнити шкалу своїми пунктами, ураховуючи особливості вашого класу.

Як це працює

Розмістіть або попросіть учнів розмістити свої прищіпки на зеленому полі.

Протягом дня пересувайте прищіпки учнів, якщо вони порушують правило або демонструють зразкову поведінку: наприклад, «Каріно, ти залишила своє місце під час навчання без дозволу. Я переміщу твою кліпсу вниз». «Ендрю, мені дуже подобається, як ти працював у групі та мотивував товаришив до спільної роботи. За видатне лідерство я переміщу твою кліпсу догори».

Своєчасно керуйте наслідками чи перевагами, щоб це продовжувало бути досвідом навчання. Не використовуйте як покарання втрату вечірки в або позбавлення екскурсії, чи перерви.

Створіть пам’ятку, яка визначає:

  1. Правила того, як ви рухаєтеся вниз, тобто яка поведінка є неприйнятною і переносить прищіпку з одного рівня на інший. Не робіть правила занадто суворими. Обов’язково попереджайте учня, за що саме його прищіпка переміститься на нижчу шкалу. Ви навіть можете перемістити дитячу кліпсу на рукав і повернути її назад, якщо дитина дотримує правил до наступного переходу.
  2. Типи поведінки або якості характеру, що підвищать «кліпсовий рейтинг». Бути ввічливим з однокласниками. Бути активним на уроці. Дотримувати тиші. Виконувати додаткові завдання тощо.
  3. Наслідки зниження шкали. Має бути список варіантів вибору вчителя, з яким учні ознайомлені. Переконайтеся, що ці варіанти не повинні включати додаткову роботу або роботу, на кшталт 20 разів переписати речення. Також не доречно надсилати записку додому батькам.
  4. Переваги для досягнення відмінних результатів: три відмінні показники поспіль зараховуються як домашнє завдання; один відмінний показник дає змогу обрати бажану роботу із запропонованих учителем класних чи домашніх завдань.

Педагогам, які використовують цю систему, подобається те, що за її допомогою відзначають учнів, які добре виконують свою роботу. Таким чином, навчаючи, ви називаєте поведінку, яка вам подобається.

Автор Джеррі Вебстер

Переклад М. В. Юдіної

Джерело зображення: https://www.thoughtco.com/color-classroom-behavior-chart-using-clothespins-3110509