Скільки разів протягом уроку ви дітям кажете: «Тихо!», «Припиніть розмови», «Дотримуйте тиші в класі». Чи часто ви повертаєтеся з роботи захриплими? Чи відчуваєте ви виснаженість через намагання тримати своїх учнів у робочому стані? Ви мрієте про тишу в класі навіть у вихідні? Тоді ця стаття напевно буде корисною для вас.

Дисципліна в класі — це безперечно один із найважливіших боїв, у якому ви повинні перемогти. Без цілеспрямованих та відносно тихих учнів ви можете забути про плідну роботу та значні успіхи в навчанні.

Вірите чи ні, але можна заспокоїти своїх учнів і тримати їх у тонусі за допомогою простих невербальних процедур, що зберігають ваш голос і ваш розум. Головне тут — проявити творчість і не сподіватися, що одна рутина працюватиме вічно.  Ось кілька перевірених викладачами стратегій дисципліни учнів, які допоможуть вам легко підтримувати тишу у класі.

Музична скринька

Придбайте недорогу механічну музичну скриньку. Щоранку заводьте її на максимум. Скажіть дітям, що коли вони галасують або не виконують завдання, ви відкриваєте музичну скриньку і даєте можливість музиці грати, поки вони не заспокоються і не повернуться до роботи. Якщо наприкінці дня музика залишиться, діти отримують якусь винагороду. 

Можливо, вони можуть заробити додаткові бали, або кілька хвилин вільного часу до кінця уроку, або цікаве й веселе ігрове завдання для всього класу. Будьте креативними та знайдіть ідеальну безкоштовну винагороду, за яку ваші учні дійсно захочуть заспокоїтись. Діти полюбляють цю гру і одразу ж затихнуть, коли ви простягнете руку до музичної скриньки.

Музичну скриньку можна замінити декількома спеціально виділеними треками на вашому гаджеті.

Тиха гра 

Так чи інакше, коли ви просто додаєте слово «гра» до свого завдання, діти, як правило, шикуються у чергу, щоб його виконати. 

Надайте їм три секунди, щоб створити стільки шуму, скільки хочуть, а потім, за вашим сигналом, вони мають замовчати якомога довше. Учні, які порушують тишу у цей час, отримують погляди та тиск з боку однолітків, задля того, щоб порушники знову затихли. 

Ви можете встановити таймер і сказати дітям, що подивитеся, як довго вони можуть залишатися тихими цього разу. Ви будете здивовані, наскільки добре працює ця проста техніка!

Око годинника

Щоразу, коли ваші учні занадто голосно поводяться, подивіться на годинник . Повідомте дітям, що будь-який час, який вони витрачають на шум, ви будете віднімати від їхньої перерви чи іншого «вільного» часу. Зазвичай це працює дуже добре, тому що діти не хочуть пропускати час перерви. Відстежуйте втрачений час і дотримуйте обіцянки, інакше незабаром виявиться, що ваші загрози марні, і цей фокус не спрацює. Якщо ваші діти побачать, що ви маєте на увазі те, що ви говорите, простого погляду на годинник буде достатньо, аби заспокоїти їх. Це чудова техніка для викладачів-замінників! Це швидко і просто і буде працювати в будь-якій ситуації.

Руки вгору

Ще один невербальний спосіб заспокоїти свій клас — це просто підведіть руку. Домовтеся з дітьми, що коли ваша рука підведена, вони мають зробити аналогічно. Руки, підведені догори означають припинити розмову і звернути увагу на вчителя. Оскільки кожна дитина помічає підказку і заспокоюється, хвиля підведення рук охопить кімнату, і незабаром ви привернете увагу всього класу. Секрет полягає у тому, щоб підвести руку і порахувати по одному свої пальці. Коли ви дійдете до п’яти, клас повинен спокійно звернути увагу на вас і ваші вказівки.  Ваші учні незабаром звикнуть до цієї рутини і заспокоюватимуться досить швидко та легко.

Порада

Ключ до будь-якого успішного плану управління класом — це ретельно продумана мета, якої ви хочете досягти, і впевнені дії вчителя. Ви відповідаєте за дисципліну і за навчання. Якщо ви не всім серцем вірите цій основній заповіді, діти відчують ваше вагання і діятимуть відповідно.

Свідомо розробляйте свої уроки та викладайте їх чітко. Діти люблять рутини так само, як і ми. Вони так само втомлюються від одноманітності і скуки. Зробіть свої уроки якомога продуктивнішими та різноплановими. За таких обставин і ви, і діти працюватимете продуктивно!

Автор: Бет Льюїс

За матеріалами; https://www.thoughtco.com/nonverbal-strategies-to-quiet-a-classroom-2080991

Переклад М. В. Юдіної

Джерело фото: http://izvestia.kharkov.ua/on-line/20/1306738.html