Розвивальні ігри для дітей 4–5-ти років

Тема. Одяг. Прикраси

1. ГРА «ЗАЛАТАЙ ОДЯГ»

Мета: закріплювати вміння дітей співвідносити предмети за формою, кольором та добирати до відповідних отворів; розвивати увагу, уяву; виховувати дбайливе ставлення до одягу.

Матеріал: предметні картинки із зображенням одягу; площинні ляльки.

ХІД ГРИ

Вихователь звертає увагу на одяг ляльок (хлопчика та дівчинки), у якому бракує декілька клаптиків. Дітям потрібно дібрати клаптики до одягу згідно із кольором та розміром.

2. ГРА «ЩО КУДИ?»

Мета: закріплювати знання дітей про назви одягу; учити класифікувати його відповідно до призначення (домашній, святковий, спортивний); розвивати мислення, кмітливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до одягу.

Матеріал: предметні картинки із зображенням одягу різного призначення; демонстраційні картини із зображенням м’яча, торта, будиночка.

ХІД ГРИ

Вихователь повідомляє дітям про те, що до магазину одягу надійшло дуже багато різного товару, тому директор магазину просить про допомогу. Для того щоб покупцям було зручніше обирати для себе одяг, його слід розподілити по відділах. Позначки-символи допоможуть дітям (до торта — святковий одяг, до будиночка — домашній, до м’яча — спортивний одяг).

3. ГРА «ДОМАЛЮЙ»

Мета: розвивати творчі здібності дітей.

Матеріал: чорно-білі картки із зображенням одягу; кольорові олівці.

ХІД ГРИ

Вихователь роздає дітям картки із зображенням різноманітного одягу. Дітям потрібно домалювати деталі, яких бракує (комірець, ґудзики, рукав і т. ін.).

Тема. Кольори

1. ГРА «КОЛЬОРОВІ ОКУЛЯРИ»

Мета: закріплювати знання назв 6 кольорів та їхніх відтінків; розвивати увагу, пам’ять.

Матеріал: предмети різних кольорів.

ХІД ГРИ

Дитині пропонують надягнути «чарівні» (невидимі) окуляри (наприклад, червоні) і знайти в кімнаті предмети такого самого кольору.

Потім «змінити» окуляри на інший колір.

2. ГРА «ЗБЕРИ ІГРАШКИ В ГРУПІ»

Мета: закріплювати вміння дітей добирати предмети за кольорами та кількістю; розвивати швидкість мислення, увагу, зосередженість.

Матеріал: різнокольорові картки з цифрами.

ХІД ГРИ

Вихователь роздає дітям кольорові картки з цифрами. Дітям за короткий час потрібно знайти в групі предмети, кількість та колір яких зазначено на картках.

3. ГРА «ЩО ЯКОГО КОЛЬОРУ?»

Мета: розвивати асоціативне мислення, уміння пригадувати кольори за уявою, дрібну моторику рук.

Матеріал: кольорові олівці (за кількістю дітей); аркуші паперу (для кожної дитини).

ХІД ГРИ

Вихователь називає дітям різні предмети. Вони мають намалю­вати кружечки такого кольору.

4. ГРА «ВЕЛИКІ ЧАРІВНИКИ»

Мета: закріплювати знання назв кольорів; розвивати мовлення, дрібну моторику рук, уяву, творчі здібності, уміння фантазувати.

Матеріал: кольорові олівці (за кількістю дітей).

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям перетворитися на «чарівників» і намалювати «зелений світ», «червоний світ».

Ускладнення. За малюнком скласти казку.

Тема. Оселя. Будинок. Меблі

1. ГРА «НА ЩО СХОЖА?»

Мета: учити співвідносити геометричні фігури з предметами меблі; сприяти розвитку в дітей зорового сприймання форми предметів; привчати дітей до самостійності, дотримання правил, до виконання дій, що потребують активності, уяви.

Матеріал: геометричні фігури (для кожної дитини); «чарівна торбинка».

ХІД ГРИ

Вихователь повідомляє, що в «чарівній торбинці» лежать геометричні фігури. Дітям потрібно впізнати їх на дотик, назвати та віднести до предмета меблів, на який схожа їхня геометрична фігура.

2. ГРА «ЩО ЗМІНИЛОСЯ?»

Мета: розвивати образну пам’ять, увагу.

Матеріал: меблі для іграшкової кімнати.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути протягом 2–3 хв предмети меблів і запам’ятати, що де стоїть. Після того, як діти відвернуться, змінити місцями два–три предмети та з’ясувати, що змінилося.

3. ГРА «МИ — ДИЗАЙНЕРИ»

Мета: формувати вміння дітей складати меблі з деталей будівельного матеріалу; розвивати конструктивне мислення та просторове уявлення.

Матеріал: будівельний матеріал; коробки з-під сірників.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує дітям виготовити з будівельного матеріалу (або порожніх коробок з-під сірників) меблі для іграшок.

 

Матеріали взято з посібника Ігротека вихователя ДНЗ. Система розвивальних ігор для дітей 4–5-ти років