Розвивальні ігри для дітей 3–4-х років

Тема. Родина. Сім’я. Знайомство

1. ГРА «ВИБЕРИ ПОДАРУНОК ДЛЯ КОЖНОГО ЧЛЕНА РОДИНИ»

Мета: формувати у дітей уміння співвідносити предмети з відповідною геометричною фігурою; розвивати увагу, сенсорні здібності.

Матеріал: геометричні фігури (коло, квадрат, трикутник); іграшки (яблуко, телевізор, хустинка, кермо, машинка, мікрофон, сковорідка).

ХІД ГРИ

Дітям пропонують набір різних предметів, що вони мають співвіднести за схожістю форми до певної геометричної фігури.

2. ГРА «КОМУ ЩО ПОТРІБНО?»

Мета: формувати у дітей уміння розподіляти предмети на дві групи — для мами та для тата; розвивати інтелектуальні здібності, увагу та мислення.

Матеріал: фотокартка мами та фотокартка тата; різні предмети, потрібні матусі та татусеві.

ХІД ГРИ

Дітям пропонують набір предметів, що вони повинні розподілити на дві групи: перша — предмети, якими користується тато; друга — предмети, якими користується матуся.

3. ГРА «CКЛАДИ І НАЗВИ»

Мета: закріплювати у дітей уміння складати з частин ціле; розвивати творчі здібності, уяву та мислення.

Матеріал: зображення цілого портрета й розрізні частинки такого самого портрета для кожної дитини.

ХІД ГРИ

Кожній дитині пропонують портрет та розрізні частинки такого самого портрета. Дітям потрібно скласти з частин портрет, назвати людину, зображену на ньому.

Тема. Увічливі слова

1. ГРА «ДОБЕРИ ВВІЧЛИВЕ СЛОВО»

Мета: формувати у дітей уміння вживати ввічливі слова до певної ситуації; розвивати пізнавальний інтерес, мислення; виховувати любов до рідних та близьких людей.

Матеріал: набір сюжетних картинок.

ХІД ГРИ

Дітям пропонують набір картинок з певними ситуаціями, за якими кожен має назвати ввічливе слово до проблемної ситуації.

2. ГРА «ДОБЕРИ СМАЙЛИК ДО КАРТИНКИ»

Мета: формувати у дітей розуміння правильної поведінки у відповідній ситуації; розвивати інтелектуальні здібності, мовлення та мислення.

Матеріал: сюжетні картини, на яких зображено різну поведінку дітей; смайлики з різним настроєм.

ХІД ГРИ

Дітям пропонують певні ситуації, до яких слід дібрати відповідний смайлик (смуток, радість, здивування) та пояснити свій вибір.

3. ГРА «ЗНАЙДИ ТА РОЗФАРБУЙ»

Мета: формувати вміння правильно тримати олівець; розвивати у дітей творчі здібності, увагу; виховувати почуття прекрасного.

Матеріал: контурне зображення смайлика; кольорові олівці.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує кожній дитині відшукати смайлик, який усміхається, та розфарбувати його.

Тема. Овочі

1. ГРА «НА ЯКУ ГЕОМЕТРИЧНУ ФІГУРУ СХОЖИЙ?»

Мета: закріплювати з дітьми знання про овочі, геометричні фігури; розвивати увагу, пам’ять, мислення, сенсорні здібності.

Матеріал: картки із зображенням овочів; геометричні фігури.

ХІД ГРИ

Дітям пропонують дібрати геометричну фігуру до овоча.

2. ГРА «ЗАПОВНИ ПОРОЖНІ КВАДРАТИКИ»

Мета: розвивати увагу, пам’ять, мислення.

Матеріал: картка, розкреслена на дев’ять квадратиків: 1-й ряд — капуста, морква, перчик; 2-й ряд — перчик, морквина, порожній квадрат; 3-й ряд — морквина, 2 порожні квадратики; маленькі квадратики із зображенням овочів.

ХІД ГРИ

Дітям пропонують заповнити порожні квадратики.

3. ГРА «НА ГОРОДІ»

Мета: закріплювати знання дітей про овочі; розвивати увагу, пам’ять, мислення.

Матеріал: кошик; зелена галявина (зелена тканина); муляжі овочів та фруктів.

ХІД ГРИ

Вихователь пропонує зібрати в кошик тільки овочі.

4. ГРА «КОНСЕРВУЄМО ПОМІДОРИ»

Мета: продовжувати закріплювати знання дітей про назви овочів, їхні колір, форму; розвивати увагу, пам’ять, творчі здібності.

Матеріал: вирізані з цупкого паперу силуети банок різного розміру; гуаш червоного, жовтого та зеленого кольорів; пензлики; склянка з водою; серветки; помідори (натуральні або муляжі) кількох кольорів.

ХІД ГРИ

З-поміж запропонованих овочів слід відшукати помідор, назвати його колір, форму, знайти, на що схожий, та намалювати тільки помідори.

 

Матеріали взято з посібника Ігротека вихователя ДНЗ. Система розвивальних ігор для дітей 3–4-х років