НОВИНИ

23 липня 2013
Диски «Електронний конструктор уроку»: від економії часу — до творчості

Як завдяки ЕКУ виявляється творчість?

Як завдяки «Електронного конструктора уроку» зекономити час?

Є відповіді!

more
10 липня 2013
Лист до редакції

Психоемоційний тип тренінгу. Психогімнастичні вправи, що використовуються в тренінговому курсі для молодших школярів

   

«Живі руки»

Усі заплющують (зав’язують) очі. Ведучий розсаджує членів групи одне напроти одного (парами). Учасникам пропонується знайти руки одне одного:

а) познайомтеся з руками партнера, постарайтеся дізнатися про них якнайбільше;

б) привітайтеся руками;

в) посваріться руками;

г) поборіться руками;

д) помиріться руками;

е) попрощайтеся руками.

 

Учасникам пропонують, не розплющуючи очей, угадати, хто їхній партнер.

 

«Космічний корабель»

Учасники діляться на пари. Кожна пара — це космічний корабель. Стають одне за одним. Перша дитина в парі — «корабель», друга — «пілот» корабля. «Пілот» кладе руки на плечі «корабля». «Корабель» заплющує очі й витягує руки вперед — це пристрій для стикування з іншим «кораблем». Завдання «пілота» — мовчки керувати «кораблем» (важелі керування — плечі партнера) і здійснити стикування з іншим «кораблем». Завдання «корабля» — постаратися цілком підкоритися «пілоту».

 

«Ритмічна долонька»

Учасник плескає в долоні, відбиваючи певний ритм. Цей ритм повторює вся група. Потім цей же ритм «відбивається» в долоні сусіда. Потім наступний учасник задає ритм ударами й т. д.

 

«Забавні вправи»

Під музику учні виконують такі забавні вправи:

  1. «Гуси-гуси, га-га-га». Діти присідають, трохи зігнувши ноги в колінах, руки за спиною, ходять на напівзігнутих ногах, витягуючи на кожному кроці шию.
  2. «Ведмедик клишавий». Ноги трохи розставляються, руки згинаються на рівні грудей. Діти переступають з ноги на ногу, трохи нахиляючись з боку в бік і піднімаючи одну ногу.
  3. «Угадай, в якій руці». Пальці рук стискаються в кулаки, а потім розкриваються — то однієї, то другої руки.
  4. «Бокс». Діти різко згинають — розгинають руки, пальці при цьому стиснуті в кулаки.
  5. «Жаба». Діти сідають, торкаючись руками підлоги. Стрибають на ногах, не випрямляючись.
  6. «Неваляшка». Діти сідають на підлогу, ноги згинають так, щоб стопи стикалися, рукою беруться за пальці ніг і перекочуються вправо-вліво...
  7. «Тік-так». Положення таке саме, як у вправі «Неваляшка». Нахиляти голову то до одного, то до другого плеча.
  8. «Петрушка». Сісти, поставивши ноги окремо, позаду — руки, які спираються на підлогу. Підняти одну ногу, опустити, потім іншу.
  9. «Круті повороти». Діти сидять на підлозі, ноги зведені разом, руками тримаються за «кермо». Повертають «кермо», нахиляючи тулуб то вправо, то вліво.
  10. «Кішечка». Діти сідають рачки, вигнувши спину, голова опускається вниз, потім діти прогинаються й дивляться вперед.
  11. «Іван-покиван». Діти з вихідного положення стоячи швидко лягають на спину і так само швидко підводяться.
  12. «Паровоз». Необхідно повільно просуватися вперед на напівзігнутих ногах, при цьому зігнутими руками водити впередназад.
  13. «Жук упав». Діти лежать на спині, дригають ногами.

 

Рекомендації. Кожна вправа повторюється кількаразів. Ведучому необхідно стежити за тим, щоб учні невтомлювалися.

 

«По місцях»

Учні стають у шеренгу й розраховуються по порядку. Потім учитель називає номери й просить їх помінятися місцями: «Номери 3 і 14, поміняйтеся, будь ласка, місцями! Номере 8, стань поруч із номером 17» і т. д.

Помінявши частину дітей місцями, шеренга знову розраховується по порядку. Учитель просить школярів запам’ятати не лише свій порядковий номер, але й тих, хто стоїть поруч із ними — праворуч і ліворуч. Коли діти будуть готові, учитель командує: «Розійдіться!» і вмикає рухливу музику. Учні можуть бігати, стрибати, проходжатися, найголовніше — не стояти на одному місці. Через певний час звучить команда: «По місцях!».

Діти повинні якнайшвидше знайти своє місце в шерензі — стати так, як вони стояли до команди «Розійдіться!».

 

«Знайди свою групу»

Учитель перед грою пише на маленьких аркушах паперу (за кількістю учнів): «Служба порятунку», «Класні хлопці», «Гумористи», «Телепузики», «Гості з майбутнього», «Вінні Пух та інші», «Шукачі пригод». Кожен папірець згортає і роздає учням. Учні за командою розгортають аркуші й читають назву своєї групи. Необхідно якнайшвидше зібратися всій групі разом.

 

«Якщо тобі весело»

Якщо тобі весело, то роби ось так

(плескаємо в долоні) — Двічі.

Якщо тобі весело, то й іншому покажи.

Якщо тобі весело, то роби ось так

(плескаємо в долоні) — Двічі.

Якщо тобі весело, то роби ось так

(тупотимо ногами) — Двічі.

Якщо тобі весело, то й іншому покажи.

Якщо тобі весело, то роби ось так.

Рухи можуть бути найрізноманітнішими, наприкінці гри рухи повторюються.

 

«Трикутний ковпак»

Учитель заучує з дітьми чотири рядки. Діти повторюють кілька разів хором.

Ковпак мій трикутний.

Трикутний мій ковпак.

А якщо ковпак не трикутний,

Те це не мій ковпак.

Потім усі разом замість слова «трикутний» показують трикутник з пальців. У наступному повторі слово «мій» заміняється показом указівним пальцем на себе. У третьому повторі слово «ковпак» заміняється показом ковпака над своєю головою. У четвертому повторі всі ці слова заміняються відповідними показами. Потім темп збільшується.

 

Р о з м и н к а

Усі учні кладуть руки на коліна. За командою вчителя плескають у долоні перед грудьми, правою рукою беруться за ніс, лівою — за праве вухо, знову плескають у долоні. Після плескання беруться лівою рукою за ніс, правою — за ліве вухо.

 

«Перед строєм»

Кілька учнів (залежно від віку гравців) вишиковуються в одну шеренгу за зростом. Учитель вибирає двох бажаючих із решти школярів, ставить їх обличчям до шеренги й пропонує запам’ятати вигляд кожної дитини в строю. На огляд дається 2–3 хвилини, після чого вони йдуть. За вказівкою вчителя деякі з учнів, що стоять у шерензі, вносять незначні зміни у свій костюм: один, наприклад, приколює значок до светра, інший розстібає піджак, хтось закочує рукава тощо. Потім школярі по одному повертаються. Кожен з них називає ті зміни в зовнішності товаришів, які йому вдалося помітити.

 

«Не впусти ковпак»

Посередині кімнати ставиться стілець. Один школяр сідає на нього. Йому зав’язуються очі, і надівається на голову паперовий ковпак. За командою вчителя він повинен підвестися, зробити п’ять кроків уперед, повернутися ліворуч і, повторивши це завдання ще тричі, пройти по чотирьох сторонах квадрата, повернутися до стільця й сісти на нього. При цьому необхідно постаратися не впустити ковпак, однак не можна торкатися його руками. Викликається інший учень. Пропоновані команди вчителя можуть мінятися.

 

«Хто швидше збере?»

Учитель розкладає п’ять різних предметів у різних місцях (на підвіконні, на шафі й т. д.). Кому-небудь з учнів зав’язують очі, і він повинен з максимальною швидкістю (але не більш ніж за одну хвилину) зібрати предмети в тому порядку, який вказує йому вчитель. Продовжуючи гру, вчитель міняє розташування предметів і пропонує іншим учасникам виконати те саме завдання.

 

«Заборонений рух»

Діти стають у коло. Педагог заздалегідь повідомляє заборонений рух, наприклад, не можна піднімати руки вгору, плескати в долоні тощо. Потім під музику починає показувати різні рухи, які діти повинні повторювати за ним. Раптом він показує заборонений рух. Учні не повинні його повторювати. Той, хто помилився, вибуває з гри.

Гру можна ускладнити: домовитися про те, що є два рухи, які не можна повторювати, а замість них треба виконувати інші. Наприклад, коли вчитель піднімає руки вгору, гравці повинні плеснути в долоні, а коли нахиляється вперед, гравці повинні присісти.

 

«Рука до руки»

Для гри необхідна непарна кількість учнів. Учитель вимовляє: «Рука до руки! Усі міняються місцями!» І всі учасники гри, у тому числі й учитель, повинні знайти собі пару й торкнутися з партнером руками. Той, хто залишився без пари, стає ведучим. Гра триває. Рекомендується віддавати оригінальні команди, наприклад: «Мізинець до мізинця», «Вухо до вуха», «П’ятка до п’ятки» та ін.

 

«Спробуй виконати»

Перед кожним учнем лежать безладно 15 сірників. Потрібно з найбільшою швидкістю перенести ці сірники один за одним на відстань 30 см і скласти так, щоб голівки були обернені в один бік. Під час перенесення сірники не повинні ковзати по столу.

 

Виконати умови гри:

а) користуючись будь-якими пальцями обох рук;

б) користуючись улюбленими пальцями лівої руки;

в) користуючись лише двома пальцями — великим і мізинцем;

г) користуючись лише вказівним і середнім пальцем;

д) користуючись лише середнім і підмізинним пальцями;

е) користуючись лише підмізинним і мізинцем;

ж) користуючись двома мізинцями обох рук, викласти пряму з десяти сірників;

з) користуючись підмізинним пальцем і мізинцем, побудувати чотири трикутники;

и) користуючись середнім пальцем і мізинцем, побудувати три чотирикутники;

к) користуючись вказівним і підмізинним пальцями, побудувати «колодязь» із шістнадцяти сірників.

Попросити учнів відповісти на запитання: «Яке завдання було виконати найважче?», «А яке — найпростіше?», «Які пальці в них розвинені більше та які менше?»

 

«Ігри з папером»

Перед кожним гравцем покласти зім’ятий аркуш паперу для письма (коли аркуш дуже зітреться, його слід замінити).

 

Учням пропонують виконати такі завдання:

а) користуючись всіма пальцями обох рук, якомога швидше розгладити його, щоб жоден край не залишився зігнутим;

б) те саме зробити, користуючись однією рукою;

в) повторити те саме, користуючись двома великими, потім указівними, потім середніми пальцями обох рук;

г) зробити те саме, користуючись лише двома мізинцями;

д) розгладити аркуш кулаками обох рук;

е) розгладити аркуш великим і вказівним пальцями однієї руки;

ж) розгладити аркуш указівним і середнім пальцями однієї руки;

з) розгладити аркуш середнім і підмізинним пальцями однієї руки;

и) розгладити аркуш підмізинним пальцем і мізинцем однієї руки;

к) розгладити аркуш яким-небудь пальцем однієї руки;

л) повторити всі ці вправи із заплющеними очима.

Не обов’язково виконувати всі вправи, можна вибрати окремі, на розсуд педагога.

 

Близнюки

На столах лежать: газета, згорнута в кілька разів пакетом; черевик, у якого розв’язані шнурки; пляшка із кришкою, що загвинчується, яка лежить окремо; коробка, поруч із якою знаходяться різні дрібні предмети; стрічечка, згорнута в рулончик, та ін.

Діти об’єднуються в пари. Пара «близнюків» обіймає одне одного міцно за талію так, щоб у кожного була вільною лише одна рука: в одного — ліва, у другого — права. Пари підходять до столу з предметами й за командою вчителя своїми вільними руками виконують команди:

  • розгорнути газету повністю;
  • зашнурувати черевик;
  • щільно закрутити кришку на пляшці;
  • скласти предмети до коробки;
  • розгорнути стрічечку;
  • усі предмети покласти на газету, газету акуратно згорнути подарунковим пакетом і перев’язати стрічкою.

Гру можна ускладнити в такий спосіб. У «близнюків» зв’язують праву руку одного учня й ліву іншого. Отже, у них буде три руки на двох. Пропонують виконати ці ж завдання в такому положенні.

Під час виконання цих завдань формується узгодженість дій, загальна координація.

 

Пальці-помічники й пальці-ледарі

Перед грою вчитель нагадує, як називається кожен палець на руці. Просить учнів показати великий палець, мізинець, середній, указівний, підмізинний.

Далі пропонує учням відкрити портфелі, сумки, рюкзаки. Тепер просить притиснути до долоні на правій руці вказівний і середній пальці й тримати їх міцно великим пальцем. Ліву руку закласти за спину, а двома пальцями правої руки — мізинцем і підмізинним — дістати з портфеля який-небудь підручник і відкрити його на тридцять п’ятій сторінці. Коментує, що виконати завдання складно: пальці не підкоряються, чому ж вони такі слабкі? Тому, що мало беруть участь у роботі, не вправляються й залишаються недоуками. Запитує в школярів, які пальці вони вважають найбільш розвиненими (великий, указівний, середній).

Потім пропонує відпустити вказівний і середній пальці на правій руці й виконати пропоновану вправу однією правою рукою: дістати підручник і відкрити його на певній сторінці. Запитує, чи легше було виконати це завдання. Після цього пропонує перейти до гри.

На парті лежать чотири голки й нитки завдовжки 1 м. За парту сідають два учні. Гру краще проводити між кількома парами (для кожної пари готується парта, на якій лежать голки й нитки). Тоді гра набуває змагальності. Діти повинні притиснути до долонь обох рук по три пальці — великий, указівний і середній, а мізинцем і підмізинним однієї руки взяти кінець нитки, а в іншу руку — голку. Діти в парі можуть допомагати одне одному. Далі завдання ускладнюється. Тепер дозволяється користуватися всіма пальцями обох рук, але простягнути нитку потрібно не у дві, а в чотири голки.

Учитель порівнює, як виконали завдання учні в першому й другому випадках. Скільки часу знадобилося, щоб виконати пропоновані умови гри. Відзначає, що є пальці, які не беруть участі в повсякденній праці, нічого не вміють робити, а ті, які весь час вправляються, — справжні вмільці.

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 6017
 
Догори