НОВИНИ

23 липня 2013
Диски «Електронний конструктор уроку»: від економії часу — до творчості

Як завдяки ЕКУ виявляється творчість?

Як завдяки «Електронного конструктора уроку» зекономити час?

Є відповіді!

more
10 липня 2013
Лист до редакції

Психоемоційний тип тренінгу. Тренінг «Я серед людей»

   

Тренінг «Я серед людей» (автор О. С. Прутченков)

 

«Моя улюблена іграшка»

У кожної дитини є улюблена іграшка. Чи пам’ятаєте ви свою улюблену іграшку? Що це? Де вона зараз? Розкажіть про свою улюблену іграшку й почуття, які викликають спогади про неї.

Поділіться зі своїми товаришами дитячими радощами й прикростями.

 

Рекомендації. Необхідно дати учасникам можливість протягом 3 хвилин спокійно згадувати своє дитинство. Потім усі сідають у коло (краще з шести-восьми осіб) і розповідають по черзі про свої улюблені іграшки.

 

Психологічний коментар. Ця вправа налаштовує на доброзичливе ставлення одне до одного.

 

«Комплімент»

Мета: сприяти розвитку вміння побачити сильні та слабкі сторони, позитивні якості будь-якої людини. Учасники сідають у коло. Кожен повинен подивитися на сусіда ліворуч і подумати, яка риса характеру, яка звичка цієї людини йому найбільше подобається, і він хоче сказати про це, тобто зробити комплімент. Починає будь-хто, хто готовий сказати приємні слова своєму партнерові. Під час висловлювання інші учасники повинні уважно слухати промовця. Той, кому зроблено комплімент, повинен як мінімум подякувати, а потім, установивши контакт із партнером, який сидить ліворуч від нього, зробити свій комплімент, і так далі по колу, доти, поки всі учасники не скажуть щось приємне сусідові.

 

Рекомендації. Під час висловлювання учасника стежити, щоб решта учасників не заважали промовцеві. Необхідно налаштувати їх на тактовне ставлення одне до одного, на розвиток уміння слухати й чути промовця, звертаючи увагу на його манеру встановлювати контакт (привітав свого партнера чи забув це зробити, дивиться в очі чи вбік, як тримає руки, як говорить і т. ін.).

 

Психологічний коментар. Це вправа із серії психологічної розминки. Її основне завдання — запуск групових процесів.

 

«Мій стиль спілкування»

Вправа проводиться в три етапи. На першому етапі кожен учасник індивідуально протягом 5 хвилин складає перелік якостей, важливих для спілкування. Чим більше якостей включено до цього переліку, тим цікавішою буде подальша робота. Складаючи перелік, бажано уявити себе товариською людиною. Як вона відрізняється від інших людей? Яка вона? Одним словом, необхідно намалювати свій образ товариської людини. Можна згадати літературних героїв або знайомих людей. На другому етапі проводиться дискусія, основна мета якої — скласти загальний перелік якостей, важливих для спілкування.

При цьому кожен може висловлювати свою думку, зрозуміло, аргументуючи її, наводячи для ілюстрації приклади, як і коли ці якості допомагали подолати ту чи іншу перешкоду, поліпшити взаємини з оточуючими. Названі якості включаються до загального переліку більшістю голосів, що оформляється на дошці.

На третьому етапі кожен учасник записує на своєму аркуші тільки-но складений загальний перелік якостей, важливих для спілкування. Потім у графі «Самооцінка» кожен повинен поставити оцінку за десятибальною шкалою. Наприклад:

 

Якості, важливі для спілкування

Самооцінка

 

Рекомендації. Під час обговорення не слід нав’язувати свою точку зору, необхідно лише стежити за ходом дискусії й дотриманням правил голосування. Час на дискусію не обмежується — вона може тривати від 30 хв до 1,5 години. Ведучий записує на дошці якості, важливі для спілкування.

 

Психологічний коментар. Вправа цікава тим, що дає можливість побачити, як одне й те саме явище може по-різному сприйматися. Кожен учасник практикується в обстоюванні своєї позиції, при цьому дотримуючись правил культури дискусії.

Урешті-решт виходить узагальнений перелік, який можна розглядати як результат «мозкового штурму», тобто своєрідний орієнтир на майбутнє.

 

«Екстрасенс»

Учасникам пропонують відчути себе екстрасенсом, який уміє читати думки й почуття іншої людини за виразом очей, обличчям, позою (тобто як вона сидить тощо). Кожен вибирає одну людину, чий стан і думки буде вгадувати. Кожному учасникові дається 3 хвилини на те, щоб письмово викласти, про що він думав під час заняття, що відчував тощо.

Потім усі сідають у велике коло, і кожен, звертаючись до людини, стан якої описував, розповідає їй про її стан і думки.

Той, чий стан описували, може прокоментувати розповідь, тобто висловити свою думку — підтвердити правильність висновків або спростувати їх.

 

Рекомендації. Перед початком виконання вправи можна запропонувати учасникам об’єднатися в пари й кожному охарактеризувати стан і думки свого партнера, тобто відпрацювати наступне завдання.

 

Психологічний коментар. Це практичне відпрацьовування навичок розуміння іншої людини.

 

«Приймаю рішення»

Учасникам пропонують скласти перелік тих рішень, які довелося їм приймати за минулий тиждень. На це приділяється 3 хвилини.

Потім пропонують проаналізувати записи й відверто відповісти на запитання: «Хто вам допомагав приймати ці рішення? Можливо, хтось приймав їх за вас? Якщо так, то чому? Чому рішення, які стосуються лише вас, приймає хтось інший? Виходить, ви дотепер не навчилися цього?»

Учасники об’єднуються в мікрогрупи по три-чотири особи й обговорюють записи.

 

Рекомендації. Необхідно створити атмосферу, що допомагає налаштуватися на серйозне осмислення повсякденної практики прийняття рішень.

 

Психологічний коментар. Вправа, що допомагає учасникам зрозуміти необхідність самостійного розв’язання своїх життєвих проблем, у тому числі у сфері спілкування.

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 4444
 
Догори