НОВИНИ

23 липня 2013
Диски «Електронний конструктор уроку»: від економії часу — до творчості

Як завдяки ЕКУ виявляється творчість?

Як завдяки «Електронного конструктора уроку» зекономити час?

Є відповіді!

more
10 липня 2013
Лист до редакції

Сценарні плани проведення батьківських зборів. Розв’язання шкільних конфліктних ситуацій

   
 
Пам’ятка для батьків «Конфлікт дитини з учителем»
 
1. Оцініть ситуацію. Не допускайте, щоб протистояння дитини й учителя затяглося. Кілька ознак, за якими вже від початку можна визначити, що в дитини склалися напружені взаємини з учителем:
 
• школяр зневажає навчанням або якимсь одним предметом (відмовляється виконувати домашні завдання; псує підручник; зошит брудніший, ніж зазвичай);
• дитина малює на вчителя карикатури, зневажливо або агресивно висловлюється про нього, дратується, коли ви запитуєте про його уроки.
 
2. Поговоріть із дитиною. Щоб зрозуміти причини конфлікту, оцініть його гостроту та з’ясуйте думки протиборчих сторін. Будьте готовими до того, що дві ці версії можуть значно різнитися. Головна мета вашої розмови з дитиною: дати їй можливість передати свої негативні емоції. Тільки після цього син або дочка зможуть прийняти від вас допомогу щодо конструктивного розв’язання проблеми. Під час бесіди зверніть увагу на кілька важливих моментів:
 
• коли дитина розповідатиме про взаємини з учителем, вона може заплакати, підвищити голос, використовувати брутальні слова й образливі прізвиська вчителя, проте не переривайте її;
• після того як дитина розповість про свої переживання, запропонуйте їй зупинитися на нюансах конфлікту. Наприклад, запропонуйте школяреві згадати, коли вчитель уперше виявив свою ворожість до нього, у яких ситуаціях педагог починає підвищувати голос і т. ін.;
• демонструйте дитині своє співчуття, не виявляючи водночас агресії на адресу вчителя. Ваше завдання — переконати дитину в тому, що ані вона, ані вчитель не мають на меті заподіяти зло супротивникові, просто їм складно порозумітися;
• наприкінці розмови розробіть спільний план дій. Дуже добре, якщо дитина висловлюватиме пропозиції.
 
3. Спробуйте переконати дитину в необхідності вашої розмови з учителем, пообіцяйте, що завітаєте до школи після уроків, щоб однокласники ні про що не дізналися.
 
4. Розмовляючи з педагогом:
 
• стежте за тим, щоб розмова ґрунтувалася на конкретних фактах, а не на особистих враженнях. Не соромтеся уточнювати й перепитувати, чому вчитель зробив саме такі висновки щодо поведінки вашої дитини;
• зважайте не лише на особливості дій дитини, але й на нюанси атмосфери навчального закладу (взаємини в класі, стиль викладання вчителя). Не підлещуйтеся до викладача, не перебільшуйте провини своєї дитини, намагаючись знизити емоційне напруження;
• не бійтеся, що вчитель «зіпсує життя» вашій дитині. Ви захищаєте її права, прагнучи до того, щоб вона комфортно почувалася в школі;
• не забувайте, що за виникнення, перебіг і результат конфлікту відповідає педагог — людина, яка професійно займається вихованням дітей. Якщо розмова з учителем зайшла у глухий кут, запитайте про те, яким він бачить благополучне розв’язання цієї ситуації;
• пам’ятайте, що гарні взаємини між батьками та вчителями можуть уберегти учнів від зайвих причіпок і завищених вимог. Ідеться не про «підкуп» за допомогою подарунків, а про участь батьків у житті школи.
 
5. Намагайтеся регулярно відвідувати батьківські збори, пропонуйте вчителям свою допомогу.
 
6. Батьки повинні завжди приставати на бік дитини. І дитина повинна це відчувати. Інша справа, що дитина має зрозуміти ваші моральні норми. Вона на момент шкільного конфлікту повинна мати досвід щодо того, як ви реагуватимете й оцінюватимете, що таке добре, а що погано. Вона має вчитися відповідати за свої вчинки і самостійно розв’язувати «свої» конфлікти.
 
7. Доброзичливість і демонстрування розуміння взагалі — краща профілактика конфліктів.
 
 
Анкети для вивчення взаємин педагогів і батьків
 
Виявлення ступеня довіри батьків школі
 
Шановні батьки! Адміністрація школи пропонує вам відповісти на наведені запитання. Ваші відповіді допоможуть установленню взаєморозуміння й довіри між школою й батьківською громадськістю в процесі виховання наших учнів — ваших дітей. 
 
1. Чи подобається вам наша школа?
а) Так;
б) не зовсім;
в) ні.
 
2. Чи довіряєте ви класному керівникові вашої дитини?
а) Так;
б) не зовсім;
в) ні.
 
3. Між учителями й батьками у нашій школі переважають взаємини:
а) доброзичливі;
б) байдужі;
в) неприязні;
г) конфліктні.
 
4. Чи збігаються педагогічні вимоги до вашої дитини у вас і педагогів школи?
а) Так;
б) не зовсім;
в) ні.
 
5. Чи був класний керівник або хтось із учителів у вас удома в цьому році?
а) Так;
б) ні.
 
6. Якщо хтось із педагогів був у вас удома, то якою була мета візиту?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
 
7. Яка була обстановка в родині безпосередньо після візиту класного керівника, учителя?
а) Спокійна бесіда батьків із дитиною;
б) дитину похвалили;
в) дитину сварили;
г) дитину покарали;
д) конфлікт між батьками.
 
8. Чи відвідуєте ви батьківські збори в школі?
а) Регулярно;
б) іноді;
в) ні.
Якщо не відвідуєте, то чому?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
9. Чи допомагають вам батьківські збори у вихованні вашої ди-
тини?
а) Так;
б) не зовсім;
в) ні.
 
10. Які особливості характеру й поведінки вашої дитини найбіль-
ше хвилюють вас?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
11. Назвіть 3—4 особистісні й професійні якості вчителя, що,
на вашу думку, є основними для його високого авторитету
в учнів і батьків.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
 
 
Примітка. Підписувати анкету не обов’язково. Якщо з якихось причин ви не хочете передавати анкету через свою дитину, то можете передати її особисто вчителеві.
 
Громадське оцінювання й підтримка школи батьками
Шановні батьки! Адміністрація школи просить вас відповісти на наведені запитання. Ваші відповіді допоможуть організувати спільну роботу батьківського комітету й школи щодо виховання учнів.
 
1. Школа повинна виховувати такі якості особистості (оберіть 1—3 якості):
а) самостійність;
б) здатність до інтелектуального саморозвитку;
в) поважність;
г) комунікабельність;
д) доброта;
е) працьовитість;
ж) чесність;
и) цілеспрямованість;
к) відповідальність;
л) дисциплінованість;
м) гуманізм;
н) милосердя;
п) допитливість;
р) об’єктивність;
с) інше.
 
2. Школа повинна підготувати вашу дитину (розставте в порядку спадання значущості: 1 — найзначуще й т. д.):
до трудового життя;
до самостійного ділового життя;
до сімейного життя;
до професійної кар’єри;
до суспільно-політичної діяльності;
до життя за загальноприйнятими нормами моралі;
до дбайливого ставлення до свого здоров’я;
до співпраці з іншими людьми;
інше.
 
3. Життєве правило, що, на вашу думку, повинен засвоїти учень, стаючи дорослим (оберіть 1—3 правила):
бути самостійним;
уміти брати відповідальність на себе;
бути справедливим;
розраховувати лише на себе;
бути впевненим у собі;
повагу можна купити;
бути уважним до людей;
за все доводиться платити;
труднощі попереду;
були б зв’язки — решту купиш;
вихід є завжди;
чесність — передусім;
нічого не дається даром;
інше.
 
4. Школа розв’язує наведені проблеми (відповідати: добре, частково, не розв’язує):
а) забезпечує високий рівень знань;
б) пропонує різні програми додаткової освіти;
в) чітко організовує життя дітей у школі;
г) дбайливо ставиться до дитини;
д) ураховує запити й інтереси дітей;
е) приділяє значну увагу формуванню ініціативи й самостійності дітей;
ж) сприяє розвитку дружніх, товариських взаємин між учнями;
и) бере участь у громадському житті міста (району, села).
 
5. Як складаються ваші взаємини з педагогічним колективом школи? (Відповідати: доброзичливо, нейтрально, напружено.)
а) Із класним керівником;
б) з учителями-предметниками;
в) з адміністрацією школи.
6. Ви почуваєтеся в школі (оберіть один варіант відповіді або допишіть власний):
а) партнером;
б) залежною людиною;
в) впливовою людиною;
____________________________________________________.
 
7. Якщо ви допомагаєте школі, то зазначте, як:
а) в організації окремих культурних і спортивних заходів;
б) у роботі піклувальної ради;
в) у керівництві гуртка або секції;
г) у посильному фінансуванні деяких заходів;
д) у забезпеченні навчальними посібниками, книгами;
е) у роботі батьківського комітету класу;
ж) у господарських питаннях;
____________________________________________________.
 
8. Ви готові брати участь у створенні програми розвитку школи?
а) Так;
б) ні.
9. Як ви розумієте поняття «гарна школа»?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
 
 
 
 
Родина й школа як партнери
 
1. Які питання життя дитини повинні обговорювати спільно батьки й дитина?
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
2. У розв’язанні яких сімейних питань, на вашу думку, повинна брати участь школа?
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
3. Якими, на вашу думку, є обов’язки батьків щодо школи?
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
4. Чи впливаєте ви на рішення, які ухвалюють класний керівник, учителі, адміністрація школи? Як би хотіли впливати?
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
5 Які способи надання інформації використовують у школі? 
ваші пропозиції:
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
6. Як школа може допомогти батькам у розв’язанні проблем, що виникли у дитини?
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
7. Які проблеми в першу чергу слід обговорювати на батьківських зборах?
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
 
8. Яку участь у житті школи ви можете брати?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 

Відгуки читачів

Залиште перший відгук.

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 9312
 
Догори