НОВИНИ

23 липня 2013
Диски «Електронний конструктор уроку»: від економії часу — до творчості

Як завдяки ЕКУ виявляється творчість?

Як завдяки «Електронного конструктора уроку» зекономити час?

Є відповіді!

more
10 липня 2013
Лист до редакції

Розвантаження та оновлення програм початкової школи. Не бійтеся змін, шановні колеги!

 

Цілком розуміємо, що в умовах чергового оновлення та переформатування освітньої галузі у вас виникає безліч запитань. А Видавнича група «Основа», як і попередні 14 років, завжди тримає руку на пульсі та спрямовує всі можливі ресурси на організацію якісної, методично грамотної та своєчасної допомоги педагогам, які прагнуть змін.

Саме тому ми регулярно проводимо інтернет-марафони, вебінари та онлайн-конференції, залучаючи до обговорення актуальних фахових питань учителів-практиків та методистів з усієї України.

Однією із цих зустрічей і стала відео-конференція із радницею Міністра освіти Іванною Коберник та начальницею відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин МОНУ Бєсковою Наталією Володимирівною (18.08.2016), протягом якої вони відповідали на низку запитань, якими найбільше переймаються вчителі початкової ланки, за що ми та учасники заходу їм щиро вдячні.

Далеко не на всі питання встигли відповісти спікери, але ми сподіваємося, що ця зустріч була не останньою!:)

Із записом та основними тезисами вебінару ви можете ознайомитися нижче:

ВИТОКИ. МЕТА

  • З якою метою здійснюється оновлення програм початкової школи? Яка взагалі мета змін у програмах початкової школи?

Метою оновлення програм є врахування вікових особливостей дітей, зменшення перенавантаження на учнів.

  • Де можна ознайомитися зі зміненими програмами для початкової школи?

Оновлені програми, методичні рекомендації розміщено на офіційному сайті МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html

  • Наскільки ефективні зміни будуть у новій програмі, ніж Держстандарті 2011 року? Чи вплине розвантаження на якість знань учнів?

Усі зміни відбувалися в межах Державного стандарту. Державний стандарт не змінювався. Змінено підходи та розширено можливості вчителя у викладанні матеріалу учням, для того щоб досягати цілей установлених Державним стандартом.

  • На які сучасні наукові дослідження (яких українських авторів) посилалися і посилаються під час створення оновлених програм?

Усі програми обговорені з науковими консультантами Національної академії педагогічних наук. Саме на академію педагогічних наук покладено здійснення відповідних досліджень. Усі зміни були обговорені. Програми навчання не нові, вони оновлені.

  • Які основні принципи початкової школи та середньої освіти, на Вашу думку, найважливіші для оновленої школи. І головне, правильно розтлумачити кожен принцип, адже без правильного пояснення кожен може зрозуміти зміст того чи іншого принципу по-своєму.

Це не нові програми, це оновлені програми в рамках чинного Державного стандарту. Саме ним мають керуватися вчителі. На сайті Міністерства освіти є документ(натисніть щоб завантажити) з описом ключових змін по всіх ( http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html)

ПРОГРАМА

  • Коли вступають у дію нововведення для школярів молодших класів? Зміни в програмі початкової школи стосуватимуться тільки учнів, які підуть у 1-й клас цього навчального року, чи учнів усієї початкової школи? Які предмети зазнали змін?

Оновлена програма вступає в дію з 1 вересня. Зміни торкнуться всіх клаcів та предметів початкової школи. Оновлені всі 13 програм для шкіл з українською мовою викладання. Ознайомтеся з інформацією за посиланням

  • Від уміння читати та розуміти залежить подальший успіх у навчанні дитини, техніка читання — це показник — Ви його спростовуєте... Купа питань...

Техніку читання ніхто не скасовує. Тому що техніка читання — це не лише темп читання кількості звуків на час із секундоміром, що викликає стрес у дитини. Техніка читання — це комплексне поняття, що включає не тільки кількісні, а й чимало якісних показників. Саме це в програмі тепер розширено і вказано, що вчитель має розвивати в дитини правильне, виразне, усвідомлене, плавне читання. Головне, щоб дитина засвоїла прочитане.

  • Часу на вивчення курсу «математика» обмаль, саме для повторення та відпрацювання дій. Чи не розглядають питання перерозподілу годин між курсами, що вивчаються в початковій школі?

Учитель має право розподіляти кількість годин на вивчення певної теми. Збільшення кількості годин на вивчення певного предмету не є можливим, так як кількість уроків з кожного предмету прописано в Державному стандарті.

  • У всіх ЗМІ обговорюється тема змін програм читання, математики, мов. Як ці зміни торкнулись природознавства в початкових класах?

Зміни всіма були позитивно сприйняті. Знято складну для сприйняття дітьми лексику, знято теми з географії. Скорочено кількість обов’язкових проектів. Зміст навчального матеріалу скореговано відповідно до оновлень у Державному стандарті.

  • Навіщо до навчальної програми з української мови в 3-х та 4-х класах уводити такий жанр як есе. Чи доцільно це з погляду розвантаження?

Есе — це жанр висловлення власної думки, який не має чіткої структури, не претендує на вичерпність. Важливо навчити дитину висловлювати та відстоювати свою думку, а не лише повторювати критику чи виконувати інструкції.

  • Print Script писати тільки в 1-му класі, чи в 1-4-х класах?

Треба писати з 1-го по 4-й клас.

  • Переглянуто програми для початкової школи, але в результаті дитина так і залишається завантаженою кількістю уроків. Щодня першокласник має прослухати мінімум 5 уроків. Чому тут не відбуваються реформи?

Кількість уроків з кожного предмету регламентовано Державним стандартом. Тому жодної можливості змінити кількість уроків не було. У методичних рекомендаціях чітко зазначено обсяг домашнього завдання. Просимо не перевищувати цей обсяг і не перекладати на самостійне опрацювання дитиною тем, які повинні вивчатися на уроках.

  • Чи не вважаєте Ви доцільним зменшити кількість навчальних предметів інваріантної частини навчальних планів шкіл і збільшити процентне співвідношення на користь варіативної частини?

Кількість предметів зменшується згідно з концепцією нової української школи, яку запроваджуватимуть як системну роботу з 2018  року. Будуть написані нові стандарти, нові програми. І подолання багатопредметності є однією з цілей цієї реформи. Можна буде очікувати зменшення кількості предметів.

ОЛІВЕЦЬ ТА ЧЕРВОНА РУЧКА

  • Чи писатимуть учні початкової школи простим олівцем? Це має бути спільне рішення батьків і вчителів? Можливо, слід це питання обговорити на серпневій педраді? Чи можна учням початкових класів писати ручкою? Чи простий олівець без обговорення?

Письмо олівцем рекомендовано саме першокласникам. Інші класи початкової школи (2-4), які вже вчаться і пишуть ручками, переводити на письмо олівцем ніхто не збирається.Час і етап переходу на кулькову ручку визначає сам учитель, індивідуально для кожної дитини.

  • Чому виникла необхідність писати в 1-му класі простим олівцем? У чому доцільність цього?

Щоб значною мірою понизити психологічне напруження впершокласників, для письма рекомендованокористуватись простим олівцем —за рішенням учителя, відповідно до рівня готовності дітей. На розсуд учителя допускається виправлення або гумкою, або закресленням. Наявність охайних виправлень, здійснених самою дитиною, не впливає на зниження балу за роботу. Необхідно пам’ятати, що дитина має право на помилку.

  • Скасовано перевірку червоною ручкою — на що замінено? Чому виникла необхідність скасувати червону пасту? У яких класах не можна буде виправляти помилки червоною ручкою?

Учителям не рекомендують користуватися червоною ручкою під час перевірки письмових робіт в адаптаційному періоді (1-й клас). Колір ручки для виставлення оцінок у зошитах і щоденниках учитель може вибирати самостійно.

Червону пасту скасували аби знизити психологічне напруження. Адже дітям потрібно отримувати схвалення своєї роботи не менше, ніж вказівок на помилки. Учителям не рекомендують користуватися червоною ручкою під час перевірки письмових робіт в адаптаційному періоді (1-й клас).

ПІДРУЧНИКИ

  • Коли буде внесено зміни до підручників відповідно до «розвантажених» програм?

Нові підручники випустять для нових програм, які запроваджуватимуться згідно з новими державними стандартами в рамках реформи з 2018 року. Ті зміни, які внесені в чинні програми зараз, у проекті оновлення програм початкової школи, зроблені в межах Державного стандарту України. Тому вчителі повинні пам’ятати, що вони мають керуватися саме програмою. Підручник — це не єдина книга, яку можна використовувати в навчальному процесі. Це серйозне обмеження для дітей. Тим більше, що наші підручники застарілі.

  • Чи не вплине на якість знань учнів 1-го класу те, що оновлення програми відбувається, а підручників, саме за цією програмою, у першокласників немає?

Учителі повинні пам’ятати, що вони мають керуватися саме програмою. Підручник — це не єдина книга, яку можна використовувати в навчальному процесі. Це серйозне обмеження для дітей. Тим більше, що наші підручники застарілі. Ніхто не забороняє користуватися будь-якою літературою, якою вам зручно і ви вважаєте за потрібне.

  • Чи зможуть діти користуватися раніше надрукованими підручниками, якщо програми розвантажуватимуть?

Ніхто не забороняє користуватися старими підручниками. Ви можете користуватися тими матеріалами, які, на вашу думку, найкращі для вивчення тієї чи іншої теми.

  • Якими будуть навчальні програми 2018 року? Як відбуватиметься процес їхнього створення?

Нові підручники у 2018 році випустять під нові стандарти та нові програми і обов’язково пройдуть апробацію у школах.

  • Що робити з прописами?

У жодній програмі не написано, що обов’язково треба користуватися зошитом з друкованою основою. Це ваш вибір. Використовуйте те, що вам справді необхідно.

ДОДАТКОВІ ТЕКСТИ ДЛЯ ЧИТАННЯ

  • Як забезпечити учнів текстами творів сучасних українських письменників, які пропонують в оновленій програмі? У шкільній бібліотеці їх немає.

Зараз ведеться робота, щоб видати хрестоматію сучасної дитячої української літератури, куди ввійдуть саме твори нововведених в програму сучасних українських письменників. Буде дві книги: 1-2-й клас та 3-4-й клас. Вони надійдуть у невеликій кількості за бюджетні кошти у шкільні бібліотеки. Також надійде список рекомендованої літератури із зазначенням видавництв, де можна знайти ці твори, або ж із посиланням відкритих ресурсів.

  • Чи будуть надруковані для уроків літературного читання тексти творів сучасних авторів?--Де вчителі зможуть знайти твори письменників, які з'явилися у спрощених програмах?

Поки що ні. Наразі складено список рекомендованих творів, який буде розісланий у школи. За можливості у цьому списку будуть посилання на дані твори у відкритому доступі в мережі. Треба розуміти, що сучасних авторів не внесено в програму саме через проблему авторського права. Зараз ми вирішуємо це питання і працюємо над цим.

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ ТА ВИДИ КОНТРОЛЮ

  • Чи буде видано окремий документ або лист з конкретизацією спрощень та змін, які необхідно буде ввести в календарне планування безпосередньо у цьому навчальному році?

Усе є на сайті Міністерства освіти і науки України у вільному доступі http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/metoduchni.html

Відмічу, що Міністерство ніде не рекомендує календарне планування. Календарне планування особиста справа кожного. Воно придумане для лінивого вчителя, який не хоче читати і працювати з програмою. Учитель завжди має працювати з програмою, не пропускаючи жодної теми. Бо автори підручників можуть пропустити тему, викласти її не до кінця, додати ті, яких немає в програмі.

  • Яким чином учитель визначатиме кількість годин на вивчення кожної теми в 1-му класі?

Учитель сам бачить, як саме розподіляти години на вивчення кожної теми. Це особиста справа кожного. Бо рівень дітей різний, різне місце проживання, різні розумові здібності. Тож учитель має сам відчувати, як саме розподіляти кількість годин на вивчення кожної теми.

  • Як учителям початкових класів здійснювати календаризацію навчальних програм, якщо на початок навчального року неможливо визначитись на 100 %, вивчення якої теми викликатиме труднощі у засвоєнні певного матеріалу?

Зазначу, що кожен учитель має сам бачити, розуміти і відчувати, виходячи з рівня учнів, яка з тем буде складнішою для розуміння, а яка — більш легшою для сприйняття. Календарне планування — це робочий документ, який можна коригувати протягом усього навчального року.

  • Відповідно до плану внутрішньошкільного контролю, як зазвичай, щорічно в кінці кожного навчального семестру адміністрацією закладу проводиться моніторинг навчальних досягнень учнів 2-4-х класів з метою недопущення зниження якості знань з основних навчальних предметів та планування заходів щодо підвищення результативності навчання. Як здійснювати даний вид контролю та робити порівняльний аналізрівня навчальних досягнень, починаючи з 2016-2017 навчального року, у межах паралелі класів, якщо кожен учитель відводить свою, необхідну для його учнів, кількість годин на вивчення тем навчального предмету? І як адміністрації закладу робити висновки щодо виконання навчального плану по завершенню І семестру?

Усі види контролю змінено в усіх програмах в бік зменшення їхньої кількості.

У 1-му класі вербально оцінюють усі предмети, зокрема інваріантної (постійної) складової. Підсумкова перевірка в 1-му класі включає лише підсумкові контрольні роботи в кінці навчального року, жодних тематичних перевірок (контрольних робіт). У 2-му класі — вербально можна оцінювати всі предмети, але виключно за рішенням педагогічної ради навчального закладу. Підсумкова перевірка включає тільки тематичну перевірку.

Щодо висновків адміністрації закладу про виконання навчального плану по завершенню І семестру, то все прописано в оновлених методичних рекомендаціях, де чітко вказано скільки проведено контрольних робіт, як їх оцінено. Адже все це регулюється вимогами до знань учнів.

ОЦІНЮВАННЯ

  • Чи позначились зміни на кількості і видах контролю (перевірочних роботах)?

Усі види контролю змінено в бік зменшення їхньої кількості. Зменшено кількість диктантів та контрольних робіт з математики і будь-яких перевірочних робіт.

  • Чи переглядатимуть методичні рекомендації до ведення зошиту (коли я від дитини вимушена вимагати відступати певну кількість клітинок та ін.)

Кількість клітинок і всі подібні речі знято як обов’язковий критерій оцінювання, але вчитель повинен пильнувати за станом зошита учня. Робота (зошит) має бути охайною, розбірливою, але жорсткі вимоги щодо каліграфії знято в методичних рекомендаціях.

  • Навчальні досягнення учнів оцінюватимуть з 2-го класу?

Навчальні досягнення учнів у 2-му класі оцінюватимуть за рішенням педагогічної ради. Шкіл, які вже не оцінюють досягнення другокласників вже чимало в Україні.

  • Чи реально відмінити бальне оцінювання в початковій школі?

У процесі оновлення програм нашим завданням було збільшити мотивацію дітей до навчання. Не тільки карання повинне мотивувати дитину. Під час розвитку саме цієї мотиваційної частини, швидше за все цей процес буде змінено до 2018 року в процесі комплексного реформування шкільної освіти.

  • Чи варто залишати обов'язкові види оцінювання учнів, контрольні роботи, які можуть бути справжнім психологічним випробуванням для деяких вихованців?

Кількість контрольних робіт зменшено в залежності від класу. Що чітко прописано в рекомендаціях. Під час оцінювання допускається більша кількість помилок (більша кількість балів за більшу кількість помилок).

ДПА

  • Чи планується внесення змін у проведення ДПА у 4-х класах у зв'язку із розвантаженням програм початкової школи?Скажіть, будь ласка, якщо програма молодшої школи спрощується, навіщо тоді залишається ДПА у 4-хкласах?

Не зовсім зрозуміло, що в ньому такого страшного. Державна підсумкова атестація — це перевірка рівня знань учнів 4-х та 9-х класів. Учитель сам обирає рівень завдань, підбирає матеріали, тексти задач. А якщо у підсумку четверокласники погано пишуть ДПА, то винне Міністерство. Воно дало такі завдання. Учитель перевіряє лише те, чому навчив сам.

  • Зміни в програмах умолодшій школі ведуть до втрати наступності з дошкільною освітою. Непокоїтьпитання наступності між ДНЗ та ЗОШ, особливо розбіжності вимог педагогів початкових класів до знань учнів та тими програмовими вимогами, які передбачені в ДНЗ. Як бути?

Єдине, що повинно перевірятися перед вступом дитини до 1-го класу — це її психологічна готовність до цього. Перевірка читання, письма, таблички множення є порушенням прав дитини.

ПІДГОТОВКА ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

  • 4 серпня оновлені програми були затверджені колегією МОН. Але до класу на урок заходить не міністр, а вчитель. Як,коли і чи будуть взагалі перевчати самих учителів?

Радимо ознайомитися з новою концепцією школи, яку вже викладено на сайті Міністерства. Вона передбачає інші цілі та інше ставлення до навчання, що вимагає суттєвого перегляду всієї педагогічної освіти України. У цьому напрямку ведеться робота. Також хочемо нагадати, що законопроект, який лежить у парламенті, вже на початку вересня повинен потрапити до сесійної зали для ухвалення, передбачає добровільну сертифікацію вчителя. Тобто учитель добровільно за власним бажанням може підтвердити свій рівень, володіння методиками компетентнісного навчання і відповідно отримувати доплату до своєї заробітної плати. Наголошуємо, що ця сертифікація буде добровільною аби мотивувати вчителя розвиватися і досягати більшого.

ПЛАНИ НА МАЙБУТНЄ

  • Як, на Вашу думку, чи досить активною є громадськість на сьогоднішній день у сприянні позитивних змін сучасної української освіти? Що може (і має) зробити активна та небайдужа частина суспільства для більш швидких та продуктивних змін в освіті з опорою на майбутнє?

Будь-яка реформа може бути вдалою лише за суспільної підтримки. На жаль, зараз довіра суспільства досить низька і це протягом всього незалежного шляху нашої країни. Відповідно будь-яке повідомлення від державного органу спочатку сприймається негативно, тому що значна частина суспільства не чекає нічого хорошого. Але ті, хто все ж таки читає першоджерела, розбирається у питанні, бачать, що ці зміни бувають не простими, але необхідними. У сучасному світі вже потрібно виходити із зони комфорту та навчатися все життя. Сподіваємося, що вчителі покажуть такий приклад учням. Покажуть, що треба вчитися, змінюватися, і повірте — це мотивує.

18-19.08.2016

Шановні колеги!

Далеко не вперше початкова школа виступає піонером у часи реформ. Не бійтеся змін, адже новим дітям потрібен новий учитель, а навчатися завжди цікаво — і справжньому педагогові, і його вихованцям.

Ретельно вивчайте офіційні документи та сміло починайте новий навчальний рік!

А осучаснені розробки обов'язково виходитимуть друком, починаючи з 2017 року та після повного «перезавантаження»та впровадження у практику Концепції Нової української школи.

Разом ми обов'язково впораємось!

Залишайтеся з нами! Гарного вам нового навчального року!

Завжди ваша ВГ «Основа»

Відгуки читачів

надя 06.10.2016
Начался очередной учебный год: тысячи школьников и студентов мотают очередной год за партами. Сроки и нагрузки разные в зависимости от строгости режима. Детям впаяли по 11 лет, после чего они под угрозой армии и родителей придут с повинной в универы, где проведут еще минимум четыре года. Через 15 лет выйдет, наконец, человек на свободу и выкинет большую часть тех знаний, над которыми все это время страдал. Оценки, которые еще недавно были едва ли не смыслом жизни, девальвируются, как рубль на фоне дешевеющей нефти. И после всего этого он сам отправит детей сначала в школу, потом в отечественный университет. Дань традициям, цена которой — 15 лет жизни ребенка. Спросите у любого взрослого, как часто он пользуется тем, чему его научили в школе или университете. Пусть посчитает логарифм, производную возьмет, умножит или поделит в столбик хотя бы — даже эти операции у большинства выпускников вызывают трудности. Но ведь учили, сдавали. Где оно все? Научить ребенка читать, писать и считать — задача родителей, а не школы. Даже если этим занималась бы исключительно школа, процесс не должен занимать так много времени. Нам говорят, что изучение математики развивает абстрактное и логическое мышление. Если так, то гении точных наук должны быть мастерами ораторского искусства. Ведь чем умнее человек, тем более веские у него аргументы и тем больше у него слушателей и почитателей. Так и до депутатского мандата недалеко. В реальном мире речь некоторых гигантов мысли, преподающих ту же математику, звучит бессвязно и невыразительно. А проходимцы, которые в науках не блистали, становятся первоклассными мастерами демагогии, чьи логические цепочки заморочат самого прокачанного технаря. Почему именно точные науки, по мнению большинства, якобы развивают абстрактное мышление? А как же музыка, литература, рисование? Художник в режиме реального времени просчитывает массу параметров: пропорции, расстояния, тени, силу нажима карандаша, глубину цвета, при этом не упуская из виду мысленный рисунок. Музыкант должен одновременно видеть внутренним взором аккорды, ноты и паузы, контролировать силу нажима на инструмент, синхронизировать мелодию с текстом и выдерживать при этом стиль. Как думаете, а почему писатель так долго сочинял свой роман, при этом беспробудно пьянствуя? Вот в чем разница между нами: ты тренируешься в гимнастике, а я тренируюсь во всем. — Сократ из фильма «Мирный воин» То же можно сказать не только о логике и абстрактном мышлении, но и в принципе об умении думать. Точные науки, бесспорно, заставляют котелок работать. Но не только они! В жизни есть масса проблем, требующих анализа и поиска решений, которые не относятся ни к физике, ни к математике. Тренироваться в гибкости ума можно, и не занимаясь вычислениями. И при этом добиться даже больших результатов. Мы не ищем легких путей! Допустим, вы захотели научиться отжиматься от пола 100 раз. Ваш друг, который это умеет, дает вам совет: «Вставай в семь утра. Ешь больше белковой пищи, пей больше воды. Старайся бегать хотя бы через день. Купи гантели и занимайся по полчаса в день. Перед сном визуализируй отжимания». С тем же успехом можно посоветовать будущему переводчику английского сначала выучить китайский, а будущему автомобилисту — освоить мотоцикл. Данный феномен носит название гало-эффект. Нассим Талеб описывает его так: Гало-эффект — это когда люди ошибочно полагают, что тот, кто здорово катается на лыжах, будет столь же здорово руководить гончарной мастерской или отделом банка, или что хороший шахматист и в жизни просчитывает все ходы наперед. А вот что об этом говорит писатель Александр Никонов: «Дурак — понятие функциональное. Иными словами, можно быть умницей в одном и полным дураком в другом». Быть смелым в одном и трусом в другом. За партой быть в своей тарелке, но у доски сгорать от стыда. На ринге драться как прирожденный борец, а в клубе плясать неловко, как срамная курица. Недаром ведь говорят — если хочешь побороть страх, делай то, чего боишься. Никаких обходных путей. Если хочешь чему-то научиться, делай это. Хочешь рисовать — рисуй. Играть на гитаре — играй! Говорить на испанском — за дело. С этой точки зрения хваленое абстрактное мышление и логика, которые якобы развивает школьная математика, годятся разве что для школьной математики. То есть мы решаем квадратные уравнения с параметрами для того, чтобы решать квадратные уравнения с параметрами — ни больше, ни меньше. Как Портос, который «дерется просто потому, что дерется». Стояние у школьной доски не подготовит к проведению презентации, решение задачи по алгебре не поможет посчитать KPI сотрудника, а задача про поезд, выезжающий из пункта А в пункт Б не особо поможет в логистике. К трудовой деятельности школа нас не готовит, зачем же мы в нее ходим? Почему родители отдают ребенка в школу В школе нас вроде бы учат решать задачи, которые будут на вступительных. Странно, что после этого все одинадцатиклассники поголовно записываются на подготовительные курсы (факультет довузовской подготовки — ред.). Но допустим, поступил ты в университет, отучился 4-6 лет, пошел устраиваться на работу. Опыта нет? Проваливай, каналья. При этом, по специальности идут работать редкие люди. По-хорошему, надо бы со своими науками так в институте и остаться, продолжить их изучение (или начать преподавать), как и подобает научному сотруднику. Но мы ведь в офис хотим. В результате даже выпускники факультетов информатики черпают большую часть знаний на стороне, начиная работать в IT не благодаря, а вопреки. Единственный плюс, который они получают — корочки технических вузов и самоуважение за то, что прошли этот ад. Практически все, что может дать школа и универ — тесты-контрольные, зачеты-экзамены и абстрактные знания, не применимы в реальной жизни (кроме тех случаев, когда человек идет в науку). «В школе/универе нас учат учиться» — популярная в народе глупость, которая служит для оправдания потраченных не пойми на что лет жизни. Никогда наши институты не брали на себя функцию «научить учиться». Научить студента думать? Может быть. Заставить учиться? Пожалуй. Дать знания? Допустим. Но не научить учиться. Иначе в школьном или вузовском курсе были бы дисциплины вроде «теория учебы» или «прикладная логика». Хьюстон, у нас проблема Школа и университет, хоть и являются значительным этапом жизни человека, выполняют совсем не те функции, которые заявлены на упаковке. Что можно ожидать от забитых системой детей и нищих учителей, которых регулярно драконят из районо, то заставляя проводить театр под названием «открытый урок», то устраивая никому не нужные срезы знаний и переаттестации педсостава? А сколько пролито слез и попорчено нервов из-за самостоятельных, контрольных, экзаменов, которые к реальной жизни не имеют никакого отношения. Или нервы на экзаменах научили вас не нервничать на работе? Наши школы и университеты не только проводят «уравниловку» по интересам детей, но и впустую расходуют человеческий потенциал. Насколько было бы интереснее ходить в школу, где решались бы задачи из реального мира! Например: — Труд — подключить новую розетку, собрать стол на продажу, научиться сваривать трубы — Математика — научиться считать в уме объемы фигур, проценты, сдачу в магазине — Физика — построить экспериментальную модель самолета на радиоуправлении — Литература — организовать выпуск школьного еженедельника — Музыка — придумать композицию или написать кавер на песню любимой группы — Право — придумать закон или петицию, который бы собрал >25 000 подписей — Рисование — разработать фирменный стиль класса В университеты толпами идут те, кому стоило бы пойти в ПТУ или колледж. В итоге наши вузы — не пойми что. С одной стороны — готовят теоретиков с широким кругозором, с другой — эти теоретики на следующий же день после получения диплома все забывают и идут обивать пороги компаний, где нужны люди с совсем иными знаниями и навыками. А сами компании потакают инерционному консерватизму, требуя диплом о высшем образовании. В чем не хотят признаваться родители Система образования в нашей стране — это повинность с выкачиванием денег. В вуз не сунешься без аттестата. Поэтому родители оказываются перед выбором — либо полностью встроить ребенка в эту систему, либо оставить его за бортом, сделав аутсайдером. Школа и институт — это не только режимные объекты, где дают сомнительной свежести знания, заправленные бесконечными тестами ради тестов, но и способ сплавить ребенка из дому. Кинуть в мир — пусть варится в группе случайных людей и играет в «получи оценку» или «не стань изгоем», лишь бы по улицам не шлялся. В итоге все участники процесса из Минобразования остаются при деле и получают свою пайку из бюджета. Учителя драконят учеников, нахлебники из районо драконят учителей. Дети же учатся приспосабливаться и заниматься нелюбимым делом. Прозрение приходит лишь на первом собеседовании, где оказывается, что никому не интересны их оценки. Даже про специальность не спросят. Ради чего тогда весь этот цирк?

Залишити відгук

Ваше ім'я
E-mail (не публікується)
Відгук
Введіть 1162
 
Догори