«Мій конспект» або/та «УСІ уроки»? Проблема вибору

12.08.2013 437 0

Кожний з нас, навіть не замислюючись над цим, постійно ухвалює безліч рішень щодо найрізноманітніших питань і проблем. Ми щодня, щогодини, а іноді навіть щохвилини опиняємось у ситуації вибору: що з’їсти на сніданок, коли завершити чищення зубів (та чи чистити їх узагалі), що сказати керівництву, піднятися ліфтом чи сходами, привітатися зі знайомим чи пройти повз нього, опустивши очі… Життя постійно вимагає від нас певних рішень. Причому доволі важливі рішення ми ухвалюємо значно рідше, ніж малозначущі. Загальна їх кількість залежить від нашої діяльності й активності. Якщо весь день пролежати на дивані, — то не виникне потреби в ухваленні рішень. А якщо постійно чимось займатися, бути соціально активним, — то важливі ситуації виникатимуть достатньо часто. І кожне з цих рішень певною мірою впливатиме на наше життя, змінюючи його, роблячи нас багатішими чи біднішими, щасливішими чи нещасними, успішними чи «лузерами»…

У який спосіб ми ухвалюємо рішення, робимо свій вибір? Уявіть, що ви йдете незнайомою вулицею та дістаєтеся перехрестя. Тепер ви маєте ухвалити рішення: піти ліворуч? праворуч? уперед? повернутися назад? Деяким людям дуже складно ухвалити рішення, коли із цим пов’язана висока ступінь неозначеності й ризику. Коли вони дістаються перехрестя та не можуть зрозуміти, яким шляхом іти, то вирішують не ухвалювати рішення взагалі — вони вважають, що вирішили саме так. Але насправді вони ухвалили рішення: залишатися там, де перебувають зараз.

Іноді, безумовно, існує сенс відкласти вибір на потім, поки ви очікуєте на додаткову інформацію. Якщо ви впевнені, що вартість очікування нижча за цінність інформації, яку ви плануєте отримати, — це мудра лінія поведінки. Але відкладати ухвалення рішення надовго — небезпечно. Адже немає нічого більш постійного, ніж тривале «тимчасове». Припустимо, ви вирішили відкласти ухвалення рішення. Але якщо ви очікуєте задовго, то ситуацію, що була «заморожена» у певному стані, уже не можна назвати очікуванням. Вона вже стала новою реальністю. Насправді ви ухвалили рішення «за умовчанням»: залишатися на місці, де ви є. Ви подумки усвідомлюєте те, що відбувається, та лише ті рішення, що ухвалюваєте? А чи усвідомлюєте ви також дії, що здійснюєте, не ухвалюючи рішень? Чи впевнені ви, що такі дії не стануть рішеннями «за умовчанням»? Немає нічого поганого у тому, щоб «вирішити нічого не ухвалювати». Але замисліться: чи ухвалили б ви таке рішення усвідомлено? 

Запитаєте, навіщо ця філософія? До того, що обирати складно. Адже вибір не може бути правильним чи неправильним, він може бути хорошим чи поганим, і наскільки він хороший чи поганий, ми визначаємо самі для себе. Зробити хороший вибір нелегко. Він вимагає зусиль, часу, енергії, уміння обирати як такого. І ця стаття безпосередньо пов’язана із ситуацією вибору, з якою маєте справу ви, шановні читачі! Знову згадайте, про що йшлося на початку публікації.

   

Уявіть, що перехрестя, на якому ви опинилися, — це каталоги новинок Видавничої групи «Основа» (та інших видавництв), рекламні блоки на сторінках журналу, полиці книжкових магазинів, серпневі педагогічні конференції із безліччю найменувань методичних посібників… (Сподіваюся, що ви, шановні колеги, не належите до людей, які «вирішують не ухвалювати», чи не так? Інакше ви не працювали б у школі, в умовах постійного руху, розвитку, вдосконалення…) Зробити вибір з-поміж цього розмаїття складно, і ви зупиняєтеся, очікуючи на додаткову інформацію. Щоб це очікування не призвело до виникнення ситуації ухвалення рішення «за умовчанням» (тобто відмови від вибору взагалі), дізнайтеся більше про методичні посібники найпопулярніших серій — «Мій конспект» та «УСІ уроки». (У тому, що з-поміж методичних бестселерів вітчизняного ринку ви віддасте перевагу саме нашим розробкам, ми навіть не сумніваємося, адже «Основа» за 11 років свого існування довела, що наша методична література — найякісніша! Отже, ще одну сходинку на шляху до вибору ми вже подолали…)

Задля зручності сприйняття інформації пропонуємо порівняльну характеристику посібників двох серій у таблиці.

Характеристики Серія «УСІ уроки» Серія «Мій конспект»
Формат А5 А4, аркуші з перфорацією
Середня кількість сторінок 334 (максимальна — 640, мінімальна — 192) 116(максимальна — 168, мінімальна — 72)
Середня ціна 35,00—50,00 грн 20,00—25,00 грн
Зміст Орієнтовне календарне планування та докладні розробки уроків курсу, складені відповідно до вимог чинної навчальної програми (для 1–2 класів — за програмою 2012 р., для 4 класів — за програмою 2006 р.), без опори на конкретний підручник Орієнтовне календарне планування та розробки уроків курсу, складені відповідно до вимог чинної навчальної програми (для 1–2 класів — за програмою 2012 р., для 3–4 класів — за програмою 2006 р.) за конкретним підручником
Особливості використання Розробки уроків (частина з яких — нетрадиційні за формою проведення) насичені дидактичним матеріалом (ігри, кросворди, загадки, ребуси та ін.), зразками роздавального та демонстраційного матеріалу, карток для організації парної, групової, індивідуальної роботи; матеріалами для контролю знань, проведення бесід, спостережень, дослідів; технологічними картами, шаблонами, зразками виробів; додатковим матеріалом пізнавального характеру тощо. Це дає змогу творчому вчителеві обирати з-поміж запропонованого автором матеріалу найбільш доцільний для проведення певного уроку (залежно від фахових уподобань педагога, особливостей навчального рівня учнів класу, певної мети) Класичні розробки уроків традиційної структури, розміщені на аркушах з перфорацією та полями для записів, надають учителеві можливість додавати до конспекту власніетапи роботи та завдання до них, творчо опрацьовуючи матеріали посібника. Формат також дає змогу використовувати аркуші посібника для копіювання, звітності перед адміністрацією навчального закладу, зберігання у файлових папках тощо
Мета видання Надати вчителеві максимальний обсяг корисного, цікавого, практичного матеріалу для проведення уроків курсу Надати вчителеві оптимально необхідний матеріал (так звану «рибу») для проведення уроків курсу, формлення звітності
Цільова аудиторія(на думку авторів та редакції) Творчі, молоді та досвідчені педагоги, які постійно перебувають у пошуку нового змісту освіти; ніколи не користуються конспектами минулих років, щодня створюючи новийсценарій нового уроку; готові до витрачання часу та докладання зусиль для підвищення ефективності й результативності навчально-виховного процесу, свого професійного самовдосконалення Молоді спеціалісти, для яких традиційні розробки уроків стануть первинним зразком для подальшої роботи; вчителі, які візьмуть запропоновані розробки за основу та насичуватимуть їх зміст власними доповненнями; фахівці, які плануватимуть урок самостійно, а надані у посібнику матеріали використовуватимуть для звітності

Отже, додаткову інформацію ви, шановні читачі, отримали. Обирати вам!

Сподіваємося, що ваш вибір буде хорошим — таким саме, як новий навчальний рік, нові відкриття ваших вихованців, ваші нові перемоги і досягнення…

А ми завжди перебуватимемо поруч, відкриті до будь-яких ваших запитань та пропозицій, готові до будь-якого вашого вибору. Адже головний вибір ви вже зробили — обравши професію вчителя та своє улюблене фахове видання, яке, до речі,святкуватиме у вересні цього року своє 10-річчя!

З чим ми вас щиро вітаємо, адже саме ви подарували всім нам 10 років цікавої, захопливої співтворчості, що для працівників редакції стала сенсом життя. Отже, творімо майбутнє разом!

Поділитися в Viber Залишити свій відгук