Сучасний урок НУШ Творчість, ідеї

Цікави теми есе для учнів молодших класів

20.03.2021 3348 0

Для багатьох учнів найскладнішою складовою написання твору або есе є зіткнення з порожньою сторінкою. А для багатьох учителів дедалі складніше вигадувати нові теми для учнівських робіт.

Наступні підказки, сподіваємося, надихнуть педагогів, а учням допоможуть виконати цікаві письмові завдання.

Теми дійсно, таки захопливі, що редакторам теж захотілося створити декілька есе.

Підказки до написання есе

Наративні есе розповідають історію, засновану на реальних або уявних подіях. Учні повинні використовувати описання та діалоги, щоб розповісти свою казку.

  • Страшні речі.
    Подумайте про щось, що вас лякає, і поясніть, що робить це настільки лякаючим.
  • Похмуре обличчя.
    Опишіть день, коли ви були всім незадоволеним, похмурим буркутуном. Що зробило вас таким, і як ви поліпшили настрій?
  • Шкільні правила.
    Якби ви могли скласти нове шкільне правило, яким би воно було? Як би ваше правило змінило шкільний день?
  • Швидкі подорожі.
    Уявіть, що ви можете клацнути пальцями й опинитися де завгодно у світі. Напишіть про те, куди б ви поїхали.
  • Сімейні казки.
    Яка найцікавіша історія, яку хтось із ваших рідних коли-небудь розповів вам про своє життя?
  • Їжа назавжди.
    Якби ви могли їсти лише одну їжу до кінця свого життя, що б ви вибрали?
  • Книга в палітурці.
    Якби ви могли стати головним героєм улюбленої книги, ким би ви були? Напишіть про пригоду, яку ви могли б мати.
  • Двійко однакових. 
    Уявіть, що у вас є близнюк. Які витівки ви б зіграли з викладачами та однокласниками?
  • Життя Нессі.
    Ви чули про монстра з Лох-Несса? Уявіть, що ви чудовисько. Опишіть своє життя під водою.
  • Загублений.
    Ви коли-небудь були загублені? Напишіть про свій досвід.
  • Ідеальна вечірка.
    Опишіть, як би виглядав ваш день народження, якби ви могли робити все, що заманеться.
  • Доброті вчинки важливі. 
    Вам дають 3 тисячі гривень на добрі справи. Головна умова: ви маєте за допомогою цих грошей зробити щось для інших. Ваші дії?
  • Гумка пам’яті.
    Опишіть те, що трапилося з вами, про що ви хотіли б забути. Поясніть, чому.

Підказки для написання есе з висловлюванням.

Під час написання есе учні повинні чітко висловити свою думку, а потім підкріпити її вагомими аргументами та фактами.

  • Будьте другом. 
    Що означає бути хорошим другом?
  • Зростання вгору чи вниз?
    Чи хотіли б ви бути старшими, ніж зараз, чи молодшими? Чому?
  • Алло. 
    Деякі діти з молодших класів мають мобільні телефони. А ви маєте? Як гадаєте — це добре чи погано?
  • Кращий хатній улюбленець. 
    Яка тварина, на вашу думку, стане вашим кращим вихованцем і другом? Яку краще утримувати вдома? Наведіть, принаймні, три аргументи для своєї думки.
  • Складне питання.
    Якщо ви бачили, як хтось із ваших друзів робив щось, що, на вашу думку, було неправильним, чи слід сказати про це? Чому так, чи чому ні?
  • Улюблений предмет.
    Який шкільний предмет (урок), на вашу думку, є найкращим? Що робить його таким?
  • Поза межами.
    Чи є телевізійне шоу, яке вам заборонено переглядати, або відеогра, у яку ви не можете грати? Поясніть, чому ваші батьки повинні це дозволити.
  • Літня школа.
    Чи має ваша школа проводити навчання цілий рік з більшою кількістю перерв і меншою кількістю уроків щоденно? Чи продовжувати відпускати учнів на канікули, як зараз? Чому?
  • Корисно чи шкідливо?
    Чи повинні автомати для продажі цукерок та газованої води бути розташованими у школі? Чому так або чому  ні?
  • Як тебе звуть?
    Якби ви могли змінити своє ім’я, що б ви вибрали і чому?

Інформативні есе

Інформативні нариси описують тему, пояснюють процес або описують ідею, а потім надають факти, визначення та деталі. Учні повинні впорядкувати відповідну інформацію, щоб написати найбільш логічне есе. Пам’ятайте, що вони також повинні зробити вступний та заключний абзаци.

  • Справжні супергерої. 
    Супергерої у фільмах та коміксах здатні на дивовижні вчинки, але подумайте про когось, кого ви вважаєте реальним героєм. Що вони роблять (або робили), що робить їх героєм?
  • Брехун!
    Хтось сказав вашому найкращому другові неправду про вас, і ваш друг їм повірив. Поясніть, як ви впораєтесь із ситуацією.
  • Учень-учитель. 
    Пригадайте те, що спочатку вам було важко зробити (наприклад, множення чи зав’язування взуття), але що ви тепер навчилися. Поясніть процес так, щоб хтось інший також зміг опанувати це.
  • Свята
    Яке ваше улюблене свято? Розкажіть, як ви це святкуєте.
  • Хатня тварина. 
    Ваша сім’я збирається у відпустку. Ви просите родича наглянути за хатньою тваринкою. Напишіть докладну інструкцію, у якій пояснюється, як доглядати за нею.
  • Смакота! 
    Напишіть покроковий процес приготування ідеального, на вашу думку, сендвіча.
  • Хатні справи. 
    Що таке хатня робота, за яку ви відповідаєте? Поясніть, як це зробити.
  • Алергія. 
    У вас серйозна алергія на щось на зразок арахісу чи молока? Напишіть есе, у якому поясніть, чому для вас так важливо не контактувати з алергеном.
  • Кольорове колесо. 
    Який твій улюблений колір? Виберіть тварину або предмет такого кольору й опишіть це.
  • Цікаві факти про державу. 
    Опишіть цікаві факти про свою державу тому, хто ніколи не відвідував.
  • Сімейні традиції. 
    Опишіть унікальну сімейну традицію, яку має ваша родина.
  • Улюблена гра. 
    Яка ваша улюблена гра? Поясніть правила тому, хто ніколи раніше не грав у неї.

Щодо написання досліджень

Учні молодших класів можуть уже готувати прості дослідницькі проєкти, які ґрунтуються на їх знаннях про тему. Вони мають використовувати цифрові та друковані засоби для вивчення теми, робити прості нотатки та створювати основні схеми перед початком процесу написання.

  • Державна історія. 
    Яка історія вашої держави? Дослідіть одну ключову подію у минулому вашої держави та напишіть про неї.
  • Сумчасті. 
    Сумчасті — це тварини, які доношують своїх немовлят у мішечках. За винятком опосуму, всі сумчасті живуть в Австралії. Виберіть одну з них, щоб дізнатись більше і напишіть про неї.
  • Комахи. 
    Хоча комахи зазвичай невеличкі, але вони відіграють важливу роль у нашому середовищі. Виберіть комаху для дослідження та напишіть есе про її характеристики.
  • Щелепи. 
    Чи справді великі білі акули є людожерами? Дослідіть це питання та напишіть есе.
  • Сигнал кажана. 
    Як кажани використовують ехолокацію? Напишіть про це.
  • Герої коміксів. 
    Коли вийшов друком перший комікс? Про що він?
  • Екстремальна погода. 
    Виберіть екстремальні погодні явища, зокрема смерч, ураган чи цунамі, та поясніть їхню причину.
  • Міжнародна космічна станція. 
    Дізнайтеся більше про Міжнародну космічну станцію: як її використовують, хто її відвідує та чому це важливо. Напишіть есе про свої знахідки.
  • Легенди. 
    Дослідіть популярну легенду, зокрема «Козаки-характерники», «Золоті скарби гетьмана Павла Полуботка», «Загадкова Атлантида» тощо. Напишіть есе із описом доказів за легенду чи проти неї.
  • Вони теж були дітьми. 
    Дослідіть дитинство одного з історичних діячів, або письменника, художника чи науковця. Напишіть есе про те, що ви дізнаєтеся.

Автор: Кріс Бейлс

За матеріалами: https://www.thoughtco.com/3rd-grade-writing-prompts-4172725

Переклад та літературна обробка М. В. Юдіної

Поділитися в Viber Залишити свій відгук