Технологія розвитку критичного мислення і сучасний освітній процес
У педагогічній ментальності поняття «критичне мислення» пов’язане передусім з пошуком недоліків. Коли ми говоримо: «Він мислить занадто критично», маємо на увазі зайву недовірливість людини, її небажання приймати будь-що на віру. Проте технологія розвитку критичного мислення ставить дещо іншу мету: не нав’язувати учням єдиного шляху розв’язання проблеми, а вчити їх активного, альтернативного, більш раціонального вибору прийомів і способів розв’язання завдання, стимулювати висування нових ідей, що руйнують звичні стереотипи і загальноприйняті погляди.
Сьогодення вимагає від нас уміння аналізувати події, що відбуваються, бути терпимим до іншої точки зору, виробити настанову на критичне ставлення до себе й навколишнього світу.
Дослідники вважають, що наші лиха деякою мірою залежать від невміння розв’язувати проблемні питання, критично оцінювати ситуацію і знаходити раціональне рішення.
Як добре відомо, інтелектуальний розвиток людини визначається не обсягом відомостей, утримуваних у нам’яті, а готовністю людини до відбору необхідних знань та їхнього осмислення, умінням самостійно ухвалювати рішення.
У технології розвитку критичного мислення синтезовано ідеї та методи технологій колективних і групових способів навчання, співробітництва, розвивального навчання. Вона є загальнопедагогічною, надпредметною, являє собою цілісну систему, що формує навички роботи з інформацією. Критичне мислення відрізняється контрольованістю, обґрунтованістю і цілеспрямованістю. Такий тип мислення застосовують під час розв’язання завдань, формулювання висновків, імовірнісної оцінки й ухвалення рішень.
Уміння мислити критично — це не пошук недоліків, а об’єктивне оцінювання позитивних і негативних сторін у пізнаваному об’єкті.
Пропонуємо докладно ознайомитися з технологією розвитку критичного мислення, натиснувши на позначку
У матеріалах:
- Психолого-педагогічні основи формування критичного мислення
- П’ять ознак критичного мислення
- Зміст, мета і завдання технології розвитку критичного мислення
- Технологічні етапи технології розвитку критичного мислення
- Основні особливості технології РКМ
- Необхідні умови для розвитку у школярів критичного мислення
І. В. Батрун, учитель зарубіжної літератури Харківської ЗОШ І–ІІІ ст. № 12
За матеріалами журналу «Педагогічна майстерня» № 2, 2018.
Мітки
-
19 лютого 2021
До Міжнародного дня рідної мови! -
18 лютого 2021
Режим дня школяра на дистанційному навчанні -
16 лютого 2021
Шановні колеги! -
12 лютого 2021
Замовляйте наочність для ЗДО за зниженими цінами! -
10 лютого 2021
Зниження цін на навчальну наочність для НУШ! -
08 лютого 2021
Діалог «суспільство — вчитель». Ніхто не має вказувати вчителям, як навчати. Роздуми про підміну понять