НУШ ЗДО Творчість, ідеї

9 інноваційних ідей у класі для сприяння творчості

21.11.2020 418 0

Творчість — це давно вже не лише фарби та олівці. Уважається, що такий спосіб мислення є дуже важливим для тих, хто працює у галузях STEM, так само, як і для тих, хто працює у секторі мистецтв. Одне опитування 1500 керівників підприємств та установ виділило креативність як одну з найбільш бажаних рис для працівника. Таким чином, успіх залежить від того, наскільки ми перенесли творчі стилі мислення та навчання — що робить клас ідеальним місцем для початку.

Джерело: https://paidagogos.com/kak-razvivat-tvorcheskie-sposobnosti-u-detey.html

Чому творчість у класі важлива?

Творчі класи, орієнтовані на розвиток творчих здібностей учнів, створюють довгостроковий успіх у житті у сферах  розв’язання проблем, інновацій, а також швидшого та більш ефективного навчання.

«Зокрема, творчість включає когнітивні процеси, які трансформують розуміння світу або його ставлення до світу»,— пише Ліан Габора, доцент кафедри психології та творчих досліджень, Університет Британської Колумбії. «Творчість — це компонент культурної еволюції, що створює новинку».

Творчість — це не дія, яку ти виконуєш, це спосіб мислення, який ти застосовуєш.

Навіть якщо з нашої творчості нічого «не випливає», однаково корисно ставитися до навчання творчо. Ви дізнаєтесь із власного досвіду: творче «спілкування зі знаннями» значно цікавіше, ніж написання одноманітних  рядків тексту в зошиті.

Як можна заохотити творчість у класі?

1. Сприяйте творчому середовищу та розумійте його.

Вам нелегко буде побудувати творчий клас, якщо ви не сприятимете загальному середовищу творчості. Ви можете розвивати його за допомогою заохочень, винагород та за допомогою структурованих підходів. Наприклад, заохочуючи творчу дискусію, не просто сприяйте їй чи будьте посередником, навчіть своїх учнів самостійно включати ці навички у свої обговорення: нехай кожен учень вставляє наведені нижче запитання у свою робочу книжку або приклеює їх до стіни у формі плаката. Або оцініть різноманітні заняття деревообробкою, випіканням хліба вдома чи іншими відкритими проєктами, які поліпшують інший набір навичок.

Я згоден з... тому, що…

Я не згоден з… тому, що…

Я хотів би доповнити…

Я помітив, що…

Чому ви так уважаєте?

Чи можете ви пояснити, що це означає?

2. Зберігайте гнучкість планування вашого класу.

Протягом навчального семестру ваші учні працюватимуть у багатьох різних конфігураціях — від групових проєктів до  прослуховування презентацій у групі та багатьох інших заходів. Щоб зберегти творчий процес між цими навчальними настановами, слід підтримувати здатність вашого класу до адаптації плану вашого класу, що дасть змогу його легко реорганізувати.

3. Пропонуйте нетрадиційні навчальні матеріали.

Підручники та позачасові плани уроків є чудовим елементом у вашому наборі інструментів для вчителя, але введення більшої кількості нетрадиційних навчальних матеріалів може допомогти вашим учням нестандартно мислити та брати більш активну учать у занятті — зокрема, використати відеоролики з вебсайту TED (різні теми відеороликів роблять їх цікавими для усіх класів).

4. Заохочуйте практичне навчання та обговорення.

Бенджамін Франклін казав: «Скажи мені — і я забуду, навчи мене — і я, можливо, пам’ятаю, залучи мене — і я навчаюся». Практичне навчання та проведення змістовних дискусій можуть надати учням можливість висловлювати нові ідеї, критично мислити та висловлювати свої думки.

Ось три ідеї для натхнення.

Англійська. Замість того, щоб пропонувати учням читати тексти вдома, включіть сеанс групового читання в кожен клас із подальшим обговоренням критичних питань. Переконайтеся, що кожного учня принаймні один раз вибирають щоденним читачем.

Медіа / дизайн. Якщо учні, де це можливо, вивчають «реальний додаток», пропустіть теорію та змусьте їх зануритися у реальність. Наприклад, замість того, щоб навчати студентів основ вебдизайну в медіакласі, заохочуйте їх створити сайт для чогось, чим вони захоплюються, після чого обговорюється їхнє улюблене навчання чи те, що їм було важко.

Математика. Один зі способів навчити швидкості — попросити учнів побудувати паперові літаки та використовувати розрахунки для прогнозування їхньої швидкості. Кращий спосіб повторити свої розрахунки — протестувавши їх у реальному житті, а потім обговоривши та записавши їхній результат.

5. Замініть ієрархію спільними навчальними просторами.

Спільні робочі простори допомагають учням бачити себе співконструкторами знань, а не «суб’єктами» вчителів. Без ієрархічного розсаджування передніх та задніх рядів кожне місце є найкращим місцем у класі, й учні завжди перебувають у центрі навчання.

Зберігайте структуру менш традиційними способами, створюючи «зони» для різних частин навчального процесу, зокрема роздумів та «мозкового штурму».

6. Заохочуйте більше кольору.

Колір у класі повинен бути не лише для початкової школи. Спробуйте використати колір творчо та нетрадиційно, наприклад, демонструючи плакати натхнення або створюючи тематичні куточки «настрою».

Колір також може бути потужним інструментом, що допомагає учням засвоювати інформацію та вивчати новий контент. Заохочуйте своїх учнів використовувати більше кольору як основного елементу під час створення нотаток. Ви будете здивовані тим, як швидко вони почнуть засвоювати нову інформацію.

7. Не обмежуйте завдання одним форматом.

Дозвіл учням обирати формат власних завдань дає змогу їм дослідити завдання, використовуючи формат, що їм найбільше до вподоби, завдяки якому можна більш природньо використовувати свою творчість.

8. Додайте гумор у свій клас.

Гумор — важлива складова створення позитивного середовища, у якому творчість може процвітати. Опирайтесь на посилання на попкультуру, використовуйте каламбури та знаходьте відповідні жарти, які полегшують процес навчання. Обирайте дизайн ресурсів, які вмикають цей підтримуючий та легковажний підхід, щоб забезпечити учням розуміння того, що навчання може бути цікавим та експериментальним.

9. Нагороди та визнання є ключовими для мотивації ваших учнів.

Кожен досягає більшого із заохоченням. Остаточне заохочення — це винагорода. Нагородження за досягнення у класі дає студентам стимул продовжувати прекрасно працювати та надає почуття гордості.

За матеріалами:

Bridget de Maine

https://www.canva.com/learn/19-ideas-to-promote-more-creativity-in-your-classroom/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук