Досвід виховання ЗДО

Педагогічний блог — інструмент професійного розвитку педагога

09.09.2020 447 0

У наш час блог — це не просто забаганка чи данина моді... Перш за все, це потужний інструмент професійного розвитку педагога, засіб активної освіти й самоосвіти, сучасний спосіб спілкування із батьками та колегами, представниками громадськості; це сучасна платформа для популяризації дитячих досягнень та результатів власної професійної діяльності.

Навчально-виховну роботу сучасного вихователя неможливо уявити без використання мультимедійних презентацій, відеороликів, аудіозаписів тощо. Ба більше, педагоги дошкільної освіти створюють власні сайти, за допомогою яких транслюють інформацію про себе, свої досягнення, беруть участь у різноманітних мережевих освітніх проектах, висвітлюють навчальні матеріали, власні розробки, організують тематичні заходи на території ЗДО та поза його межами. Усе це сучасні технології колективного розроблення онлайнових ресурсів, що мають назву Веб 2. Найпопулярнішими поміж таких сервісів серед педагогів, зокрема вихователів, є освітні блоги. Зважаючи на це, метою цієї публікації є до слідження педагогічного блогу як засобу розвитку професійної компетентності вихователя закладу дошкільної освіти.

Блог (від англ. web log (blog — мережний журнал)) — це тип веб-сайту (до десяти сторінок), основний зміст якого — короткі записи (текст, зображення, посилання, мультимедіа), що додаються регулярно й мають назву «пости». Пости на такому сайті публікуються у зворотному порядку. Блоги, маючи авторську приналежність, можуть бути особистими, груповими чи загальними, а за змістом — тематичними та загальними, а також можуть об’єднуватися в мережі блогів за тематикою.

Наприклад, мій блог (режим доступу https://masovecoksana7.blogspot.com/)

Дошкільний навчальний заклад № 20 «Дзвіночок»

Орієнтовна структура блогу

  • Головна сторінка.
  • Професійні досягнення.
  • Із власного досвіду.
  • Лайфхаки.
  • Наші діти — наша гордість.
  • Цікавий репортаж.
  • Тести.
  • Для вас, батьки!
  • Питання — відповідь.

Якій же він, мій блог?

«Головна сторінка» може містити коротку розповідь про автора блогу — вихователя, життєві постулати, якими керується педагог у професійній діяльності тощо.

У рубриці «Професійні досягнення» можна ознайомитися із документами, що підтверджують участь вихователя в освітніх заходах із метою підвищення професійного зростання.

Головним показником творчої діяльності педагога є наявність творчих знахідок, ідей, які згодом переростуть у педагогічний досвід. Саме тому, створивши рубрику «Із власного досвіду», доцільно ознайомлювати читачів блогу із інноваційними методиками, які застосовують під час освітнього процесу у ЗДО. Улюбленими іграми дітей на розвиток мислення й дрібної моторики рук є геоборд і бізіборд. А використання лепбуків на заняттях збагачує знання вихованців, сприяє кращому запам’ятовуванню матеріалу.

У доробку вихователя наявні напрацювання із методик використання синквейну, мнемотехніки, написання віршів-буріме. Розвитку творчих здібностей дошкільників сприяє застосування різних технік образотворчого мистецтва, конструювання.

Із часом планується поповнити рубрику блогу новими напрацюваннями із методики «пластичного дзеркала» (удосконалити навички невербального спілкування), упровадити в освітню роботу з дітьми інтелектуальні карти та розвивальну гру «танграм». А з метою розвитку творчих здібностей дошкільників буде випробувано методику ниткографії у процесі малювання, тиснення на фользі, вітражної аплікації та 3D-листівок.

Однією із найактуальніших рубрик педагогічного блогу є інклюзивна освіта. Тут роз’яснено суть терміна, подано посилання із переліком нормативно-правової бази інклюзії. Запропоновано інформацію щодо впровадження інклюзивної освіти у закладі дошкільної освіти (№ 20, психолого-педагогічного супроводу).

Рубрика «Лайфхаки» зацікавить інформацією, апробованою на власному досвіді та вдосконаленою у процесі багаторазового використання. За наведеними рецептами можна виготовити і пластилін «Play-Doh», і різнокольорову сіль, і холодну порцеляну. Відео із ранковим привітанням стане у пригоді вихователям, які прагнуть урізноманітнити прийом дітей. А дослідження веселки із цукерок Skittles надасть можливість по-новому трактувати користь і шкідливі властивості солодощів.

У рубриці «Наші діти — наша гордість» можна спостерігати за творчими успіхами вихованців та здобутими ними перемогами. А найцікавіші моменти із життя дошкільників, закарбовані у відео та фотографіях рубрики «Цікавий репортаж».

У рубриці «Тести» вміщуємо рекомендації, як потрібно проводити тестування, його тривалість для дітей конкретного віку, періоди, коли доцільно тестувати дошкільників, а також створено добірку різноманітних тестів.

Співпраця з батьками — один із важливих аспектів у роботі ЗДО. Ось чому рубрика блогу «Для вас, батьки!» містить матеріали, що сприятимуть активному залученню батьків до участі в освітньому процесі, підвищенню їхньої педагогічної культури, формуванню відповідального та усвідомленого ставлення до ролі батьківства.

Рубрика «Питання — відповідь» — це своєрідний зв’язок між автором блогу та відвідувачами. Адже тут можна поставити запитання, написати відгук чи надати пораду. Серед контингенту відвідувачів блогу є колеги по роботі, батьки дітей групи, колишні одногрупники педагога та анонімні користувачі. 

Проаналізувавши особистий блог педагога, можна окреслити його переваги. Перш за все, це обмін інформацією, миттєва її доставка у будь-яку частину світу, постійний зворотній зв’язок із родиною, громадськістю та можливість співпрацювати з іншими педагогами, закладами, освітніми видавництвами та організаторами конкурсів. Ведення блогу надає можливість створити умови для взаємодії учасників освітнього процесу, вдосконалення інформативності батьків та колег, формуванню цілісного позитивного іміджу навчального закладу, здійснення обміном педагогічного досвіду, стимулювання творчої активності педагога. Блог для вихователів ЗДО відкриває нові можливості комунікаційної взаємодії, його можна використовувати: 

  • як місце для організації педагогічних дискусій, поширення власних педагогічних ідей, розміщення цікавих тем для роздумів; 
  • як дошку оголошень; 
  • як місце для опису подій щодня, кожного заняття, кожного освітнього заходу, що відбулося в групі та ін.;
  • як місце для створення групових публікацій (розміщуючи в блогах різні стіннівки; фото з екскурсій; виховних заходів); 
  • як ресурс для самоосвіти; 
  • як засіб для обміну інформацією та мережевої взаємодії з колегами.

Як відомо, одним із професійних завдань вихователя є організація ефективної взаємодії з батьками. Створивши власний блог, вихователь зможе використовувати його як інструмент для: 

  • надання батькам психолого-педагогічних консультацій з окремих питань виховання і навчання дітей; 
  • залучення їх до педагогічної самоосвіти, до спільної участі в освітньому процесі;
  • проведення анкетування та опитування серед батьків; 
  • інформування батьків щодо результатів навчання дітей шляхом публікації робіт вихованців, розміщення відео з навчальних занять; 
  • забезпечення зворотного зв’язку з батьками та ін. 

Вихователі, співпрацюючи зі своїми колегами, можуть використовувати блоги для:

  • організації проєктної діяльності; 
  • розміщення оголошень про різні конкурси та їхні результати, новини в галузі дошкільної освіти; 
  • розміщення гіперпосилань на інші блоги вихователів; 
  • публікації власних методичних розробок; 
  • методичних рекомендації з тем, що зацікавить колег; 
  • проведення педагогічних або наукових дискусій.

Отже, у наш час, блог — це не просто забаганка чи данина моді... Перш за все, це потужний інструмент професійного розвитку педагога, засіб активної освіти й самоосвіти, сучасний спосіб спілкування із батьками та колегами, представниками громадськості; це сучасна платформа для популяризації дитячих досягнень та результатів власної професійної діяльності. Використання освітніх блогів вихователями сприяє підвищенню їхньої професійної компетентності.

Автор: О. П. Масовець, вихователь  ЗДО № 20 «Дзвіночок», м. Кам´янець-Подільський, Хмельницька обл.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук