Сучасний урок Актуально

Оцінювання при дистанційному навчанні

31.08.2020 550 0

Дистанційне навчання в період карантину не лише змусило вчителів за лічені дні перебудувати освітній процес, опанувати нові інструменти організації дистанційного навчання, навчитися розв’язувати проблеми, які виникають у процесі роботи, але й змусило замислитися над багатьма запитаннями, зокрема: як ефективно налагодити зворотній зв’язок, як оцінити (і чи потрібно оцінювати) навчальні досягнення учнів та багато інших.

Отже, розгляньмо ключові аспекти оцінювання учнів на дистанційному навчанні.

1. Незалежно від вікової категорії учитель має впроваджувати формувальне оцінювання, яке дає змогу оцінити і скоригувати процес навчання, а не результат. Таке оцінювання допомагає аналізувати індивідуальний прогрес учня і планувати індивідуальний темп навчання. Дистанційно впроваджувати формувальне оцінювання ще простіше, використовуючи, наприклад, такі інструменти, як GoFormative, Wordwall, Kahoot, LearningApps та багато інших.

2. Підсумкові оцінки мають бути обов’язково, оскільки вони дають змогу оцінити результат навчальної діяльності учнів та роботу вчителя. Важливим під час виставлення підсумкових оцінок дистанційно є те, що учні повинні бути знайомі з чіткими критеріями оцінювання, оцінки мають бути розміщені на одному веб-ресурсі (наприклад, онлайнова електронна таблиця), а батьки повинні мати доступ до цієї інформації.

3. Використання творчих завдань для оцінювання. Використання тестових завдань на відтворення не дасть можливість оцінити досягнення учнів повною мірою, до того ж в учнів з’явиться можливість списувати одне в одного. Ідеальний варіант —використання форм Google для створення різнопланових завдань та Google Classroom, що допоможе контролювати учнів та співпрацювати з батьками.

4. Спілкування з батьками за допомогою месенджерів (вайбер, телеграм тощо) допоможе налагодити зворотній зв’язок та з’ясувати можливі проблеми, які виникли в учня під час дистанційного навчання.

5. Зворотній зв’язок —обов’язкова умова успішного дистанційного навчання та оцінювання. Забезпечити такий зв’язок можна, використовуючи різні Інтернет-ресурси для організації зворотного зв’язку, а можна перетворити учнів із пасивних слухачів під час відеоуроків в Skype чи інших середовищах для відеозв’язку на активних співрозмовників (як під час звичайного уроку).

6. Дітям потрібно давати більше часу як на опанування нового матеріалу, так і на виконання перевірних робіт. Це пов’язане з тим, що вони не повною мірою володіють інструментарієм проведення цих заходів, а ще у них можуть виникнути технічні проблеми, пов’язані зі зв’язком чи обладнанням.

7. Учнів, у яких немає технічного забезпечення для дистанційного навчання, оцінювати потрібно після завершення карантину.

1. Аніта Вайаканті. Пам’ятка для батьків від психолога, як оптимально організувати дистанційне навчання дитини [Електронний ресурс] / ОСВІТА НОВА: [Веб-сайт]. — 2020. — Режим доступу до ресурсу: https://osvitanova.com.ua/posts/3637-pamiatka-dlia-rodytelei-ot-psykholoha-kak-optymalno-orhanyzovat-dystantsyonnoe-obuchenye-rebenka (дата звернення: 05.07.2020).

 

За матеріалами:

Оцінювання при дистанційному навчанні [Електронний ресурс] / TEACHHUB : [Веб-сайт]. — 2020. — Режим доступу до ресурсу: http://teach-hub.com/otsiniuvannia-pry-dystantsiynomu-navchanni/ (дата звернення: 06.07.2020).

Поділитися в Viber Залишити свій відгук