Досвід виховання ЗДО Творчість, ідеї

Заняття у пісочниці. Інтегроване заняття у II молодшій групі

21.08.2020 928 0

Джерело: https://lady.tochka.net/18841-landshaftnyy-dizayn-dvora-delaem-pesochnitsu-dlya-malyshey-foto/

Програмований зміст: формувати уявлення малят про об’єкти неживої природи, зокрема пісок; дати поняття про властивості, колір піску; виховувати пізнавальний інтерес до довкілля; закріплювати знання основних кольорів; розвивати фантазію, творчість, дрібну моторику рук, тактильну чутливість, увагу, пам’ять, мовлення, здатність до самовираження; прищеплювати інтерес до спільної діяльності; виховувати дружні стосунки, працьовитість. 

Матеріали: пісочниця з  піском; іграшкова піщинка (маленька жовта гумова іграшка); поливальниця з водою; дитячі набори для гри в пісочниці (совочки, формочки); іграшка зайчик; палички для малювання на піску; різнокольорові кульки.

 Хід заняття 

Оздоровча хвилинка «Я  — листочок» 

Вихователь. Я  — маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець, наче кличе за собою. Я відриваюся від гілочки і злітаю... Як хороше кружляти над землею! А коли втомлюся, впаду на неї та відпочину. 

— Діти, куди впав листочок? (На пісок.) 

— Ви любите гратися піском? (Так.) 

— Де граєтеся пісочком? (У пісочниці.) 

Пісочниця 

В дитсадочку у дворі
Гарна є пісочниця,
В ній веселій дітворі
Завжди гратись хочеться.
В теплу днину залюбки
Радісно й завзято.
Бавляться тут малюки —
Хлопчики й дівчатка. 

— Розгляньмо нашу пісочницю. На яку фігуру вона схожа? (На квадрат.)

— А  ця пісочниця на  яку фігуру схожа? (На коло.) 

— Якого кольору пісочниця? (Діти називають кольори.)

— Якого кольору пісочок? (Жовтого.) (Діти підходять до пісочниці.) 

— Привітаймося з пісочком!

 Вихователь пропонує малюкам торкнутися піска по черзі пальчиками однієї руки, потім — усіма пальчиками одночасно. («Пальчики вітаються».) 

— Настав час привітатися кулачками. (Малюк стискає кулачок з  піском, потім повільно висипає його з руки.) 

— «Долоньки вітаються з  піском». (Діти торкаються піска всією долонею, внутрішньою, а потім — тильною стороною.)

— «Ручки радіють пісочку». (Діти перетирають пісок між пальчиками, долоньками.) 

— Малята, до нас завітала Піщинка.

 Вихователь дістає попередньо приховану в  пісочниці гумову іграшку Піщинку.

 Діти вітаються з нею.

— Піщинка завітала до нас на  гостину. Вона хоче дізнатися, чи гарно і  правильно ми граємо з пісочком. Дітки, який пісочок на дотик? (Сухий.)

— Насиплемо його на долоні та нахилимо долоньки. Що відбудеться з  піском? (Пісочок висипається.) 

— Який він? (Сухий.) 

— Його висушили сонечко і вітерець. Пограймо з пісочком! 

Йдуть ведмежата. (Діти кулачками натискають на пісок.) 

Стрибають зайчики. (Натискають пальчиками.) 

Біжать жучки. (Рухаються всіма пальчиками, імітуючи рух комах.) 

Мишки ховаються в нірки. (Діти роблять пальчиками нірки.) 

— Піщинка просить допомогти їй зібрати кульки, що вона розгубила в пісочку. 

Дидактична гра «Знайдіть кульки, назвіть колір» 

Діти в піску знаходять кульки та називають колір.

Фізкультхвилинка 

Піщинки 

Всі малята стали прямо,
Всі змахнули враз руками,
Навкруги себе покрутились,
На пісок перетворились.
Лєра, Саша, Назар, Софійка —
Кожен з вас тепер піщинка.
А піщинок-діточок
Кличе вітер у танок! 

(Діти кружляють відповідно до слів вірша.) 

— Ущух вітер. Усі наші піщинки впали на землю. З вітром літають сухі піщинки. Який ще буває пісочок? З якого пісочка можна ліпити? (З мокрого.) 

— Покличмо дощик! Він намоче пісочок для того, щоб ми погралися з мокрим піском.

 Дощик

 Іди, дощику, іди
На городи і сади,
На траву і квіти,
Що садили діти. 

(Вихователь у цей час поливає пісок у пісочниці з поливальниці.)

— Який пісок? (Мокрий.) 

— Діти, хто до нас завітав? (Зайчик.)

 — Зайчик плаче. Чому? 

Зайчик. Я грався в пісочку, а діти засипали очі мені піском. Як боляче!

— Бідний зайчик! Пожаліймо його! Не плач, Зайчику! Погладьмо його по голівці. (Діти гладять зайчика.) 

— Діти, як потрібно гратися з пісочком? (Тут не можна битися, кусатися та в очі піском кидатися.)

— Що можна робити з  піском? (Грати, будувати, ліпити.)

— Покажімо Зайчику і Піщинці, як ми можемо гратися з мокрим піском. Наліпімо пасочок і подаруймо їх казковим героям! 

— Подивіться, як я буду робити пасочку. (Вихователь показує, а діти ліплять.) 

— Піщинці та Зайчику дуже сподобалися ваші пасочки! Молодці! 

Нагодуймо всіх наших гостей хлібчиком, адже вони вже зголодніли.

 Виконання потішки «Печу, печу хлібчик» 

— На згадку намалюймо сонечко на піску, щоб воно зігрівало своїми промінцями кожну піщинку і все навколо. 

Вихователь роздає дітям палички і просить намалювати сонечко: спочатку — кружечок, а потім — навколо нього промінці.

 — Діти, вам сподобалося гратися з пісочком? (Так.)

— Яким він буває? (Сухим і мокрим.) 

— Хто до нас приходили? (Зайчик і Піщинка.) 

— Що ми робили? (Відповіді дітей.)

— Піщинка пригощає всіх цукерками. (Діти дякують і прощаються.)

Автор: С. М. Ярославцева, вихователь, ДНЗ (ясла-садок) № 1 «Олімпієць», м. Гола Пристань, Херсонська обл.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук