Заняття у пісочниці. Інтегроване заняття у II молодшій групі
Джерело: https://lady.tochka.net/18841-landshaftnyy-dizayn-dvora-delaem-pesochnitsu-dlya-malyshey-foto/
Програмований зміст: формувати уявлення малят про об’єкти неживої природи, зокрема пісок; дати поняття про властивості, колір піску; виховувати пізнавальний інтерес до довкілля; закріплювати знання основних кольорів; розвивати фантазію, творчість, дрібну моторику рук, тактильну чутливість, увагу, пам’ять, мовлення, здатність до самовираження; прищеплювати інтерес до спільної діяльності; виховувати дружні стосунки, працьовитість.
Матеріали: пісочниця з піском; іграшкова піщинка (маленька жовта гумова іграшка); поливальниця з водою; дитячі набори для гри в пісочниці (совочки, формочки); іграшка зайчик; палички для малювання на піску; різнокольорові кульки.
Хід заняття
Оздоровча хвилинка «Я — листочок»
Вихователь. Я — маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець, наче кличе за собою. Я відриваюся від гілочки і злітаю... Як хороше кружляти над землею! А коли втомлюся, впаду на неї та відпочину.
— Діти, куди впав листочок? (На пісок.)
— Ви любите гратися піском? (Так.)
— Де граєтеся пісочком? (У пісочниці.)
Пісочниця
В дитсадочку у дворі
Гарна є пісочниця,
В ній веселій дітворі
Завжди гратись хочеться.
В теплу днину залюбки
Радісно й завзято.
Бавляться тут малюки —
Хлопчики й дівчатка.
— Розгляньмо нашу пісочницю. На яку фігуру вона схожа? (На квадрат.)
— А ця пісочниця на яку фігуру схожа? (На коло.)
— Якого кольору пісочниця? (Діти називають кольори.)
— Якого кольору пісочок? (Жовтого.) (Діти підходять до пісочниці.)
— Привітаймося з пісочком!
Вихователь пропонує малюкам торкнутися піска по черзі пальчиками однієї руки, потім — усіма пальчиками одночасно. («Пальчики вітаються».)
— Настав час привітатися кулачками. (Малюк стискає кулачок з піском, потім повільно висипає його з руки.)
— «Долоньки вітаються з піском». (Діти торкаються піска всією долонею, внутрішньою, а потім — тильною стороною.)
— «Ручки радіють пісочку». (Діти перетирають пісок між пальчиками, долоньками.)
— Малята, до нас завітала Піщинка.
Вихователь дістає попередньо приховану в пісочниці гумову іграшку Піщинку.
Діти вітаються з нею.
— Піщинка завітала до нас на гостину. Вона хоче дізнатися, чи гарно і правильно ми граємо з пісочком. Дітки, який пісочок на дотик? (Сухий.)
— Насиплемо його на долоні та нахилимо долоньки. Що відбудеться з піском? (Пісочок висипається.)
— Який він? (Сухий.)
— Його висушили сонечко і вітерець. Пограймо з пісочком!
Йдуть ведмежата. (Діти кулачками натискають на пісок.)
Стрибають зайчики. (Натискають пальчиками.)
Біжать жучки. (Рухаються всіма пальчиками, імітуючи рух комах.)
Мишки ховаються в нірки. (Діти роблять пальчиками нірки.)
— Піщинка просить допомогти їй зібрати кульки, що вона розгубила в пісочку.
Дидактична гра «Знайдіть кульки, назвіть колір»
Діти в піску знаходять кульки та називають колір.
Фізкультхвилинка
Піщинки
Всі малята стали прямо,
Всі змахнули враз руками,
Навкруги себе покрутились,
На пісок перетворились.
Лєра, Саша, Назар, Софійка —
Кожен з вас тепер піщинка.
А піщинок-діточок
Кличе вітер у танок!
(Діти кружляють відповідно до слів вірша.)
— Ущух вітер. Усі наші піщинки впали на землю. З вітром літають сухі піщинки. Який ще буває пісочок? З якого пісочка можна ліпити? (З мокрого.)
— Покличмо дощик! Він намоче пісочок для того, щоб ми погралися з мокрим піском.
Дощик
Іди, дощику, іди
На городи і сади,
На траву і квіти,
Що садили діти.
(Вихователь у цей час поливає пісок у пісочниці з поливальниці.)
— Який пісок? (Мокрий.)
— Діти, хто до нас завітав? (Зайчик.)
— Зайчик плаче. Чому?
Зайчик. Я грався в пісочку, а діти засипали очі мені піском. Як боляче!
— Бідний зайчик! Пожаліймо його! Не плач, Зайчику! Погладьмо його по голівці. (Діти гладять зайчика.)
— Діти, як потрібно гратися з пісочком? (Тут не можна битися, кусатися та в очі піском кидатися.)
— Що можна робити з піском? (Грати, будувати, ліпити.)
— Покажімо Зайчику і Піщинці, як ми можемо гратися з мокрим піском. Наліпімо пасочок і подаруймо їх казковим героям!
— Подивіться, як я буду робити пасочку. (Вихователь показує, а діти ліплять.)
— Піщинці та Зайчику дуже сподобалися ваші пасочки! Молодці!
Нагодуймо всіх наших гостей хлібчиком, адже вони вже зголодніли.
Виконання потішки «Печу, печу хлібчик»
— На згадку намалюймо сонечко на піску, щоб воно зігрівало своїми промінцями кожну піщинку і все навколо.
Вихователь роздає дітям палички і просить намалювати сонечко: спочатку — кружечок, а потім — навколо нього промінці.
— Діти, вам сподобалося гратися з пісочком? (Так.)
— Яким він буває? (Сухим і мокрим.)
— Хто до нас приходили? (Зайчик і Піщинка.)
— Що ми робили? (Відповіді дітей.)
— Піщинка пригощає всіх цукерками. (Діти дякують і прощаються.)
Автор: С. М. Ярославцева, вихователь, ДНЗ (ясла-садок) № 1 «Олімпієць», м. Гола Пристань, Херсонська обл.
-
15 квітня 2021
Змішаний і дистанційний способи навчання: переваги та недоліки -
14 квітня 2021
Навчання онлайн? 18 порад як зробити віртуальний клас та онлайн-зустрічі ефективнішими -
12 квітня 2021
Сценарій до Дня Матері -
08 квітня 2021
Наш веселий ярмарок. Родинне свято для учнів 1–11-х класів -
06 квітня 2021
Самостійне складання казки як один з етапів розвитку творчої активності учнів початкових класів -
05 квітня 2021
Програма первинного інструктажу з учнями закладу загальної середньої освіти*