Сучасний урок Self-менеджмент

Дистанційне навчання. Рефлексія від батьків та учнів. Слово батькам

23.07.2020 489 0

Літо! Канікули! Нарешті можна видихнути. Добігла кінця остання чверть навчального року, що відбувалася під гаслом «Залишайтеся вдома». Ми всі набули нового досвіду. Іноді й попри наше бажання. Учителі мали опановувати цифрові навички, навіть якщо досі у цьому не було потреби. Батьки відчули як воно, бути педагогом і чи легко навчати власну дитину. Дітям нарешті припинили говорити: «Закрий планшет / відійди від монітора!», бо у гаджетах містилося усе шкільне життя.

Ми запитали батьків про навчання дітей на карантині й попросили висловити побажання, щодо організації роботи. Відповіді — перед вами. Іноді відповідали самі діти, бо матусі писали: «Я не втручалася, мої вже дорослі».

Ольга, мати учениці 3-го класу, м. Харків

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Ми отримували завдання спочатку у Viber, потім перейшли на платформу Classroom. Час від часу завдання супроводжувалися відеопрезентаціями з YouTube.

— Які труднощі виникали під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Вся відповідальність за пояснення матеріалу була делегована батькам, оскільки уроків в режимі онлайн у нас так і не було.

— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Веселі відеопрезентації з природознавства від кумедної блогерки.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— У цілому моїй дитині дистанційне навчання сподобалося. Хотілося щоб в новому навчальному році більшість предметів ми так і проходили.

Анна, мати учениці 1-го класу, м. Харків

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Нашою вчителькою був організований адекватний навчальний процес. Ураховуючи, що моя дитина навчається у першому класі та не підлягає атестації, ми не вимушені були щоденно звітувати про виконання завдань, тому я могла в комфортному режимі займатися з донькою. Всі завдання ми отримували у форматі Google-документу з переліком сторінок, вправ та методичних рекомендацій щодо виконання. Також надавалися додаткові посилання YouTube, презентації PowerPoint, скани інших підручників з цікавими завданнями. Проте я не використовувала онлайн-матеріали, бо в моєї доньки є проблеми з зором, тому я проти тривалих занять із гаджетами. Уважаю що користь від цих завдань менша, ніж шкода, для зору семирічної дитини.

— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— В нас не було надто цікавих завдань, тому що я поставила собі за мету перш за все засвоїти програму. На всі завдання просто забракло б часу, враховуючи що ми навчалися вечорами, бо я працювала.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Необхідно враховувати, що більшість батьків працює і фізично не може перебувати поряд з дітьми і навчати їх. Отже, звіти мають бути не щоденними, а хоча б щотижневими. І ще для дітей будь-якого віку не бажане довготривале перебування перед монітором комп’ютера/планшета тощо. Також мені здається, що обсяг завдань має бути більш нормованим, бо в багатьох знайомих діти навчалися в напруженому режимі, виконуючи спочатку завдання, що мали розбиратися на уроці, а потім — домашні завдання. Маючи в розкладі 15–18 предметів, це просто нереально. Повторююсь, я з такими складнощами в цьому році не стикалася, бо сама регулювала програму та навантаження для своєї дитини.

Світлана, мати двох учениць 3-го та 6-го класів, м. Харків

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— У навчанні моїх доньок були задіяні Zoom, Classroom, Viber, шкільний сайт та Google-клас.

— Які труднощі виникали під час виконання завдань, які недоліки в організації роботи загалом?
— Більшість учителів, крім Viber та електронної пошти, не використовували нічого. Відсутня уніфікація. Завдань купа, з різних джерел. Дітям складно розібратися, хто де що викладає, які строки надання робіт на перевірку, а ще й треба зрозуміти новий матеріал.

— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— На жаль, не було таких.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Стандартизація навантажень, організація онлайн-занять (в нас було лише одне, а деякі теми лекцій без живого пояснення «не вкладаються у голову»).

Юлія, мати учня 3-го класу, м. Харків

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Шкільний сайт був перевантажений. Тож наша вчителька створили власний сайт, куди викладала усі завдання з поясненнями і записувала ролики за новими темами.

— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Найцікавішим було трудове навчання. Син був у захваті від оригамі.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Побажання одне, щоб учителі-предметники (у нашому випадку — це англійська) системно давали завдання, а не після тривалої перерви викладали на тиждень увесь обсяг роботи та ще й контрольні.

Аріна, учениця 9-го класу, м. Ірпінь

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Перші два тижня учні та вчителі адаптувалися, а потім процес налагодився. І діти, і вчителі були на зв’язку, уроки відбувалися у Skype, Zoom, іноді завдання надсилали просто електронкою, або у Viber.

— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— В останній тиждень було складно все встигнути, бо до «класних» і домашніх робіт додалися контрольні. 

— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися особливо?
— Мені сподобалося самостійно опрацьовувати матеріал з книжок, до того ж цікаво було поспілкуватися на онлайн-зустрічі з автором однієї з книг.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Все влаштовує, лише хочу щоб вчителі пильніше передивлялися роботи учнів, бо декілька разів траплялося, що скидаєш роботу, а за неї ставлять 1 бал, бо просто не помітили, що вона надійшла.

Ярослав, учень 11-го класу, м. Харків

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Наші завдання зі всіх предметів було розкладені по папках на Google-диску, більше жодні платформи не використовувалися.

— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Траплялися організаційні «проколи» — змінювалися терміни здачі виконаних завдань. Сьогодні заходиш і бачиш, що на 29 травня потрібно розв’язати контрольну. Ок. Плануєш роботу, виконуєш. А коли надсилаєш, виявляється, що потрібно було на 28. Прикро.
Виникали проблеми з кібербезпекою, бо ми винайшли спосіб, як підгледіти правильні відповіді у розв’язанні завдань з алгебри.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— На жаль, з учителями не було жодного відеозв’язку. Нам бракувало їхніх пояснень, і взагалі живого спілкування.

Галина, мати учня 4-го класу, м. Харків

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Учителька у Viber надсилала завдання і аудіофайл з поясненнями. Виконане завдання треба було сфотографувати і надіслати. Все. Не дуже зручно. Зовсім не цікаво. Хотілося онлайн-уроків.

— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Труднощі були лише з саморганізованістю сина. Він в мене кмітливий, пояснювати нічого не довелося, все робив сам. Але траплялося, що деяких завдань просто «не помітив».

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Шкільні онлайн-уроки з живим спілкуванням. Бо ми ще займалися англійською у Skype і логікою у Zoom — там проблем не було жодних, цікаво, подобається, навіть не відчуваєш, відмінностей від офлайну.

Наталія, мати учнів 8-го і 4-го класів, м. Харків

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Під час карантину вчителі проводили уроки, користуючись Skype або Zoom. Як допоміжну тренувальну платформу було використано Мій клас. Для написання контрольних робіт використовувався Google-клас.

— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Моїм дітям цікаво було писати контрольні роботи саме в Google-клас. Там одразу видно помилки та кількість набраних балів за правильно виконані завдання.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Окремих побажань щодо організації дистанційного навчання в мене немає. Хіба трохи менше завдань для самостійного виконання, бо деякі вчителі вирішили, що протягом карантину бідні діти зовсім не мають чим зайнятися, окрім уроків. А дитина, все ж таки, потребує хоча б трохи вільного часу для відпочинку.

Ольга, мати учениці 3-го класу, м. Київ

— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Завдання давали щодня, але формат був жахливий. В Viber вчителька надсилала від 10 до 20 аудіозаписів, де містилися і пояснення, і завдання — все до купи. Тобто мені, як мамі, яка також працює повний день, було потрібно ввечері переслухати оті усі «доброго дня, мої діточки, а сьогодні ми розв’язуємо задачі…», щоб знайти які саме завдання маємо виконати, що перевірити у дитини. І тільки після того, як я попросила надсилати хоча б одне повідомлення лише з текстом сторінок та номерів завдань, це почали робити. Жодних зустрічей Zoom або в Classroom не було, хоча школа в нас доволі прогресивна.

— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Дитина спершу працювала самостійно, але плуталася в оцих нескінченних аудіозаписах, ми пропустити цілий блок завдань та пояснень, і в результаті вирішили працювати разом, щоб не переробляти. Оскільки моя активність зазвичай припадає на ранок та день, маю багато робочих зустрічей та завдань, шкільні уроки ми робили зазвичай ввечері.

— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Творчі завдання, наприклад: зробити колаж про Україну та її символи.

— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Zoom або GoogleClassroom — це основні інструменти, які мають використовуватися під час дистанційного навчання. Усілякі презентації, посилання та меседжи у Viber— лише додаткові опції. Батьки не встигають виконувати роль учителя, бо мають також виконати свою роботу. Ці два з половиною місяці я щодня займалася повноцінні 2–3 години з дитиною. У минулому я репетитор і люблю це, але було важко поєднувати свою роботу зі шкільними уроками. Ба більше, дитині важливо погуляти на свіжому повітрі, а це також час.

Опитування проводила Марія Юдіна

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 

 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/



 

Поділитися в Viber Залишити свій відгук