Дистанційне навчання. Рефлексія від батьків та учнів. Слово батькам
Літо! Канікули! Нарешті можна видихнути. Добігла кінця остання чверть навчального року, що відбувалася під гаслом «Залишайтеся вдома». Ми всі набули нового досвіду. Іноді й попри наше бажання. Учителі мали опановувати цифрові навички, навіть якщо досі у цьому не було потреби. Батьки відчули як воно, бути педагогом і чи легко навчати власну дитину. Дітям нарешті припинили говорити: «Закрий планшет / відійди від монітора!», бо у гаджетах містилося усе шкільне життя.
Ми запитали батьків про навчання дітей на карантині й попросили висловити побажання, щодо організації роботи. Відповіді — перед вами. Іноді відповідали самі діти, бо матусі писали: «Я не втручалася, мої вже дорослі».
Ольга, мати учениці 3-го класу, м. Харків
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Ми отримували завдання спочатку у Viber, потім перейшли на платформу Classroom. Час від часу завдання супроводжувалися відеопрезентаціями з YouTube.
— Які труднощі виникали під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Вся відповідальність за пояснення матеріалу була делегована батькам, оскільки уроків в режимі онлайн у нас так і не було.
— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Веселі відеопрезентації з природознавства від кумедної блогерки.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— У цілому моїй дитині дистанційне навчання сподобалося. Хотілося щоб в новому навчальному році більшість предметів ми так і проходили.
Анна, мати учениці 1-го класу, м. Харків
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Нашою вчителькою був організований адекватний навчальний процес. Ураховуючи, що моя дитина навчається у першому класі та не підлягає атестації, ми не вимушені були щоденно звітувати про виконання завдань, тому я могла в комфортному режимі займатися з донькою. Всі завдання ми отримували у форматі Google-документу з переліком сторінок, вправ та методичних рекомендацій щодо виконання. Також надавалися додаткові посилання YouTube, презентації PowerPoint, скани інших підручників з цікавими завданнями. Проте я не використовувала онлайн-матеріали, бо в моєї доньки є проблеми з зором, тому я проти тривалих занять із гаджетами. Уважаю що користь від цих завдань менша, ніж шкода, для зору семирічної дитини.
— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— В нас не було надто цікавих завдань, тому що я поставила собі за мету перш за все засвоїти програму. На всі завдання просто забракло б часу, враховуючи що ми навчалися вечорами, бо я працювала.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Необхідно враховувати, що більшість батьків працює і фізично не може перебувати поряд з дітьми і навчати їх. Отже, звіти мають бути не щоденними, а хоча б щотижневими. І ще для дітей будь-якого віку не бажане довготривале перебування перед монітором комп’ютера/планшета тощо. Також мені здається, що обсяг завдань має бути більш нормованим, бо в багатьох знайомих діти навчалися в напруженому режимі, виконуючи спочатку завдання, що мали розбиратися на уроці, а потім — домашні завдання. Маючи в розкладі 15–18 предметів, це просто нереально. Повторююсь, я з такими складнощами в цьому році не стикалася, бо сама регулювала програму та навантаження для своєї дитини.
Світлана, мати двох учениць 3-го та 6-го класів, м. Харків
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— У навчанні моїх доньок були задіяні Zoom, Classroom, Viber, шкільний сайт та Google-клас.
— Які труднощі виникали під час виконання завдань, які недоліки в організації роботи загалом?
— Більшість учителів, крім Viber та електронної пошти, не використовували нічого. Відсутня уніфікація. Завдань купа, з різних джерел. Дітям складно розібратися, хто де що викладає, які строки надання робіт на перевірку, а ще й треба зрозуміти новий матеріал.
— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— На жаль, не було таких.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Стандартизація навантажень, організація онлайн-занять (в нас було лише одне, а деякі теми лекцій без живого пояснення «не вкладаються у голову»).
Юлія, мати учня 3-го класу, м. Харків
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Шкільний сайт був перевантажений. Тож наша вчителька створили власний сайт, куди викладала усі завдання з поясненнями і записувала ролики за новими темами.
— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Найцікавішим було трудове навчання. Син був у захваті від оригамі.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Побажання одне, щоб учителі-предметники (у нашому випадку — це англійська) системно давали завдання, а не після тривалої перерви викладали на тиждень увесь обсяг роботи та ще й контрольні.
Аріна, учениця 9-го класу, м. Ірпінь
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано навчання ваших дітей у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Перші два тижня учні та вчителі адаптувалися, а потім процес налагодився. І діти, і вчителі були на зв’язку, уроки відбувалися у Skype, Zoom, іноді завдання надсилали просто електронкою, або у Viber.
— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— В останній тиждень було складно все встигнути, бо до «класних» і домашніх робіт додалися контрольні.
— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися особливо?
— Мені сподобалося самостійно опрацьовувати матеріал з книжок, до того ж цікаво було поспілкуватися на онлайн-зустрічі з автором однієї з книг.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Все влаштовує, лише хочу щоб вчителі пильніше передивлялися роботи учнів, бо декілька разів траплялося, що скидаєш роботу, а за неї ставлять 1 бал, бо просто не помітили, що вона надійшла.
Ярослав, учень 11-го класу, м. Харків
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Наші завдання зі всіх предметів було розкладені по папках на Google-диску, більше жодні платформи не використовувалися.
— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Траплялися організаційні «проколи» — змінювалися терміни здачі виконаних завдань. Сьогодні заходиш і бачиш, що на 29 травня потрібно розв’язати контрольну. Ок. Плануєш роботу, виконуєш. А коли надсилаєш, виявляється, що потрібно було на 28. Прикро.
Виникали проблеми з кібербезпекою, бо ми винайшли спосіб, як підгледіти правильні відповіді у розв’язанні завдань з алгебри.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— На жаль, з учителями не було жодного відеозв’язку. Нам бракувало їхніх пояснень, і взагалі живого спілкування.
Галина, мати учня 4-го класу, м. Харків
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Учителька у Viber надсилала завдання і аудіофайл з поясненнями. Виконане завдання треба було сфотографувати і надіслати. Все. Не дуже зручно. Зовсім не цікаво. Хотілося онлайн-уроків.
— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Труднощі були лише з саморганізованістю сина. Він в мене кмітливий, пояснювати нічого не довелося, все робив сам. Але траплялося, що деяких завдань просто «не помітив».
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Шкільні онлайн-уроки з живим спілкуванням. Бо ми ще займалися англійською у Skype і логікою у Zoom — там проблем не було жодних, цікаво, подобається, навіть не відчуваєш, відмінностей від офлайну.
Наталія, мати учнів 8-го і 4-го класів, м. Харків
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Під час карантину вчителі проводили уроки, користуючись Skype або Zoom. Як допоміжну тренувальну платформу було використано Мій клас. Для написання контрольних робіт використовувався Google-клас.
— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Моїм дітям цікаво було писати контрольні роботи саме в Google-клас. Там одразу видно помилки та кількість набраних балів за правильно виконані завдання.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Окремих побажань щодо організації дистанційного навчання в мене немає. Хіба трохи менше завдань для самостійного виконання, бо деякі вчителі вирішили, що протягом карантину бідні діти зовсім не мають чим зайнятися, окрім уроків. А дитина, все ж таки, потребує хоча б трохи вільного часу для відпочинку.
Ольга, мати учениці 3-го класу, м. Київ
— Розкажіть, будь ласка, як було організовано ваше навчання у період карантину. Якими платформами користувалися вчителі?
— Завдання давали щодня, але формат був жахливий. В Viber вчителька надсилала від 10 до 20 аудіозаписів, де містилися і пояснення, і завдання — все до купи. Тобто мені, як мамі, яка також працює повний день, було потрібно ввечері переслухати оті усі «доброго дня, мої діточки, а сьогодні ми розв’язуємо задачі…», щоб знайти які саме завдання маємо виконати, що перевірити у дитини. І тільки після того, як я попросила надсилати хоча б одне повідомлення лише з текстом сторінок та номерів завдань, це почали робити. Жодних зустрічей Zoom або в Classroom не було, хоча школа в нас доволі прогресивна.
— Які труднощі були під час виконання завдань, недоліки в організації роботи загалом?
— Дитина спершу працювала самостійно, але плуталася в оцих нескінченних аудіозаписах, ми пропустити цілий блок завдань та пояснень, і в результаті вирішили працювати разом, щоб не переробляти. Оскільки моя активність зазвичай припадає на ранок та день, маю багато робочих зустрічей та завдань, шкільні уроки ми робили зазвичай ввечері.
— Які були найцікавіші завдання, що сподобалися вашим дітям?
— Творчі завдання, наприклад: зробити колаж про Україну та її символи.
— Ваші побажання щодо організації дистанційного навчання.
— Zoom або GoogleClassroom — це основні інструменти, які мають використовуватися під час дистанційного навчання. Усілякі презентації, посилання та меседжи у Viber— лише додаткові опції. Батьки не встигають виконувати роль учителя, бо мають також виконати свою роботу. Ці два з половиною місяці я щодня займалася повноцінні 2–3 години з дитиною. У минулому я репетитор і люблю це, але було важко поєднувати свою роботу зі шкільними уроками. Ба більше, дитині важливо погуляти на свіжому повітрі, а це також час.
Опитування проводила Марія Юдіна
Сподобалась тема? Тоді замовляйте:
|
|
|
Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/
Мітки
-
25 лютого 2021
Безкоштовні сценарії свят Масляни та 8 березня у подарунок до ваших замовлень! -
19 лютого 2021
До Міжнародного дня рідної мови! -
18 лютого 2021
Режим дня школяра на дистанційному навчанні -
16 лютого 2021
Шановні колеги! -
12 лютого 2021
Замовляйте наочність для ЗДО за зниженими цінами! -
10 лютого 2021
Зниження цін на навчальну наочність для НУШ!