НУШ Психологія

LEGO в початковій школі. Навіщо? Як?

20.06.2020 371 0

У минулому столітті М. Монтессорі помітила зв’язок між розвитком дрібних рухів руки і мовленням дітей. Вона зробила висновок, що дрібна моторика впливає на розвиток мовлення дитини. Річ у тому, що в головному мозку людини центри, відповідальні за мовлення і рухи пальців рук, розташовані дуже близько. Стимулюючи дрібну моторику й активізуючи тим самим відповідні відділи мозку, ми активізуємо і сусідні зони, що відповідають за мовлення. Якщо у дитини рухи пальців добре організовані й відповідають віку, то і мовленнєвий розвиток у неї нормальний і навпаки — якщо дитина відстає в розвитку рухів пальців, то затримується і в мовленнєвому розвитку. Ба більше, у дітей з високим рівнем розвитку дрібної моторики добре розвинені пам’ять, увага, уява і логічне мислення. Уже доведено, що, крім розвитку дрібної моторики руки, заняття з «LEGO» виконують ще цілу низку функцій.

Джерело: https://legko-shake.ru/images/new_sets/5639-1-1.jpg

1. Розвиток логіки й просторової уяви

«LEGO» — це чудовий тренажер для мозку, що значно поліпшує його інтелектуальні можливості. Під час гри відбувається одночасна й синхронна робота одразу двох півкуль мозку, завдяки чому активно розвивається як логічне, так і абстрактне мислення. Такі ігри будуть корисними для дітей з провідною не тільки правою, але й лівою рукою.

2. Тренування пам’яті й концентрації уваги

Під час конструювання у дитини розвивається посидючість, оскільки малюк концентрує увагу на одному процесі. Особливо важливе конструювання для гіперактивних дітей, які ледь можуть всидіти п’ять хвилин на місці. Вони стають спокійнішими, врівноваженішими.

3. Привчання до самостійності й відповідальності

Дитина вчиться самостійно ухвалювати рішення. Навіть, здавалося б, прості рішення (яку деталь використовувати) привчають дітей до самостійності й відповідальності. У них формуються загальні навички планування дій, необхідні в шкільному віці, щоб діти вчилися правильно планувати свій час, стратегічно мислити й досягати мети.

  

Джерело: https://toy-up.ru/images/img_0500.jpg

4. Творче самовираження

Однією із найважливіших якостей «LEGO» є те, що вони можуть стати школою творчості для дітей, активним дозвіллям, що надасть можливість втамувати спрагу спілкування й самовираження. Дитина грає сама із собою й доходить висновку, що моделювати ситуації досить цікаво. Таким чином, мозок поступово починає працювати не тільки на відтворення предметів із деталей, але й на пошук оригінальних ідей і нестандартних рішень для досягнення бажаного результату.

5. Формування характеру

Починаючи захоплюватися «LEGO», дитина дістає потужний імпульс для розвитку — як в інтелектуальному, так і в особистісномуплані. Конструктор допомагає позбутися сором’язливості: такі діти швидко розкриваються, стаючи товариськими, проявляють наполегливість і цілеспрямованість.

Пропонуємо кілька занять із використанням конструктора.

  

За матеріалами: «Особливості використання конструктора «LEGO» в роботі психолога з учнями початкових класів»

Автори: І. І. Дорожко, докт. філософ. н., Л. В. Туріщева, канд. психол. н. ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, С. В. Байєр, НВК № 8, г. Харків

Джерело: Шкільному психологу. Усе для роботи № 2 (110) лютий 2018 р.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук