Психологія Актуально Self-менеджмент

Як виявляти емпатію в навчальному онлайн-середовищі?

25.05.2020 403 0

Джерело: https://www.kovacorp.com/wp-content/uploads/2016/06/real-coversations.jpg

На думку соціологів, люди взаємопов’язані та мають потребу в інших людях. Ми легко реагуємо на ласку та розуміння наших потреб. Це добре розуміють рекламодавці. Рекламні ролики розмовляють із нашим серцем, передбачають потреби, розуміють бажання та пропонують розв’язання найактуальніших проблем. Чому онлайн навчання має відрізнятися від цього? Зрештою, мета будь-якого навчання: впливати та надихати учнів! Проте, без емпатії та розуміння почуттів людей ви не зможете спонукати їх довіряти тому, що ви їм повідомляєте.

Виявлення емпатії «онлайн» може бути складнішим, ніж під час особистого спілкування, оскільки ви не отримуєте негайного зворотного зв’язку. Ви можете навіть не бачити облич і не чути голосів одне одного. Ось чому так важливо навчитися передавати емоції у «цифровому форматі».

Пропонуємо кілька стратегій, реалізація яких допоможе вам проявляти емпатію в онлайн-середовищі.

Намагайтеся зрозуміти свою цільову аудиторію

Ваші учні відрізняються не лише рівнем знань. Кожен з них — це «сума» минулого досвіду, бажань, прагнень та очікувань. Їхні стилі навчання та доступ до технологій також неоднакові. Що вони думають? Що відчувають? Що або хто має на них вплив? З якими проблемами вони стикаються? Які їхні цінності?

Щоб краще зрозуміти свою «цільову аудиторію», використовуйте опитування, анкети, тести, які надсилайте на електронну пошту учнів.

Надайте поради щодо успішності

Розпочинаючи викладання он-лайн курсу, порадьте учням, як їм успішно опанувати навчальний матеріал. Це можуть бути поради щодо додаткових навчальних ресурсів, організації часу, самодисціплини, спілкування з іншими учнями та учителями тощо. Ця проста стратегія передає учням найголовніше повідомлення: учитель зацікавлений в успішному навчанні учнів.

Використовуйте відповідні інструменти для передачі співчуття

Ви намагаєтеся зрозуміти точку зору вашого учня. Ви співчуваєте йому, але як він може про це знати? Як змусити його повірити, що він може поділитися з вами своїми проблемами, а ви готові вислухати його, щоб разом знайти розв’язання? Використовуйте такі інструменти для передавання емоцій.

Зображення й емодзі

Це один із найпотужніших інструментів у вашому арсеналі. Фотографії людей, особливо облич, надзвичайно ефективні у передачі емоцій, оскільки людям властиво мати соціальні відносини з іншими людьми. Ви також можете використовувати емодзі або відповідні зображення неживих предметів: наприклад, фотографія каміна з тріскучим вогнем спонукає до відчуття тепла і затишку.

Слова

Використовуйте «потужні» дієслова під час спілкування онлайн і в текстах повідомлень, щоб передати емоції та «оживити» їх в очах вашого учня.

Для того щоб висловити увагу і співпереживання, вам не обов’язково вживати слово «співпереживаю». Ви можете сказати:

«Я розумію, що це може бути неприємно»;
«Мені шкода, що ти в цій ситуації»;
«Подивимось, чи можемо ми вирішити це разом»;
«Я бачу, що ти старався!»;
«Я поважаю твої зусилля»» тощо.

Кольори

Кольори впливають на наш мозок і здатні змінювати настрій. Вони навіть можуть змусити нас відчути смуток або холод. Кольори допоможуть вам передати ваші власні емоції, спонукати певні почуття у ваших учнів.

Підтримуйте регулярний онлайн-зв’язок

Підтримка постійного зв’язку є критично важливим для виявлення емпатії. В онлайн-середовищі це можуть бути щотижневі відеочати, листування в месседжерах і групах, повідомлення на електронну пошту. Тримайте своїх учнів у «курсі справ» — розповідайте їм шкільні новини, повідомляйте про зміни в програмі чи розкладі тощо.

Пропонуючи учням регулярно взаємодію, учитель демонструє учням свою зацікавленість і бажання передавати інформацію.

Сприяйте взаємодії в чатах

Створюйте умови, що дають  змогу учасникам висловити свої очікування і думки. Ставтеся до них уважно і з повагою. Долучайтеся до обговорення разом з учнями. Читайте голосно і виразно відповіді та коментарі.

Надавайте можливість проявити себе

Запропонуйте учням опублікувати коротке особисте відео, яке представляє їх або якийсь факт з їхнього життя.

Застосовуйте активне слухання

Активне слухання сприяє емпатії та надає можливість висловити емоції. В онлайн-середовищі це може відбуватися через групове або особисте обговорення під час відео- чи письмового спілкування. Головна умова — повага до почуттів і позиції учасників.

Чого слід уникати?

Як у спілкуванні віч-на віч, так і в онлайн-спілкуванні ваше бажання бути емпатичним і співпереживати не означає готовності з усім і на все погоджуватися.

Якщо людина засмучена, роздратована і не може тримати себе в руках, не сприймайте це особисто.

Ви також не зобов’язані необмежено вислуховувати чиїсь проблеми у будь-який час дня і ночі.

За матеріалами: https://www.shiftelearning.com/blog/empathy-as-your-starting-point-for-great-elearning-design, https://www.linkedin.com/pulse/strategies-imparting-empathy-virtual-environment-gibson-ms-mba-edd

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 

 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук