Актуально Self-менеджмент

Чого карантин навчив китайських учителів?

23.05.2016 898 0

Джерело: https://zik.ua/ru/article/perenos_vno_otmena_gia_i_prodolzhenie_uchebnogo_goda_chto_stoit_znat_uchashhimsya_i_abiturientam_963801

З 17 лютого я викладала гуманітарне письмо (предмет, на якому діти вчаться висловлювати свої думки, пишуть твори-роздуми на філософські теми, щось на кшталт письмової риторики — прим. ред.) одинадцятикласникам, які перебувають на карантині в Китаї. Наші вчителі опинилися в тому самому становищі, у якому тепер опинилися освітяни у всьому світі — ми в Пекіні розраховували проводити звичайні уроки в стінах школи. А тепер учителюємо віддалено, у віртуальних кабінетах. У нас було близько пів тижня, щоб підготуватися до онлайн-навчання, і, ба більше, налаштувати цифрову платформу, якою ніхто з нас ніколи раніше не користувався.

Перші кілька тижнів потребували від нас великої гнучкості та терпіння. Дистанційне виконання всього, що ми звикли робити особисто, потребувало значно більше часу, доки ми освоювали онлайн-учителювання. Але зрештою ми вигадали багато «фішок», тому тепер забезпечуємо наших учнів справді якісним навчанням через інтернет.

Відтоді, коли наші учні припинили фізично відвідувати школу, уроки китайської мови проходять у режимі реального часу за звичним розкладом за допомогою спеціальних додатків. Уся ж наша вчительська команда користується «Moodle» — відкритою навчальною платформою, що забезпечує можливість проводити відеоконференції в прямому ефірі, з цифровими дошками та окремими кімнатами для розмов. Також з її допомогою ми даємо учням відгуки про виконані завдання, організуємо партнерську та групову роботу, а також публікуємо навчальні матеріали — усе це також можна робити із «Google Classroom».

Ось декілька порад, як навчати учнів, що мають залишатися вдома. Перш за все — не ускладнюйте: проводьте чіткі, прості уроки і не вводьте жодних оновлень, без яких можна обійтися.

Несинхронне навчання

Більшість наших уроків проводяться несинхронно — тобто наші викладачі розміщують у мережі завдання та записані відеоуроки, а учні працюють над ними тоді, коли їм зручно. Учителі надають відгуки на виконану роботу за допомогою приміток, коментарів, а іноді й у записаних відео- чи аудіо- на нашій онлайн-платформі.

Крім цього, більшість наших викладачів проводять щонайменше три «живі» уроки в режимі реального часу щотижня. Це допомагає дітям і далі почуватися частиною класного колективу, залучає їх до спільної роботи та надає більше можливостей для інтерактивного навчання. А деякі вчителі вважають, що ефективніше проводити такі «живі» заняття щодня.

Не лише екрани

Учням неважко проводити купу часу перед екранами онлайнової школи. Але ми намагаємося давати якомога більше завдань, для виконання яких їм доведеться встати, порухатись та відійти подалі від усіх девайсів. Іще ми вигадуємо, які мистецькі проєкти учні можуть створювати, залишаючись подалі від екранів.

Відео

Нещодавно першокласники отримали завдання: описати свого хатнього улюбленця. Мама одного хлопчика записала відео, у якому він розповідає слухачам про своїх двох котів. Іще діти можуть писати та виконувати коротенькі п’єси, вигадувати рецепти та готувати за ними, проводити інтерв’ю і здавати всі ці завдання за допомогою відео.

Зошити та малювання

У школі ми часто цілеспрямовано користувалися робочими зошитами та давали завдання для виконання на папері, а не в електронному вигляді, щоб скоротити час, який учні проводять перед екранами. Ми дотримуємо цього звичаю й зараз, пропонуючи учням виконати завдання на папері, сфотографувати готову роботу та завантажити фотографію. Так само на уроках образотворчого мистецтва учні продовжують малювати, фотографують роботи, щоб здати завдання вчителеві та поділитися з усім класом.

Робочий час учителів

Окрім проведення асинхронних та «живих» занять, усі наші вчителі щодня «чергують» по три години. Увесь цей час вони знаходяться онлайн у «Moodle» та є видимими для кожного учня, що заходить на сторінку. Це дає змогу учням звертатися по допомогу до вчителя, а викладачам — працювати за регулярним розкладом.

Це чудовий спосіб для учнів та батьків підтримувати постійний зв’язок зі школою та вчителями в режимі реального часу. А ще це допомагає почуватися трохи менш відокремленими одне від одного.

Таке «чергування» — не для технічної підтримки. На самому початку карантину ми чітко пояснили родинам, як звернутися до працівників підтримки, якщо їм знадобиться допомога. Ми регулярно — спочатку це робили щодня — нагадуємо учням та батькам, до кого звертатися щодо якого виду підтримки. А також на нашому вебсайті, присвяченому онлайн-навчанню, викладені графіки робочих «чергувань» учителів та контактна інформація відділу техпідтримки.

Технічна підтримка

Технічна підтримка життєво важлива для успішного дистанційного навчання. Якнайшвидше вирішіть, хто відповідатиме за який тип підтримки та як учні, їхні родини та співробітники школи зможуть сконтактувати з цими людьми. Простежте, щоб усі, кому це може знадобитися, знали, як звернутися по підтримку.

Надайте вчителям, школярам та їхнім родинам відео- та письмові інструкції про те, як користуватися вашою платформою, щоб вони могли самі знайти відповіді на якісь із запитань, перш ніж звертатися по допомогу.
У багатьох школярів немає вдома ноутбуків, але в більшості родин є доступ принаймні до одного смартфона з доступом до інтернету. На щастя, «Google for Education» та інші вебплатформи для навчання зазвичай добре пристосовані для роботи на смартфонах та планшетах, а не лише на комп’ютерах.

Залучення родини

Дистанційне навчання може виявитись надзвичайно складним завданням для батьків, яким тепер потрібно цілодобово наглядати за непосидючою малечею. Активно та регулярно спілкуйтеся з ними — мовою, яку вони точно розуміють, за допомогою засобів комунікації, до яких у них точно є доступ. Давайте їм чіткі вказівки та посилання на конкретні ресурси. Видавайте завдання, дослухайтесь до їхніх відповідей і дійте відповідно до того, що вони говорять.

І, як і під час звичайного навчання, частіше говоріть батькам про те, як чудово працюють їхні діти. Конкретна похвала, у якій підкреслені сильні сторони роботи, дуже багато означає для зміцнення стосунків як із учнем, так і з усією його родиною. А зараз підбадьорення особливо потрібне кожному з нас.

Підтримка вчителів

У школі наша команда проводить щотижневі зустрічі-сесії професійного розвитку. Ми й зараз це робимо щотижня за допомогою онлайн-платформи, за усталеним часом початку та закінчення сесій. Тему кожної зустрічі наша методична група планує та повідомляє вчителям заздалегідь. Ми присвячуємо певний час продовженню роботи над темами, які обговорюємо впродовж усього року, розробленню нових способів використання нашої онлайн-платформи та відповідям на запитання, які постають у вчителів.

Окрім професійного розвитку та регулярного спілкування ми приділяємо багато часу згуртованості та підтримуємо дружні стосунки в колективі. Ми відзначаємо дні народження, ділимося фотографіями та відеозаписами про те, де ми зараз перебуваємо та чим займаємось. Дедалі частіше заводимо розмову про те,  щоб разом проводити віртуальні заняття йогою.

Додатки, що нам допомагають

Готуючись до цифрових уроків, варто зменшити кількість зовнішніх посилань на навчальній онлайн-платформі настільки, наскільки це взагалі можливо. Наприклад, якщо ви хочете, щоб усі учні прочитали певну статтю — краще завантажити документ PDF, а не посилання на сайт, яке може й не спрацювати. Це забезпечить учням надійний доступ до цифрових навчальних ресурсів.

Співпраця

Усіма матеріалами ми обмінюємось через «Microsoft OneDrive». Як і «Google Drive», ця платформа дає змогу ділитися документами з усіма співробітниками та надсилати учням посилання на документи та папки.

Відео

Ми завантажуємо відео з YouTube та інші на свій комп’ютер за допомогою безкоштовного додатка «4K Video Downloader», а потім заливаємо їх на «OneDrive» (це можна робити і на «Google Drive»). Слід уважно стежити за тим, щоб завантажилися всі титри та підписи.

Читання

Пропонуючи учням прочитати статті з певних сайтів, ми завантажуємо їх на свій комп’ютер у форматі PDF, а потім викладаємо на «OneDrive». Таким чином ми збираємо всі матеріали для уроків у одному місці.

Відеоконференції

«Moodle» пропонує власну платформу для відеоконференцій, але «Zoom» — надзвичайно зручне місце для проведення уроків у прямому ефірі з усіма учнями. Зараз він безкоштовний для шкіл. Ця платформа також дає змогу демонструвати свій робочий стіл, а це дуже зручно для показу презентацій «PowerPoint», перегляду роботи учнів з усім класом та моделювання способів проведення інтернет-досліджень.

Автор: Лорель Шварц*
Переклад та літературна обробка Н. В. Третякової
За матеріалами: https://www.edutopia.org

Поділитися в Viber Залишити свій відгук