Актуально Self-менеджмент

Весняне прибирання. Упорядковуємо свій кабінет, графік та устаткування

12.05.2020 713 0

Джерело: https://unsplash.com/s/photos/writing-computer

Вашого столу вже не видно під купою паперів, скринька «Вхідні» переповнена, і ви не маєте жодного уявлення, як підготувати кабінет до літніх канікул усього за кілька тижнів. Вам таке знайомо?

Яким би впорядкованим ваш клас не був у серпні, через півроку набігів дитячих зграй ви просто приречені потонути в безладі. Невеличке весняне прибирання зможе врятувати вас від головного болю в червні та липні (не кажучи вже про наступну осінь). Тож візьмемося за нього просто зараз! А допоможуть нам у цьому — три митці цієї справи.

1. Прибираємо в кабінеті з Маріе Кондо

Японка Маріе Кондо — всесвітньовідомий фахівець із питань наведення побутового порядку в домі, консультант та автор 4 книг з організації домашнього побуту. Її головний секрет: «Тримайте при собі речі, що приносять вам радість, і прощайтесь із тими, що не приносять». Прибирання за її методом має створювати не просто впорядкований простір, а простір, у якому вам буде радісно жити. Пропонуємо до вашої уваги кілька порад від цього визнаного гуру.

Уявіть своє ідеальне життя.

Обміркуйте своє ідеальне життя. Якщо любите малювати — зобразіть його на папері. Якщо вам більше до смаку писати — опишіть його в блокноті. А можете вирізати фотографії з журналів». Починати прибирання, доки ви не готові, не варто — швидше за все після кроку вперед відкотитеся назад. Уявляючи своє ідеальне життя, ви, фактично, пояснюєте самі собі, навіщо ви прибираєте, яке нове життя хочете почати після прибирання.

Перш за все — повикидати.

Одна з проблем людей, які, здається, ніколи не закінчують прибирати, у тому, що вони намагаються зберігати все, ні від чого не позбавляючись. Кабінет може здаватися прибраним, але якщо шухляди та шафи будуть напхані непотребом, вам важко буде дотягнути до літа, не потонувши в безладі. Усі статки необхідно перебрати, перш ніж вирішувати, де їх зберігати. А до того можете лише тимчасово прилаштувати купу речей на вільне місце.

  

Джерело: https://24tv.ua/health/chomu_bezlad_na_robochomu_stoli_nebezpechniy_dlya_mozku_n697873

Запитайте себе, чи спонукає вас ця річ радіти.

Щоб з’ясувати, чи насправді вам цей предмет приносить радість, Кондо рекомендує взяти його до рук та простежити, як ви почуваєтеся, тримаючи його. Ви можете збагнути, що радієте не від подарунка, а спогадів про учня, який вам його подарував. Залиште спогади собі, а з подарунком попрощайтеся.

Дотримуйте черги.

Чи траплялося з вами таке, що ви прибираючи натрапляли на старі фотографії та розуміли, що розглядаєте їх уже кілька годин? Це дуже поширена помилка. Варто розсортувати книги, одяг тощо, перш ніж братися до речей, із якими пов’язані сентиментальні спогади, зокрема фотографій чи подарунків від учнів. Таким чином ви «натренуєтесь» визначати, які предмети спонукають радіти, перш ніж братися за найскладніші завдання.

Прибирайте за категоріями, а не за місцем.

Можливо, здається, що простіше розібрати один куток чи одну шафу за раз, але Кондо радить натомість зосередитися на категоріях речей (наприклад, книги чи газети). Зберіть усі речі, що належать до категорії, з усього класу — і з лаборантської та підсобних приміщень також — в одному місці. «Це допоможе ясно побачити, скільки саме їх у вас є».

2. Опановуємо час із Майєю Гейк-Мерлін

Колишня вчителька Майя Гейк-Мерлін уважає, що організованість — це водночас найважливіше й найскладніше завдання для вчителя, тому присвятила цьому книгу «The Together Teacher» («Зібраний учитель»). Візьмемо на озброєння кілька порад від неї!

Пам’ятайте про рутину.

Знайдіть хвилинку, аби записати, що вам потрібно робити щодня на початку та наприкінці робочого дня — покласти обід у холодильник, нагострити олівець тощо. Часто вчителі метушаться, стираючи з дошки вчорашні записи чи шукаючи ручку потрібного кольору. Виконавши за списком ранкові та вечірні рутини, ви зможете присвятити всю увагу учням та на сто відсотків віддатися урокові.

  

Джерело: https://unsplash.com/s/photos/writing-computer

Складіть календар.

Зберіть нові або змінені навчальні плани, дати семінарів, періоди, на коли припадає багато письмових робіт (та їх перевірка!) і тому подібне. Знайдіть час, аби позначити все це в календарі. Потім запитайте себе: «Що я можу зробити зараз, аби потім уникнути цейтноту?» Наприклад, якщо через кілька тижнів у вас відрядження або поїздка з дітьми на екскурсію, почніть бронювання квитків та житла. Перелічіть пункти підготовки до кожної події та «розкидайте» їх на менш напружені дні.

Віртуальна чистота.

Розгрібати папірці важливо, але як ви впорядковуєте свій віртуальний простір? Комп’ютер — це нашецифрове робоче місце, тому його також потрібно регулярно прибирати. Створіть потрібні папки та поділіть усі документи за класами, предметами, подіями тощо. Надалі це збереже вам купу часу!

З’ясуйте, що у вас є.До кінця навчального року у вас неодмінно назбирається купа нових матеріалів, що ще можуть вам знадобитися. Розкладіть їх по коробках, записуючи, що кладете у кожну коробку. Щоб краще орієнтуватися в записах — позначте різними кольорами матеріали за різними темами чи для дітей різного віку. Іноді переглядайте ці записи просто так, аби не забувати, що цікавого у вас є в запасі.

3. Впорядковуємо обладнання з Тіффані Муґурусса

Тіффані Муґурусса, вихователька з Каліфорнії, стверджує, що навіть  у потоці навчальних днів, коли бракує часу навіть поглянути вгору, вам усе ж під силу підтримувати лад у своїх речах. Вона заснувала блог «Time 4 Organization» («Час на організацію»), де освітяни діляться власними секретами упорядкування безладу. Ось кілька її улюблених ідей.

Перезавантажте шухляди.

Повиймайте все з шухляд і порозкладайте у невеликі пластикові коробочки. У ході роботи ви швидко зрозумієте, що робити з кожним предметом: залишити в кабінеті, покласти в підсобці «про запас» чи взагалі віддати/викинути. Потім поставте коробочки із речами, що залишились, у шухляди так щоб те, чим користуєтесь найчастіше, було найлегше знайти.

Не відкладайте.

Приділіть 5–10 хвилин на день, аби перебрати те, що зазвичай кладете у найдальшу шухляду з думкою «Потім розберуся». Ви швидко зрозумієте, що це завдання не таке нездоланне, як вам завжди здавалося. А відкопані в тій шухляді аркуші матеріалів за близькими між собою темами можна «переплести» у найближчій крамниці канцтоварів, отримавши власні книжечки-методички.

Знайдіть головне.

Оберіть одне місце в кімнаті, де вам важливо підтримувати лад, і стежте за ним. Для більшості це, либонь, буде робочий стіл. Це ваш особистий простір, де зберігаються важливі документи, записники і навіть найсвятіше — чашка для кави. Постійно підтримуючи тут порядок, вам простіше буде впорядкувати решту кімнати.

Складайте речі заздалегідь.

Уже в квітні можна спаковувати на літо те, що більш не знадобиться у цьогоріч. Вам можуть допомогти учні, наприклад, порозкладати книжки за темами. І найголовніша порада: перед початком канікул позакривайте газетами все, що можна. Це допоможе вберегти речі не лише від пилюки, але й від фарби.

За матеріалами:https://www.scholastic.com/teachers/articles/teaching-content/spring-cleaning-tips-teachers/

Автор Катрін Лоґ

Також у тексті були використані поради: Клої Сі, учителя початкових класів, Вашинґтон; Памели Сі., колишнього вчителя старших класів, Бронкс; Клер Б., вихователя, Вашинґтон.

Переклад та літературна обробка Н. В. Третякової

 

 

Поділитися в Viber Залишити свій відгук