Досвід виховання Інклюзія ЗДО Творчість, ідеї

Логопедична ритміка у Країні ельфів

11.05.2020 930 0

Джерело: http://dame-of-blades.blogspot.com/2016/06/blog-post_54.html

Тема тижня. Комахи

Мета: закріплювати здобуті знання про комах; вправляти у звуковимові назв комах в окличній формі; стежити за самоконтролем кожної дитини під час мовленнєвої діяльності; активізувати увагу; розвивати зорову пам’ять, слухову зосередженість; учити дітей координувати ритм руху з ритмом вірша, ритмом музичного супроводу; розвивати дрібну та артикуляційну моторики, мовленнєве та співоче дихання; вправляти у вмінні регулювати силу голосу під час співу; спонукати до прояву творчих здібностей; виховувати доброзичливе ставлення до дорослих і однолітків; підтримувати прагнення до створення гарного настрою в процесі спілкування.

Хід заходу

 Музичний керівник. Доброго ранку, діти! До нашого садочка сьогодні завітали гості, привітайтеся з ними! На дворі така привітна погода: сонечко — лагідне, небо — високе, природа вже зовсім прокинулася від зимової сплячки і радіє теплим промінцям та ніжному вітерцю. У нас гарний настрій. Поділімося таким настроєм з нашими гостями. А як це можна зробити? Адже настрій — це не цукерка і не іграшка... (Дитячі міркування, пропозиції  стосовно висунутої проблеми.)

Музичний керівник. Запросімо наших гостей у незвичайну подорож до Країни ельфів.

Вихователь. А хто такі ельфи?

Діти. Це маленькі казкові персонажі, з крильцями.

Вихователь. На яких істот нашого світу вони найбільше схожі зовні?

Діти. На комах.

Вихователь. А яких комах ви знаєте?

Діти згадують назви комах.

Музичний керівник. Ну що, вирушаємо? А щоб ми не заблукали, нас супроводжуватиме жителька Країни ельфів та комах — бджілка Майя. Познайомимося з нею!

Діти утворюють коло, виконують вправу  «По доріжці бджілка йшла».

Музичний керівник. А зараз виконайте цю саму вправу під музичний супровід. Уважно стежте за сильною долею в музиці.

Діти виконують вправу під музичний супровід.

Музичний керівник. Нарешті ми опинилися в Країні ельфів.

Вихователь. А щоб не налякати мешканців країни, я перетворю вас на комах. Бджілко, допоможи мені, будь ласка!

Дітям надягають капелюшки  із зображенням комах для гри «Поклич комаху».

Вихователь. Зараз зрозуміло, хто на яку комаху перетворився, але комахи рухаються не так, як люди. Покажіть, чи зможете ви остаточно перевтілитися на них.

Музичний керівник грає 6 різних музичних уривків,  на кожний з яких діти змінюють характер руху відповідно до пропозицій вихователя (летять бабки, бджілки, жуки, метелики, стрибають коники...)

Музичний керівник. А зараз на галявину сідають комарики — слід трішки відпочити. (Діти сідають на стільці.) У Країні комах та ельфів усі мешканці дружно живуть та працюють. Кожен займається потрібною для всіх справою. Ми також принесемо користь мешканцям цієї країни — попрацюємо у них на радіо: озвучимо їм казочку, щоб працювалося веселіше.

Музичний керівник. А ще мешканцям Країни комах та ельфів буде приємно почути по радіо веселу пісеньку. Але ж ви знаєте, щоб пісенька була гарною, потрібно спочатку розбудити голосочки.

Діти виконують поспів «Коник­стрибунець»,  грають у гру «Тихіше — голосніше».

Музичний керівник. Тепер можна і пісеньку виконувати. А щоб вона всім сподобалася, чітко проспівувайте слова і намагайтеся передати голосом її веселий, запальний характер. Беріть інструменти, почнімо!

 Діти виконують пісню «Жартівливі куплети»,  акомпануючи собі на ложках, дудках,  барабанах, бубнах.

 Музичний керівник. Молодці, гарно заграли та заспівали! Нехай наші пальчики розважаться.

Діти виконують вправу на розвиток дрібної моторики «Наш веселий павучок».

Вихователь. А як ви гадаєте, настрій у мешканців Країни ельфів поліпшився? Я гадаю, що так. Добру справу зробили — можна й пограти. А гра має назву «Музей живих картин».

Діти грають у гру «Музей живих картин» (на розвиток творчої уяви; спонукає до танцювальної імпровізації).

Музичний керівник. Вам сподобалася подорож? А що запам’яталося найбільше?

Діти згадують, що робили протягом заняття.

Вихователь. Ну, а зараз настав час повертатися додому. (Знімає капелюшки з дітей.) Але ви не засмучуйтесь: із комахами ми ще обов’язково зустрінемося на прогулянці, у поході, на екскурсії до парку. Тільки уважно дивіться під ноги, щоб ненавмисно когось не розчавити.

Музичний керівник. Діти, настрій у наших гостей також поліпшився? Ми дуже раді, що поділилися з вами гарним настроєм, а на згадку про нашу подорож прийміть від нас сувеніри.

Діти дарують гостям бабок,  власноруч виготовлених із бісеру.

Музичний керівник. Наше заняття завершено. До побачення!

Діти виконують вправу «До побачення»,  разом із вихователем повертаються до групи.

ДОДАТОК

Ритмічна промовка «По доріжці бджілка йшла»

По доріжці бджілка йшла,

Гарну квіточку знайшла.   (Діти йдуть по колу, чергуючи три кроки  «Гусячого кроку» з одним кроком «пружини».)

Свої крильця розпрямила

І на квіточку злетіла. (Стоячи на місці, руки  на поясі, рухають ліктями вперед-назад відповідно до ритму промовки.)

 Гра «Поклич комаху»

Діти надягають маски­капелюшки із зображенням комах, утворюють коло. У центрі кола стоїть дитина із заплющеними очима — це ведучий. На 4 такти музичного супроводу діти рухаються по колу, зупиняються із закінченням музики. Та дитина, яка опинилася за спиною ведучого, промовляє в окличній формі назву комахи, зображеній на капелюсі ведучого. Ведучий відгадує ім’я дитини, яка кликала. Ведучий міняється місцями з відгаданою дитиною.

«Шурхотюча казка»

 Музичний керівник. У лісі трапилася незвичайна подія. Усі мешканці країни комах прокинулися від страшного хрусту — хтось великий ішов, приминаючи траву «Хрусь! Хрусь!».

Діти. Хрусь! Хрусь! Хрусь!

Музичний керівник. Під старою сосною міцно спав жук­олень. Хтось великий гупнув біля самісінької сосни копитом і на панцир жуку раптом впало щось тверде, жовте та яскраве. Геп!

 Діти. Геп! Геп!

Музичний керівник. Спросоння жук перелякався і кинувся бігти так швидко, як міг.

 Діти. Чав­чав! Чав­чав!

Музичний керівник. Жук-олень біг і кричав на весь ліс: «На мене впав шмат сонця! На мене впав шмат сонця!» Він не помітив, що біжить просто на стрибунця — і як удариться об нього: «Хрясь!».

Діти. Хрясь! Хрясь! Хрясь!

Музичний керівник. Стрибунець заволав голосніше, ніж жук: «Від сонця відірвався шматок, рятуйся, хто може!» І кинувся світ за очі.

 Діти. Стриб, стриб, стриб!

Музичний керівник. Назустріч йому біг мурашка.

 Діти. Шорк! Шорк! Шорк!

Музичний керівник. Що трапилося? Чому ти, стрибунець, такий переляканий? «На жука­оленя шматок сонця впав!» — процвірінчав стрибунець.

 Діти. Бум! Ш­ш­ш!

 Музичний керівник. Не може бути! Ходімо подивимося, де той шматок сонця? І вони, крадькома, пішли до того місця, де на жука щось впало.

Діти. Щі­чі, щі­чі, щі­чі.

Музичний керівник. Але на тому місці лежав не шматок сонця, а маленький прозорий камінець жовтогарячого кольору. Це був бурштин — крапелька соснової смоли, що з часом затверділа і перетворилася на камінчик. Ось такий був у лісі переполох.

 Гра «Тихіше — голосніше»

 Ведучий відвертається, діти ховають квітку. Коли ведучий іде, шукаючи квітку, діти співають поспів на «pp». Якщо ведучий наближається до схованої квітки, діти співають «fp», якщо віддалюється — «mp». Ведучий за динамікою співу визначає, у кого з дітей захована квітка.

 Вправа на розвиток дрібної моторики  «Веселий павучок»

Наш веселий павучок          (Пальчиками утворюють «віконце».)

 Вісім ніжок має,      (З’єднують по черзі пальці, починаючи з 5-го.)

 Про гімнастику для ніг        (Згинають і розгинають пальці.)

 Він не забуває.         (Крутять долоні.)

 Павутиння вітерець  (Стуляють дві долоні великими пальцями одна до одної.)

 День і ніч гойдає,

І на ньому павучок    (Пальчиками утворюють «віконце».)

Весело стрибає.        (Плескають по колінах.)

Автор: Шестова І. О., спеціаліст I категорії, музичний керівник, ДНЗ № 5 «Роднічок», м. Селидове, Донецька обл.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Також завантажуйте електронні посібники:


 

Поділитися в Viber Залишити свій відгук