Сучасний урок ІКТ. Іновації Актуально

Навчання в школі + Онлайн-навчання = Змішане навчання

08.05.2020 1005 0

Джерело: https://www.littleguidedetroit.com/6-free-online-educational-resources-for-kids-pre-k-high-school/

Прийоми змішаного навчання стають дедалі більш популярними серед учителів закладів освіти. Особливістьзмішаного навчання полягає в опрацюванні учнями навчального матеріалу: частину матеріалу діти вивчають удома онлайн, решту — у школі з учителями.

Змішане навчання — це інтеграція методів дистанційної та очної освіти. Педагоги відзначають, що змішане навчання дає змогу розвивати внутрішню мотивацію дітей та їхню здатність до самоосвіти. Онлайн-сервіси, програми та технічні пристосування, розроблені для шкіл, створюють широкі можливості для того, аби зробити модель такого навчання гнучкою.

Змішане навчання — це не просто розподіл навчального матеріалу на «очну» і «заочну» частини, а поєднання онлайн та офлайн-навчання в один ланцюжок, що утворює самодостатній логічний курс чи предмет. За змішаного навчання інструкції/теорія, яку учень опрацьовує онлайн (чи то у формі самостійного прочитання матеріалів, чи під час перегляду демонстраційних відео, відеозапису лекції вчителя, чи у формі гри), знаходять своє застосування офлайн (тобто у приміщенні школи під час занять). Усі активності та заняття, що відбуваються в школі, мають закріплювати на практиці знання, здобуті учнем під час самостійної роботи онлайн.

Уявіть, що в учня є можливість ознайомитися з необхідним для уроку матеріалом за допомогою інтернету та гаджетів перед заняттям. І при цьому не нудитися за книжкою! Просто взяти смартфон, зайти у власний кабінет, переглянути відео та дізнатися про матеріали, які знадобляться під час наступного заняття. А виконуючи вправи, можна перевірити набуті знання.

Учень сам вирішує, скільки часу присвятити перегляду відео та виконанню завдань, скільки разів прослухати матеріал. Така система дає змогу навчатися у власному темпі, у зручний для учня час і в зручному місці. А на заняттях можна займатися найнеобхіднішим — розмовляти! Тобто, застосовувати ці знання під контролем викладача, а не витрачати час на «теорію». Учитель не є носієм знань, а лише ментором у навчальному процесі.

Такий підхід до навчання має чималі переваги:

1. Надає більшу свободу учневі. Де і коли скористатися онлайн-сервісом — особистий вибір кожного. Хоч тричі на день по 10 хвилин, хоч 30 хвилин за один раз.

2. Виховує самостійність та відповідальність учня.

3. Розвиває відчуття впевненості в собі через попередню підготовку, а отже, позбавляє страху перед «публічним використанням» нового матеріалу.

4. Скорочує час на перевірку домашніх вправ, тож на уроці з’являється більше часу для групових та парних комунікативних завдань, де вчитель лише виконує роль фасилітатора (помічника).

5. Підвищує емоційний інтелект за допомогою постійної взаємодії учнів у групі, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу.

6. Персоналізує процес навчання через залучення технологій.

7. Підвищує особисту мотивацію через комунікативну діяльність у групах.

Приклад організації уроку трудового навчання в 9-му класі за технологією змішаного навчання

План

Розділ ІІ. Технологія побутової діяльності та самообслуговування

Проєкт: «Мій стиль».Технологія:технологія проєктування власного стилю
Поняття про стиль одягу. Види стилів одягу. Формування власного стилю з урахуванням індивідуальних особливостей

 

Урок № 35
Тема. Поняття про стиль одягу. Види стилів одягу. Формування власного стилю з урахуванням індивідуальних особливостей Мета:
  • навчальна:сформувати поняття про основні стилі та види одягу, навчити розрізняти ці поняття;
  • розвивальна: сприяти розвитку інтересу учнів до процесу здобуття знань та встановлення основних критеріїв створення власного стилю в одязі;
  • виховна:виховувати уважність, спостережливість, естетичний смак, особистісну позицію з питань зовнішнього вигляду.|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
  • Називає основні стилі одягу.
  • Знає і називає види одягу.
  • Виконує проєкт зі створення власного стилю в одязі.
  • Уміє враховувати особливості своєї фігури в добиранні одягу, поєднувати види одягу тощо.
  • Усвідомлює власний стиль в одязі
Діяльність учня Удома На уроці
Переглядають презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-odyag-vidi-ta-stili-odyagu-76783.html

 



та відео https://www.youtube.com/watch?v=wcHMKXP2dEY

https://www.youtube.com/watch?v=IQS0yKTUU44
Виконують завдання за посиланням, скріншоти надсилають на адресу kasjanova.sv@gmail.com
https://learningapps.org/3015073

https://learningapps.org/1523872
Учні ставлять запитання, пов’язані з незрозумілими моментами з домашнього матеріалу Учні виконують вправу «Мій досвід» Робота в групах: Проєкт «Мій стиль»
http://www.saprgrazia.com/saprgrazia.php

ознайомлення з САПР «ГРАЦІЯ».
Розроблення ескізів власних моделей одягу.
Створення технічного ескізу

 

Учні презентують і обговорюють результати, ставлять запитання Учні проходять рефлексійне анкетування Учні ставлять запитання
Діяльність учителя Викладає презентацію, відео на електронний ресурс, готує завдання 3 хв 5 хв 20 хв 10 хв 3 хв 4.хв
Ознайомлює учнів з особливостями вивчення теми.
Прийом «Загадкове слово»

 

Допомагає, ставить уточнювальні запитання Спостерігає за роботою учнів, надає допомогу Кориує презентації, за потреби, ставить уточнювальні запитання Ставить запитання, стежить за відповідями Підбиває підсумки, коментує домашнє завдання
                 

Додаток

Вправа «Мій досвід»

Учитель пропонує учням поділитися власним досвідом вибору одягу. По черзі кожен учень стисло виступає за визначеним планом.

Мій досвід щодо вибору одягу

  • Я вибираю такі види одягу…
  • Я знаю, що мені пасує…
  • Я вибираю такий одяг, який…
  • Батьки про різні стилі розповідали…
  • Про створення різних стилів одягу я прочитав в Інтернеті…

Рефлексійне анкетування

Сьогодні на уроці трудового навчання я:

Дізнався(лася) ________________________________.

Зрозумів(ла) _______________________________.

Я не знав(ла), а тепер знаю __________________.

Надалі я хочу ___________________________.

С. В. Касьянова, учитель трудового навчання та технологій І категорії, Гродівська ЗОШ І–ІІІ ст. Покровської районної ради, Донецька обл.

За матеріалами журналу «Трудове навчання в школі».

Сподобалась тема? Тоді завантажуйте електронні посібники:

 
 


 

Поділитися в Viber Залишити свій відгук