Досвід виховання ЗДО Творчість, ідеї

Пригоди малят з Фіксиками

08.04.2020 762 0

Джерело фото: http://xn--80aikaakbkq0b3ab7i.xn--p1ai/

Заняття для дітей II молодшої групи з розвитку комунікативно-мовленнєвих навичок у процесі екологічного виховання та навчання елементарних математичних знань

Завітайте на заняття для юних шанувальників математики. У дитячому садочку разом з улюбленими героями — фіксиками поговоримо про сезонні зміни та їхні причини, навчимося правильно ставити запитання та, звісно ж, пригадаємо цифри!

Програмові завдання:

  • ознайомлення з природою: закріплювати вміння встановлювати прості причинно-наслідкові зв’язки, пов’язані із сезонними змінами (з настанням весни стає тепліше, з’являються перші квіти, зелена травичка); називати пору року і визначати її характерні ознаки;
  • мовленнєвий розвиток: узгоджувати іменники з прикметниками (день сонячний, вітерець легкий, небо безхмарне); закріплювати вміння будувати відповідь до поставленого запитання; закріплювати в словнику дітей узагальнювальні слова — овочі, фрукти, тварини, одяг, іграшки; закріплювати вміння давати відповідь поширеним реченням;
  • логіко-математичний розвиток: закріплювати вміння розрізняти предмети за кольором (червоний, жовтий, зелений); закріплювати назви геометричних фігур (квадрат, коло, трикутник) та їхні ознаки (наявність кутів, сторін); закріплювати знання цифр 1, 2, 3 та лічбу в межах 5;
  • безпека життєдіяльності: закріплювати елементарні правила поведінки на дорозі, уявлення про дію світлофора, призначення пішохідного переходу.
  • образотворча діяльність: навчити тримати олівець, орієнтуватися на аркуші паперу (за поняттями «вгорі», «посередині» «внизу», «один під одним»); розвивати дрібну моторику, мовлення, творчу уяву, слухову увагу, пам’ять, мислення; сприяти розвитку самостійності; виховувати естетичні почуття від сприймання краси весняної природи, ініціативу, посидючість, бажання допомагати іншим.

Попередня робота: розглядання ілюстрацій «Правила дорожнього руху», «Весна»; розглядання тематичних картинок «Овочі», «Фрукти», «Одяг», «Іграшки»; розучування віршів про весну.

Матеріал: ілюстрації Фіксиків, світлофора; роздавальний матеріал до ігор; олівці червоного, жовтого, зеленого кольору; електронна гра «Розмісти предмети за їхніми домівками»; аудіозапис із мультфільму «Фіксики».

Хід заняття

 І. Організаційний момент

Діти разом з вихователем заходять до групової кімнати, вітаються з гостями та утворюють коло.

Вихователь

Нумо, всі причепуріться,
Одне одному всміхніться.
Будемо гостей чекати,
Будемо з ними весело грати!

— Малята, сьогодні до нас завітали незвичні гості! Ви всі їх дуже добре знаєте!

Звучить аудіозапис з мультфільму «Фіксики». Вихователь заносить до групи повітряну кульку, на якій прикріплено Фіксики.

— Діти, хто до нас завітав? (Фіксики.)

— Привітаймося з кожним з них, називаючи його на ім’я.

Діти вітаються і називають ім’я кожного Фіксика. (Доброго ранку, Сімко! Доброго ранку, Папусе! Доброго ранку, Масю!)

— Хто такий Папус? (Папус — це тато Фіксиків.)

— Якого він кольору? (Він зеленого кольору.)

— А хто з них мама Фіксиків? (Мася.)

— Якого кольору Мася? (Червоного.)

— А жовтий Фіксик — це хто? (Це Сімка — вона донечка.)

— Скільки всього Фіксиків до нас сьогодні завітало? (Три Фіксики.)

— Молодці! Де ще ми зустрічаємо такі кольори, як червоний, жовтий та зелений? Ці кольори допомагають водіям і пішоходам. (На світлофорі.)

ІІ. Мотивація діяльності

— У наших Фіксиків є товариш — Світлофор Світлофорович, з ним сталося лихо. У казковому місті, де він стоїть на вулиці, пройшов великий дощ, тому з його очей змило фарбу. Тепер вогники його очей не горять, і в місті щодня трапляються аварії, оскільки Світлофор Світлофорович не може допомагати людям: ані водіям, ані пішоходам.

Ось тому до нас завітали Фіксики. Вони знають, що в нашій групі навчаються діти, які завжди допомагають іншим.

— Допоможімо Фіксикам та Світлофору Світлофоровичу? (Так!)

ІІІ. Основна частина

— Для того щоб отримати фарбу певного кольору, нам потрібно виконати завдання кожного із Фіксиків. (Вихователь дістає конверт червоного кольору.)

— Діти, як ви вважаєте, чиє це завдання? (Це завдання мами Фіксиків — Масі.)

— Чому? Може, це завдання Папуса? (Ні!)

— Чому? (Конверт червоного кольору, і Мася також червоного кольору.)

— Розумнички! Нумо погляньмо, яке завдання приготувала нам Мася!

►Дидактична гра «Розмісти предмети за їхніми домівками»

Вихователь на окремих слайдах розміщує будиночки з геометричними фігурами: квадратом, колом та трикутником. Дітям потрібно дібрати малюнок, схожий на відповідну фігуру:

  • квадрат: телевізор, картина, коробка цукерок, кубик;
  • коло: апельсин, вишня, м’яч, кавун, ґудзик;
  • трикутник: хустка, морква, ковпачок, ялинка, скибка кавуна.

Вихователь. З цим завданням упоралися, молодці! Ось і фарба червоного кольору! Трішки перепочиньмо і продовжимо виконувати завдання далі.

►Фізкультхвилинка

Нам би трохи відпочити,
Свої сили відновити,
Нумо дружно встанемо,
І розминку почнемо:
Руки вгору, руки в боки,
І ще декілька підскоків.
Руки вгору, руки вниз — До навчання знов берись!

— Відпочили? (Так!)

— Продовжимо далі? (Так!)

— Який наступний колір нам потрібен? (Жовтий.)

(Вихователь дістає конверт жовтого кольору.)

— Дітки, як ви гадаєте, це завдання від кого? (Від Сімки)

— Чому? (Вона жовтого кольору, і конверт також жовтого кольору.)

— Вам потрібно обрати поміж картинок ті, що мають жовте забарвлення.

►Дидактична гра «Обери за кольором»

На фланелеграфі розміщено картинки: іграшки, одяг, овочі, фрукти, тварини.

 Обрані картинки вихователь викладає окремо, за відповідними категоріями. Після того, як усі картинки будуть обрані, діти називають їх узагальнювальним словом.

Наприклад: банан, лимон, яблуко, груша, персик — це фрукти.

— Молодці! Виконали завдання Сімки. За це вона дарує нам жовту фарбу.

— У нас залишився останній конверт — зеленого кольору. Від кого він? (Від Папуса.)

— Папус просить нас розповісти, чому надворі так гарно, усе навкруги зелене, квітуче і так гарно співають пташки. (Настала весна.)

— Малята, розповімо Папусу все, що нам відомо про весну.

►Мовленнєва гра «Весняну квіточку тримай, про весну розповідай»

Вихователь дає дитині квітку і ставить запитання про весну. Той, у кого опинилася квіточка, дає відповідь на запитання.

— Що відбувається в природі навесні? (Стало тепло, усе вкрито зеленою травичкою, з’явилося багато квітів.)

— Яких днів зараз більше: похмурих чи сонячних? (Сонячних.)

— Яким стало небо? (Чистим, блакитним, безхмарним.)

— Як світить сонечко? (Яскраво.)

— Яким став день: коротшим чи тривалішим? (Тривалішим.)

— Який вітерець повіває? (Легкий, теплий, ніжний.)

 — Хто радіє весні? (Діти, дорослі, тварини, рослини, пташки.)

— Що роблять пташки? (Співають, щебечуть, літають, мостять гнізда.)

— Чому ми так радіємо весні? (Весна несе із собою тепло, сонечко, першу зелень та квіти.)

— Розумнички! Гарно про весну розповіли.

Пригадаймо віршики про весну.

 (Розповідають 2–3 дитини.)

— Папус приготував ще одне завдання.

►Дидактична гра «Посади метелика на квіточку»

Вихователь роздає дітям картинки із зображенням квітів та метеликів, смужки.

— Навесні розквітають квіти. Їх росте дуже багато на галявині. (Вихователь викладає 5 квіточок на нижній смужці.)

— Скільки квіточок я виклала? (П’ять.)

— Викладіть на своїй смужці 5 квіточок. (Діти виконують завдання.)

— На квіткову галявину прилетіли метелики. Кожен метелик сів на окрему квіточку. (Вихователь викладає на верхню смужку 4 метелики.)

— Скільки метеликів прилетіло? (Чотири.)

— Посадіть своїх метеликів на квіточки. (Діти виконують завдання.)

— Як ви вважаєте, чого більше — квітів чи метеликів? (Квітів.)

— На скільки квітів більше, ніж метеликів? (На одну.)

— На скільки метеликів менше, ніж квітів? (На одного менше.)

— Що слід зробити, аби квіточок та метеликів стало порівну? (Додати метелика або забрати квіточку.)

— Молодці! А тепер викладіть таку кількість квіточок, яку цифру я показую. (Цифра 3.)

— Посадіть на квіточку стільки метеликів, кількість яких відповідає цій цифрі. (Цифра 1.) (Діти виконують завдання.)

— Чого більше? (Квіточок.)

— На скільки більше? (На дві.)

— Зробіть так, аби квіточок і метеликів було порівну. (Діти виконують завдання.)

— Молодці! Виконали завдання дуже добре. Папус нам дякує. Йому дуже сподобалися ваші відповіді. Тепер він назавжди запам’ятає таку пору року, як весна, і дарує нам фарбу зеленого кольору. Діти, у нас є всі три кольори, тому ми можемо допомогти Світлофору Світлофоровичу

ІV. Продуктивна діяльність

Малювання олівцями. Діти зафарбовують червоним і жовтим кольором уже намальований круглий контур світлофора, зелене коло малюють самостійно, без контуру.

— Чудово! Тепер вогники Світлофора знову горять, і він запрошує нас разом із Фіксиками трішки погратися.

►Рольова гра «Водії та пішоходи»

Діти об’єднуються у підгрупи «водіїв» та «пішоходів», діють відповідно до сигналів світлофора.

— Наш Світлофор Світлофорович чомусь засумував. Що трапилося?

— Він каже, що забув, за що відповідає кожен його колір. Допоможемо йому пригадати!

Діти (по черзі)

1. Зелене світло — шлях відкрито.

2. Спокійно переходьте діти!

3. Жовте світло — попереджає...

4. До уваги закликає.

5. Червоне світло загориться...

6. Йти небезпечно — зупиніться!

Вихователь. У великому місті багато транспорту, тому без світлофора ніяк не обійтися. Де їздить транспорт? (На проїжджій частині.)

— А де ходимо ми, пішоходи? (По тротуару.)

— Пішоходи повинні бути дуже пильними на вулиці та переходити тільки там, де є світлофор і смугаста доріжка «зебра».

V. Підсумок заняття

Бесіда

— Ви сьогодні гарно попрацювали, справжні рятівники!

— Хто приходив до нас у гості? (Фіксики)

— Кому ми допомагали?

— Що вам сподобалося найбільше?

 — Фіксики вам дуже вдячні, що ви допомогли Світлофору Світлофоровичу, тому дарують вам кошик яблук червоного, жовтого і зеленого кольору.

Автор: О. Ю. Калашнікова, вихователь, спеціаліст, ЗДО (ясла-садок) № 34 «Зірочка», м. Первомайськ, Миколаївська обл.

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук