Сучасний урок Досвід виховання Актуально

ЗБЕРЕЖИ СЕБЕ. Як діяти у надзвичайних ситуаціях з вибухонебезпечними предметами? Квест для учнів

16.03.2020 918 0

Кожен має право

на безпечне для життя і здоров’я довкілля ...

Стаття. 50 Конституція України

 

На сьогодні в Донецькій області актуальними питаннями є особливості поведінки у надзвичайній ситуації та уникнення враження мінами й вибухонебезпечними предметами. Найвищий пріоритет системи освіти надати освіту і гарантувати добробут кожній дитині.

Мета: підвищення рівня інформування проміни та ВПН; удосконалення своїх знань та умінь з питань безпечної поведінки у разі знаходження вибухонебезпечних предметів та речовин; проведення уроків-квестів; формування в учнів та педагогів серйозного ставлення до власного життя і до безпеки інших людей.

Категорія: учителі предметів «Основи здоров’я», «Захист Вітчизни» та класні керівники; учні 10–11-х класів; усі, хто цікавиться цією темою.

Очікувані результати: набуття досвіду щодо питання поведінки у надзвичайній ситуації; уникнення враження мінами й вибухонебезпечними предметами, з урахуванням вікових особливостей учнів; формування у дітей та педагогів серйозного ставлення до власного життя і до безпеки інших людей.

Технологія: квест.

Хід заняття

1. Організаційний момент

  • Учасники об’єднані в три групи. Кожна група вибирає командира.

1) Інструкція для помічників організатора

  • Стежать за дотриманням правил та часу.
  • Не підказують командам.
  • Роблять відповідні записи у картах команд.

2) Інструкція для команд

  • Команди самостійно стежать за часом, відведеним для виконання одного завдання (5 хв). Завдання для переходу пропонують тільки після розв’язання відповідного завдання етапу або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.
  • Стежать за відповідним записом у своїх картках.

2. Проведення квесту

— Уявімо, що ви опинилися в незнайомій місцевості. Навколо вас з одного боку — ґрунтова дорога, там розкинулось поле, на якому видніються якісь попереджувальні знаки. Десь удалині терикон та розтрощена будова. Ви відчуваєте, що це місце не зовсім безпечне, воно приховує багато небезпек.

Отже, вам потрібно звідти вибратися, віднайшовши правильний вихід. Вам потрібно здолати три лінії перешкод. На кожній лінії — свої завдання. Якщо ви виконуєте правильно, то рухаєтеся далі. Якщо припускаєтеся помилки, то чекаєте на наступну групу, яка допоможе вам вибратися. Маєте фіксований час. Завдання потрібно виконати за 3 хв. Якщо ви не вкладаєтесь у цей час — завдання не зараховуються.

Перша група підходить до жовтої лінії небезпеки.

Друга група підходить до червоної лінії небезпеки.

Третя група підходить до помаранчевої лінії небезпеки.

ЧЕРВОНА ЛІНІЯ. ПРАВДА ЧИ ВИМИСЕЛ? (5 хв)

Команда отримує картки. На картках написано твердження.

Завдання для команди.

1. Прочитати твердження.

2. Обговорити це правда чи стереотип (вимисел).

3. Розкласти картки з надписами під табличками з надписами ПРАВДА чи ВИМИСЕЛ.

4. Перевірити свою роботу. (Якщо є помилки, прочитати правильне твердження та відкоригувати.)

ТВЕРДЖЕННЯ Правда Вимисел
1) Існує певний тип мін. На таку міну можна наступити, вибух відбудеться тільки після того, як людина прибере ногу.  
2) Якщо вам потрібно торкнутися боєприпасів, то використаєте довгу палку.  
3) Якщо ви біжите дуже швидко чи їдете на машині, то можете уникнути вибухової хвилі.  
4) Боєприпаси, що пролежали у землі декілька років, поржавіють і не вибухнуть.  
5) Якщо зрізати розтяжку, то це знешкодить міну.  
6) Боєприпаси, що не розірвалися, меншу загрожують, оскільки вони помітніші та їх можна перемістити зі свого шляху.  
7) Випалювання замінованої території зможе очистити від мін та ВНП.    
8) Залишені боєприпаси достатньо безпечні, оскільки вони не були використані.    
9) Якщо ваш друг постраждав від вибуху, то перше, що потрібно зробити, то надати першу домедичну допомогу.    
10) Собаки стали хорошим інструментом, який використовують під час розмінування.    

 

ВІДПОВІДІ Правда Вимисел

1) Існує певний тип мін. На таку міну можна наступити, вибух відбудеться тільки після того, як людина прибере ногу.

Таке відбувається тільки у фільмах. Міна вибухає одразу ж, щойно ви на неї наступили.

  Вимисел

2) Якщо вам потрібно торкнутися боєприпасів, використаєте довгу палку.

Жодної довгої палки не може бути. Розліт осколків становить декілька метрів.

  Вимисел

3) Якщо ви біжите дуже швидко чи їдете на машині, можете уникнути вибухової хвилі.\

Вибухова хвиля рухається швидше швидкості світла.

  Вимисел

4) Боєприпаси, що пролежали у землі декілька років, поржавіють і не вибухнуть.

Багато мін і боєприпасів залишаються небезпечними впродовж десятиліть. Існують пластикові міни, яким не страшні погодні умови.

  Вимисел

5) Якщо зрізати розтяжку, то це знешкодить міну.

Ті типи мін, що активізуються розтяжками, вибухають у разі найменшого натягу.

  Вимисел

6) Боєприпаси, що не розірвалися, менше загрожують, оскільки помітніші та їх можна перемістити зі свого шляху.

Боєприпаси не можна пересувати і чіпати. Траплялося, що боєприпаси переносили, а вони вибухнули на місці, куди були перенесені.

  Вимисел

7) Випалювання замінованої території зможе очистити від мін та ВНП.

Якщо міни були установлені завглибшки 15 см і знаходяться в землі, то пожежа на поверхні на них жодним чином не подіє.

  Вимисел

8) Залишені боєприпаси достатньо безпечні, оскільки вони не були використані.

Залишені боєприпаси знаходилися під впливом навколишнього середовища, тому вони є нестабільними.

  Вимисел

9) Якщо ваш друг постраждав від вибуху, то перше, що потрібно зробити, це надати першу домедичну допомогу.

Не можна бігти в зону вибуху. Якщо там залишилися інші боєприпаси, ви можете постраждати.

  Вимисел

10) Собаки стали хорошим інструментом, який використовують під час розмінування.

Собак використовують для знаходження мін.

Правда  

 

ОСЕРЕДОК 2. ВИДИ ВИБУХОВИХ ПРИСТРОЇВ(5 хв)

  

Команда отримує картки. На картках написано види вибухових пристроїв та малюнки.

Завдання для команди.

Прочитати про різновиди вибухових пристроїв.

Розглянути картинки з видами вибухових пристроїв.

Розкласти картки з надписами під відповідні картинки.

Перевірити свою роботу. (Якщо є помилки, прочитати правильну відповідь та відкоригувати.)

ВИДИ ВИБУХОВИХ ПРИСТРОЇВ МАЛЮНОК
Бойові патрони  
Детонатори та запали  
Ручні гранати  
Протитанкові міни  
Протипіхотні міни  
Мінометні міни  
Касетні боєприпаси  
Артилерійські боєприпаси  
Авіаційні бомби  
Саморобні вибухові пристрої  

 

 

ОСЕРЕДОК 3. ТВОЄ ЖИТТЯ — ТВІЙ ВИБІР (5 хв)

  

Команда отримує картки, на яких описано життєву ситуацію, та розрізані карточки з алгоритмом дій.

Завдання для команди

Прочитати про ситуацію.

Обговорити в групі.

Викласти в правильній послідовності алгоритм дій.

Перевірити свою роботу. (Якщо є помилки прочитати вірну відповідь та корегувати).

4. Підбиття підсумку квесту

5. Отримання винагороди

— Головний меседж сьогоднішнього квесту: «Життя — найвища цінність». Ви всі пройшли квест і зуміли уникнути небезпеки.

Наведіть телефони на QR-код.

Мультфільм ЮНІСЕФ Україна про мінну безпеку: лісовий скарб

https://www.youtube.com/watch?v=V5JZWI8TrEY

Використані та рекомендовані джерела

1.Відеоролик про вибохонебезпечні та підозрілі предмети [Електронний ресурс]. — Режим доступу:  https://wartime.org.ua

2.Методичні рекомендації щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей. [Електронний ресурс]: Лист МОН України від 28.10.2014 р. №1/9-557 — Режим доступу: http://zakinppo.org.ua/nakazi-listi-mon/2661-list-28-10-14-1-9557-metodichni-rekomendacii-schodo-vza-modii-pedagogichnih-pracivnikiv-u-navchalnih-zakladah-ta-vza-modii-z-inshimi-organami-i-sluzhbami-schodo-zahistu-prav-ditej

3.Про заходи безпеки на можливі ризики виникнення надзвичайних ситуацій, терористичних актів, диверсій, мінування. [Електронний ресурс]: Спільний лист Міністерства освіти і науки України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій № 1/9- 55/02-1645/12 від 05.02.2015 — Режим доступу:  http://mon.gov.ua/content/

4.Про проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами та поведінки у надзвичайній ситуації [Електронний ресурс]: Лист МОН України від 30.07.2014 р. № 1/9-385 — Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/42292/

5.Основи здоров’я: програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5–9 класи. (затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)[Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://osvita.ua/school/program/program-5-9/56137/

6.Регіональна програма розвитку освіти «Освіта Донеччини у європейському вимірі 2017-2020 роки» / [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://dn.gov.ua/regionalna-programa-osvita-donechchyny-v-yevropejskomu-vymiri-2017-2020-roky/

7.Спеціальний сайт з мінної безпеки. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://stopmina.com/uk/useful_materials

8.Суперкоманда проти мін. [Електронний ресурс]. — Режим доступу:http://inforce.team/ua/

Автор Олена Андріївна Спірке, методист відділу методичного забезпечення оздоровчої функції освітита фізичної реабілітації Донецького обласногоінституту післядипломної педагогічної освіти

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

 

 

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук