Психологія Self-менеджмент

15 способів, як краще запропонувати зворотний зв’язок

21.03.2020 1661 0

Зворотний зв’язок є життєво важливим елементом нашого особистого та професійного розвитку. Але для того, щоб цей внесок приносив відчутну користь, необхідно дотримувати двох принципів. По-перше, це підтримка. Справа в тому, що існує різниця між зворотним зв’язком і критикою. Зворотний зв’язок корисний та конструктивний, а критика заподіює біль та шкоду. По-друге, внесок сам по собі нічого не дасть, якщо одержувач відповідним чином не змінить своєї поведінки.

Деякі люди уникають  та бояться зворотного зв’язку. Вони вважають, якщо заплющувати очі на свої недоліки, то їх і не буде. Не дивно, що ці люди знову й знову припускаються одних і тих самих помилок. Інші ж ухиляються від конструктивного зворотного зв’язку та оточують себе тільки позитивними відгуками. Вони слухають тільки себе, уникаючи думок протилежних поглядів. Але це однаково, що розмовляти з самим собою, — прогресу жодного.

Слід не боятися зворотного зв’язку, сприймати його позитивно. Ми маємо дякувати людям, які докладають всіх зусиль, аби виплекати нас своїм цінним внеском, — навіть якщо часом це боляче.

Як же ви станете кращими, якщо не знаєте, з чого почати? Зворотній зв’язок дає змогу дізнатися про наші недоліки та вжити відповідних заходів. Не ховайтеся від проблем, а розв’язуйте їх! Так народжується досконалість.

Ми підготували поради, що допоможуть вам зробити зворотній зв’язок більш ефективним і корисним.

1. Зробіть свій внесок важливим.

Давайте тільки оцінку, засновану на фактах — на вагомих доказах, а не на емоціях. Будьте неупередженими та розглядайте обидві сторони питання, будьте збалансованими — помічайте позитивне і негативне.

2. Робіть свій відгук своєчасно.

Коментуйте подію відразу ж, а не через тиждень або місяць. Це забезпечить актуальність та користь зворотного зв’язку.

3. Залишайте зворотний зв’язок особисто.

Зворотний зв’язок не обов’язково має бути формальним, але він повинен бути пріоритетним. Тому важливо вводити дані особисто або через Skype, якщо це необхідно, а не електронною поштою. Це дасть змогу поліпшити спілкування, забезпечивши більш особистий і безпосередній двосторонній діалог.

4. Попередньо подумайте про те, що ви скажете.

Завчасно продумайте ключові моменти, про які ви хочете поговорити, не кажіть того, про що потім пошкодуєте.

5. Поважайте інші пріоритети одержувача.

Затримайте одержувача в спокійний час доби, аби він був емоційно доступний. Пам’ятайте, що присутність — це не те саме, що бути там морально.

6. Будьте конструктивними.

Зробіть свій внесок  дієвим та корисним, а не загальним.

7. Утримуйтеся від багатозадачності.

Перед тим, як надати зворотній зв’язок, переконайтеся в тому, що одержувач не відволікається на інші справи.

8. Похваліть.

Комплімент стане у пригоді, якщо він оцінить конкретні дії, які людина робить правильно.

9. Пропонуйте факти.

Зворотний зв’язок завжди має виходити з особистого досвіду, а не з того, що ви чули через третіх осіб.

10. Будьте чесними та відвертими.

Скажіть все так, як воно є насправді. Ви не повинні змушувати одержувача додумувати реальність.

11. Знайте, якщо щось відбувається не так.

Читайте між рядків. Одержувач, який мовчить, навіть поглядом може надіслати вам важливе повідомлення.

13. Заохочуйте змістовну комунікацію.

 Зробіть зворотний зв’язок двосторонньою бесідою, а не лекцією. Рецензент і одержувач мають спілкуватися, а не просто розмовляти по черзі.

14. Підтвердьте розуміння.

Перш ніж закінчити розмову, переконайтеся, що ви та одержувач перебуваєте на одній і тій самі хвилі порозуміння.

15. Складіть план дій.

Запропонуйте пропозиції щодо поліпшення результатів на майбутнє.

Автор:  Колодько Альона, студентка 4-го курсу ХНУ ім. В. Н. Каразіна

За матеріалами: https://www.franksonnenbergonline.com/blog/criticism-is-not-feedback/?fbclid=IwAR3OH58tOYi0a43knvw1RD_H6iIMfshfuHaExA7xOP5_pcmuT9zJvtMwFZk

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук