Сучасний урок Актуально

Навчання під час карантину: як організувати дистанційну роботу

25.03.2020 12524 0

Карантин всієї країни — невідомий і складний виклик для суспільства. Але освітній процес ніхто не скасовував, хоч діти й не збираються у класах кожного ранку. Правильно складений навчальний план допоможе подолати паніку, зайняти розум і руки корисною роботою а дітям надасть досвіду самоорганізації та онлайн роботи.

Карантинуйте з користю!

Визначайте спосіб навчання

Дистанційне навчання можна організовувати в один із способів, що наведено нижче, або комбінувати їх.

Онлайн зустрічі в режимі реального часу

Створіть спільний чат для спілкування або закриту групу у соцмережі, де домовтеся з учнями про час, коли буде проведено прямий ефір або онлайн зустріч. На такому уроці ви пояснюєте матеріал, відповідаєте на питання учнів або ставити питання їм.

  

Джерело: https://technofaq.org/posts/2015/05/distance-learning-a-piece-of-cake-with-these-6-best-learning-apps/

Сервіси, для онлайн-уроків в режимі реального часу.

Zoom zoom.us

Сервіс для проведення відеоконференцій та вебінарів. В безкоштовній версії можна проводити зустрічі до 40 хвилин та на 100 чоловік. Учні можуть підключитися до зустрічі через телефон (рекомендуєтся встановити додаток zoom) або через комп´ютер.

Facebook Live

Трансляція відео прямо з Facebook. Створіть закриту групу класу, в якій можна буде запускати Live трансляції та проводити онлайн-уроки. Безкоштовно. Немає обмежень за часом.

Instagram Live

Трансляція відео з Інстаграм. Можна проводити в своєму акаунті. Якщо учні на вас підписані, то вони отримають сповіщення про вихід в ефір. Або створити закритий аккаунт класу і вести онлайн-зустрічі там.

Skype

Сервіс для проведення відеоконференцій. У кожного учня має бути аккаунт Skype. Створюється група класу, і в певний час робиться дзвінок, до якого підключаються всі учасники групи.

WiziQ

www.wiziq.com

Сервіс для організації онлайн-навчання. Створюється клас, до якого підключаються учні (вони повинні створити в цьому середовищі аккаунт). Тут можна вести спілкування, публікувати завдання і оголошення. І можна проводити онлайн-зустрічі. У безкоштовної версії тільки 10 учасників можуть підключитися до курсу і до Відеовстрече.

Periscope

Додаток для проведення прямих ефірів. Щоб учні могли дивитися ваші трансляції, їм треба встановити цей додаток на телефон і створити обліковий запис.

Дистанційне навчання через інтерактивні навчальні матеріали

Використовуйте інтерактивні навчальні матеріали, які містять інструкції, навчальний контент (відео, інтерактив, текст, малюнки), самоперевірку, посилання тощо. За допомогою таких матеріалів діти вивчають нову тему самостійно.

Плануйте роботу

Сплануйте роботу на тиждень. Щоб планування було вдалим, напишіть, яких саме навчальних результатів мають досягти учні.

Поставте собі питання:

1. Чого я хочу навчити моїх учнів (яких навчальних результатів вони досягнуть)?

2. Як учні цього навчаться (яким чином вони досягнуть навчальних результатів)?

3. Яким чином я можу підтримати їх в цьому (як я допоможу їм досягти навчальних результатів і як дізнатися, чи досягли вони їх)?

Виходячи з відповідей складіть план роботи: які навчальні матеріали треба створити, як моніторити роботу дітей, як і коли надавати їм зворотний зв'язок.

Також напишіть план роботи для учнів, це допоможе їм організувати роботу протягом дня, навчить їх самоконтролю.

Учнівський план роботи може містити рекомендовану дату і час для початку роботи над завданням, терміни виконання завдань, певний час для зустрічей з учителем, посилання на навчальні матеріали. Продумайте, як будете здійснювати моніторінг роботи дітей.

Сервіси моніторінгу роботи учнів

Таблиця просування

Створіть в додатках Google таблицю, з іменами дітей і переліком завдань / кроків, які учні мають виконати. Надайте учням доступ для редагування — вони заходять в таблицю і відзначають виконання завдання. Залежно від того, наскільки легко впоралися із завданням робити позначки можна зеленим, жовтим або червоним кольором.

Робота в Google-документах

Учні можуть працювати над завданнями в документах Google спільно або індивідуально. Учитель відстежує просування, коментує спрямовує.

Teacher.Desmos

https://teacher.desmos.com

Це середовище стане у пригоді для вчителям математики й допоможе у створення навчального матеріалу, моніторингу, самоперевірці та зворотньому зв'язку. Учитель математики розробляє інтерактивні завдання, потім надає доступ для роботи учням і стежить за їх діяльністю в режимі реального часу. Неймовірно зручно.

Classtime

https://www.classtime.com/

Гасло платформи — більше часу вчителям для роботи з учнями. Зручний сервіс для створення інтерактивного матеріал різних типів (вікторина, класифікація, сортування, виділення тексту) і моніторингу навчального процесу.

Wizer

http://app.wizer.me

За допомогою Wizer ви зможете створювати неймовірно красиві за дизайном робочі листи, які містять інтерактивні завдання та дозволяють швидко надавати учням зворотний зв'язок.

  

Джерело: https://bookriot.com/2020/03/16/kidlit-authors-stepping-up-during-the-covid-19-crisis-and-quarantine/

Створюйте навчальні матеріали

Звичні формулювання завдань: "підручник, стр.45-48, прочитати і відповісти на питання" в дистанційному не мають сенсу, тому що не містять навчальної функції. Організувати навчальну роботу дистанційно — значить допомогти учневі самостійно розібратися з тим, що він не знає і не вміє. А для цього в учня повинні бути навчальні матеріали та завдання, посильні для його вікової групи.

До навчальних матеріалів додавайте докладні інструкції з виконання (так, як ви б пояснили в класі), вказуйте час, який потрібен для вивчення нового і роботи над завданням, надавайте рекомендації та поради.

Можна використовувати вже готові навчальні матеріали, що створені іншими, можна створювати самим.

Сервіси, які допоможуть в розробці навчальних матеріалів.

Відео

Відео можна створити або через запис на камеру (телефону, наприклад), або через запис екрану.

Screencast-O-Matic

https://screencast-o-matic.com

Дозволяє створювати скрінкасти (відео з екрану монітора), відео за допомогою веб-камери або записувати екран і зображення з веб-камери одночасно. Записуємо відео не більше 15 хвилин і зберігаємо на комп'ютер або публікуємо на You Tube. Рамку захоплення відео з екрану можна редагувати до необхідного розміру. Запис можна ставити на паузу і міняти місце розташування рамки на екрані.

За допомогою цього сервісу можна:

— записувати інструкції по роботі з програмами і сервісами;

— записувати пояснення теми (урок, лекція);

— записувати вправи і розвʼязання  прикладів.

Робочі листи в документах Google

Створюйте навчальний матеріал через документ Google-документ чи  Google-таблицю і надавайте доступ учням. Кожен з них робить копію для себе, надає доступ вчителю з правом коментування та працює індивідуально або спільно з кимось (залежить від завдання). У такий спосіб зручно моніторити роботу дітей, і спрямовувати й допомагати їм.

Edpuzzle

https://edpuzzle.com/

За допомогою Edpuzle вчитель може створити інтерактивні відео шляхом додавання до відеоряду вікторини з одним правильним варіантом відповіді або відкритих питань, коментарів в аудіо-форматі, текстових коментарів тощо. Відео додаються з різних веб-сайтів, наприклад YouTube, Vimeo, National Geographic.

У Edpuzzle створюється клас, і вчитель може моніторити роботу учнів над цим навчальним матеріалом.

Враховуйте виклики і труднощі

Виклик 1. Учні, які не звикли не працювали на уроці, скоріш за все не працюватимуть і дистанційно. Цю проблему треба вирішувати індивідуально з кожним учнем.

Комусь надасть мотивації спільна робота з однокласниками, когось зацікавить навчальний матеріал поданий у незвичний спосіб, комусь допоможе індивідуальна консультація з учителем. Використання покарань — не спрацює, від цього бажання вчитися не зʼявиться.

Виклик 2. На створення навчального матеріалу потрібно буде багато часу. Ми створюємо навчальний матеріал не для перевірки пам'яті учнів, а для того, щоб вони змогли самостійно опанувати новий матеріал. Це незвично і складно. Одна справа, коли ми в класі передаємо учням те, що дуже добре знаємо, інша справа — зробити так, щоб знання "з'явилися" в їхніх головах коли вони працюють вдома.

Виклик 3. Варто продумати роботу, яка буде оцінюватися. На домашньому навчанні в дітей необмежений доступ до google і обговорення з однокласниками в спільному чаті. Тому робота на оцінку повинна бути така, щоб перший і другий фактори були помічниками. А для цього треба подумати над якістю завдань для учнів.

Сервіси, для опитування і вікторин

Direct Poll

https://strawpoll.de

У цьому сервісі можна створити опитування за лічені секунди. Використовуйте його для отримання зворотного зв'язку від учнів. Питання можуть бути рефлексивні, навчальні або створені з метою проведення голосування.

Google Form

За допомогою форм можна створити навчальний тест, форму зворотного зв'язку і анкету.

Quizizz

http://quizizz.com

Сервіс для створення вікторин. Учні проходять вікторину, а вчитель бачить статистику по кожному учневі.

Kahoot

За допомогою Kahoot теж створюють вікторини. У зв'язку з карантином розробники запропонували функції пакета Преміум використовувати безкоштовно. Обов'язково спробуйте їх.

Уникайте помилок

Помилка 1. Складати список завдань для учня на кшталт звичної домашки. Наше завдання — не закидати дітей параграфами, а вибудувати їхнє навчання.

Помилка 2. Думати про те, як контролювати учнів. Спрямовуйте свій креатив не на те, як поставити оцінку, а на те, як допомогти дітям вчитися.

Помилка 3. Оцінювати процес навчання, а не за результат. Коли дитина вивчає матеріал, працює з тестами для самоперевірки, ставить питання, помиляється — він вчиться. Цей процес ми підтримуємо зворотним зв'язком і допомогою однокласників, наприклад, в спільному чаті. Коли вона навчилася, тільки тоді ми проводимо підсумкову роботу на оцінку,

Помилка 4. Просити учнів фотографувати виконані завдання і надсилати вам на пошту, або у месенджер. Так можна вчинити у поодиноких випадках, коли в декого з дітей не виходить виконати завдання і необхідна ваша допомога. Інакше ви отримуватиме щодня близько сотні листів з фотографіями чернеток ваших учнів.

Бажаємо успіху, колеги. Підходьте до процесу творчо. Не бійтеся експериментувати, нехай дистанційне навчання буде вдалим!

За матеріалами http://marinakurvits.com/kak_organizovat_distancionnoe_obuchenie/?fbclid=IwAR3R1P2G1gaRwe1JADvf_8UyD_85CoNJK_BEc2RE_JwFEdLUzLES24qAnao

Поділитися в Viber Залишити свій відгук