Сучасний урок Досвід виховання Творчість, ідеї

Міжпредметний проєкт «Вітряк як символ українського селища. Композиція «Злагода» для шкільного подвір’я»

17.03.2020 665 0

Сьогоденне життя — це епоха цифрових технологій, які стрімко охопили весь світ. Діти адаптуються в новому середовищі швидше, стаючи в ньому «цифровими аборигенами». Іноді вони так самовіддано поринають у цей світ, що відсторонюються від реальності та від минулого свого народу. Пропонуємо читачам досвід колективу НВК «ЗОШ I–III ст. — ДНЗ» Костянтинівської міської ради, Донецької області з виконання міжпредметного творчого проєкту, що має на меті підвищення рівня національно-патріотичного виховання та формування шанобливого ставлення до традицій українського народу, зокрема до праці хлібороба.

Під керівництвом учителя англійської мови В. Є. Кузнецової, спільними зусиллями вчителів та учнів 7-го та 8-го класу НВК «ЗОШ I–III ст. — ДНЗ» Костянтинівської міської ради, Донецької області було розроблено та створено декоративну композицію «Злагода» в традиціях українського народу, яка прикрашає шкільне подвір’я. Також проєкт зацікавив мешканців пришкільного мікрорайону.

Тип проєкту:

  • творчий;
  • міжпредметний (українська література, інформатика, креслення, трудове навчання);
  • груповий.

Тривалість проєкту: середньотривалий (6 тижнів).

Мета проєкту:

навчальна:

  • розробити і створити декоративну композицію «Злагода» у традиціях українського народу для прикрашення шкільного подвір’я;
  • навчити учнів:
  • добирати всі необхідні для виконання завдання витратні матеріали;
  • складати необхідну технологічну документацію;
  • вести необхідні розрахунки та виконувати розрахунок собівартості майбутнього виробу;
  • виготовляти вироби з деревини та оздоблювати їх;
  • аналізувати виконану роботу;
  • користуватися різними джерелами інформації, шукати інформацію та відбирати об’єкти для проєктування;
  • розвивальна:
  • розвивати:
  • творче мислення;
  • уяву;
  • художні здібності;
  • уміння економно використовувати природні матеріали;
  • творчий потенціал учнів 7–8-х класів;
  • виховна:
  • виховувати:
  • вміння правильно спланувати роботу;
  • наполегливість;
  • дбайливе ставлення до інструментів та навколишнього середовища;
  • любов дитини до звичаїв і традицій українського народу.

Задачі проєкту для учнів:

  • вивчити традиції українського народу, особливості декорування та їх побуту;
  • удосконалити навички креслення та вміння читати креслення;
  • використати знання з інформатики (табличний процесор MS Excel) для обчислення вартості садового декору в українському стилі;
  • використати вміння з трудового навчання для створення садового декору в українському стилі.

Принципи реалізації проєкту:

  • творчість (створення декору);
  • діяльність (основний, завершальний етапи);
  • інтеграція (задіяні предмети: креслення, інформатика, українська література, трудове навчання).

Очікуваний результат проєктної діяльності:

Створення у процесі спільної діяльності груп декоративної композиції «Злагода» в українському стилі для прикрашання шкільного подвір’я (для вчительського, учнівського колективу та мешканців мікрорайону).

Основні етапи проєкту

Етапи Зміст роботи Відповідальний Строки виконання
Підготовчий Формування творчих груп: літературна, обчислювальна, креслярська, технологічна. Постановка завдання для реалізації проєкту Кузнецова В. Є. Один тиждень
Група Зміст роботи Відповідальний Строки виконання
Літературна Опрацювати твір М. Стельмаха «Гусі-лебеді летять», знайти образи побутових традицій українського народу Кузнецова В. Є Один тиждень
Креслярська Знайти моделі вітряка, креслення вітряка, його окремих частин
Обчислювальна Знайти та навчитися використовувати математичні та статистичні формули у MS Excel
Технологічна Дібрати матеріали, визначити їхню вартість, вибрати технології виготовлення
Основний (практичний) Літературна Опрацювати твір, шукати опис звичаїв та традицій українського народу у творі М. Стельмаха «Гусі-лебеді летять» Кирилюк О. Г., учитель української мови та літератури, та учениця 7-го класу (Колпакова Т.) Один тиждень
Креслярська Креслення вітряка Юдєнкова Л. Ф., учитель обслуговуючої праці, та учень 8-го класу (Чуфицький Є.)
Обчислювальна Провести розрахунки витрат матеріалів, необхідних на зведення вітряка. Удосконалити навичок використання математичних і статистичних функцій у MS Excel Дженкова А. М., учитель інформатики, та учень 7-го класу (Швальов М.)
Технологічна Створення декоративної композиції «Злагода» в українському стилі для прикраси шкільного подвір’я Юдєнкова Л. Ф. — учитель обслуговуючої праці, та учні 8-го класу (Захарова А., Шистко К., Синяк А.) Два тижні
Завершальний етап Творчі групи, учні та працівники школи, мешканці мікрорайону Презентація декоративної композиції «Злагода» Творчі групи на чолі з керівником Кузнецовою В. Є. Один тиждень

Пошук моделей вітряка

Зразок 1 Зразок 2 Зразок 3 Зразок 4

Календарний план реалізації проєкту

Заходи Результат Виконавці Строки
1 Урок з української літератури Формування власного розуміння твору «Гусі-лебеді»; виховання любові до батьків, пошани до старших, любові до природи і світу; розвиток фантазії, уяви Кирилюк О. Г., учитель української мови та літератури Один тиждень
2 Урок з креслення Креслення вітряка Юдєнкова Л. Ф., учитель обслуговуючої праці, та учні 8-го класу Один тиждень
3 Урок з інформатики Розрахунки витрат для матеріалів потрібних на зведення вітряка; удосконалення навичок використання математичних та статистичних функцій у MS Excel Дженкова А. М., учитель інформатики, та учні 7-го класу Один тиждень
4 Урок з трудового навчання (додаток 1) Зведення та виготовлення декоративної композиції «Злагода» в українському стилі для прикраси шкільного подвір’я Юдєнкова Л. Ф., учитель обслуговуючої праці, та учні 8-го класу Один тиждень
5 Урочиста лінійка до дня «Вишиванки» Установлення декоративної композиції «Злагода» на шкільному подвір’ї Творчі групи на чолі з керівником Кузнецовою В. Є. Один тиждень

Ресурси проєкту:

Вид ресурсу Ресурс Описання ресурсу
1 Інформаційний

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=323

Твір М. Стельмаха «Гусі-лебеді летять»

http://vsitury.com.ua/interestplase/1289

Фото вітряків

http://vidpoviday.com/yak-zrobiti-leleki-dlya-sadu

Майстер-клас зі створення власноруч штучних птахів

https://ibud.ua/ru/statya/dekorativnye-melnitsy-dlya-sada-100942

Креслення та майстер-клас із виготовлення декоративного вітряка
2 Матеріальні
  • Деревина
  • Клей
  • Лінійка
  • Кутник
  • Олівець
  • Циркуль
  • Викрутка
  • Шурупи-самоврізи
  •  Пір’я куряче
 
3 Технічні
  • Комп’ютери
  • Програмне забезпечення MS Excel
  • Програмне забезпечення MS Windows
  • • XP або Windows 7
  • • Проєктор
 

Додаток

Урок української літератури. 7-й клас

Тема. М. Стельмах. «Гуси-лебеді летять». Автобіографічна повість про дитинство

Мета: зацікавити дітей особою письменника, його творчістю; опрацювати ідейний зміст автобіографічної повісті «Гуси-лебеді летять»; розвивати естетичні смаки учнів, увагу, спостережливість, уміння творчо мислити, грамотно висловлювати свої думки;  формувати загальнолюдські цінності; виховувати любов до батьків, до людини. 

Тип  уроку: урок засвоєння нових знань. 

Обладнання: проєктор (мультимедійна дошка); відеофрагменти із кінофільму «Гуси-лебеді летять»; кольорові смужки із завданням. 

Методи, прийоми, форми роботи: випереджувальне завдання (інсценування уривку); «Ґронування»; перегляд фрагментів твору; бесіда; виразне читання уривків; «Передбачення»; «Соціальні ролі під час обговорення»; «Спрямоване читання»; «Незакінчене речення»; складання сенкану. 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. «Я люблю ту пору, коли сунички засвічують своє цвітіння. Цвітуть вони так, наче самі дивуються, як спромоглися на такий беззахисно-чистий цвіт. А згодом над ними по-дитячи нахиляють головки зволожені туманом ягоди… Я люблю, як ти розкриваєш свої вії, прижурений літній цвіт, я люблю, як ти довірливо дивишся на мене очима волошки і озиваєшся косою у лузі, перепілкою в полі», — так освідчується у коханні до рідного краю людина, ім’я якої, на жаль, не так часто лунає з вуст літературознавців, пересічних читачів, однак те ім’я відлунює в душі кожної людини, яка не втратила щастя дивитися на світ очима дитини. Це ім’я — Михайло Панасович Стельмах.

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Прийом «Ґронування»

Завдання: скласти «асоціативне гроно» до слова «лебеді». 

Робота над змістом І розділу 

Перегляд відеофрагмента фільму «Гусі-лебеді» (емоційне налаштування учнів до сприйняття твору).

Під час перегляду вчитель виразно читає повість від слів «Прямо над нашою хатою …» до слів «… огортають мене своїм снуванням». 

Виразне читання повісті учнями. Заздалегідь підготовлений учень продовжує читати від слів «Я стаю ніби меншим …» до слів «… розбуджені дзвони на дзвіниці?». 

Прийом Ґронування»

Завдання: запишіть, які образи, що постали в уяві малого Михайлика. Чи збіглися ваші відчуття з відчуттями письменника? 

«Передбачення»

Учні на основі власного життєвого досвіду намагаються спрогнозувати розвиток подій у творі, учинки персонажів. 

— На вашу думку, чи задовільнила хлопчика, який вірить у казку, хоче стати чародієм, відповідь діда про золоті ключі, якими сонце відмикає землю?

— Про що дитина могла запитувати у старого? 

Читання повісті від слів «Діду, а які в сонця ключі …» до слів «… йде до вчорнілої катраги майструвати колеса». 

— Чому Михайлик захвилювався з приводу того, що сонце може загубити ключі? 

Метод «Розподілення ролей під час читання»

Учні об’єднані у робочі групи по 4 особи; шляхом жеребкування (вибір кольорової смужки) кожен член групи отримує завдання, потім повідомляє про результати роботи у своїй групі й усьому класу

Завдання: опрацювати частину тексту від слів «Вулиця наша справді вузенька …» до слів «… і ключі від раю», виконати завдання відповідно до обраної ролі. 

Ролі для обговорення: 

  • відповідальний за пошук цитат (дати визначення поняттю пейзаж, знайти елементи пейзажу в уривку);
  • відповідальний за постановку запитань (скласти 2–3 запитання за змістом); 
  • відповідальний за пошук слів (назвати ремесла, якими займалися мешканці села; розтлумачити значення слів — назв ремесел); 
  • відповідальний за тлумачення героя (назвати     риси    характеру       героя, які розкриваються в поданому уривку). 

Робота над змістом ІІ розділу

Читання ІІ розділу повісті від слів «Та є в мене, коли послухати одних, слабість …» до слів «… і сміх і гріх живуть по сусідству». 

Перегляд відеофрагмента.

— Чи сподобалася вам поведінка Михайлика під час розмови з Юхимом Бабенком?

— Які риси його характеру проявилися у цьому епізоді? 

Перегляд відеофрагмента.

— Чому мати Михайлика носила гарбузове насіння в довжелезній вузькій торбині на поясі?

— Яким насінням була «багата» мати хлопчика?

— Про що це свідчить? 

Прочитайте, чого навчила мати Михайлика.

«Передбачення»

— І ось перед Михайликом спокуса — гарбузове насіння.  Як ви гадаєте, що зробить Михайлик? 

— Що відчуває хлоп’я, коли без дозволу матері набирає насіння?

— Що зробить мати, коли дізнається, що Михайлик узяв насіння? 

Перегляд відеофрагмента.

— Чому Михайлик не пожалів насіння для хлопця-жебрака? 

— Про що свідчать слова вдячності, висловлені жебрачкою? 

— Як вдалося юному акторові передати ненависть до тих, хто пожалкував жебрачці та її маленькому хлопчику шматок хліба? 

— Як режисерові кінофільму вдалося передати внутрішній стан Михайлика?

Перегляд відеофрагмента.

— Чи справдилися ваші передбачення щодо реакції матері на те, що Михайлик узяв без дозволу гарбузове насіння?

— Чим пояснити таку поведінку матері?

— Чи відчуваєте ви такі ж теплоту, ласку, лагідність своїх матерів до себе? 

Робота над змістом ІІІ розділу 

Читання ІІІ розділу повісті від слів «Уже сонце потроху почало визбирувати росу …» до слів «… очі, в які натрусилося сонця». 

Інсценування першої зустрічі Михайлика з Любою.

«Спрямоване читання»

Читання тексту з метою відповіді на поставлені запитання, що виявляють рівень розуміння тесту.

Завдання: прочитати розділ від слів «На сінешньому порозі з’являється бабуся» до слів «…тільки двоє чоловіків» і дати відповіді на запитання: 

— Чому, на вашу думку, у родинних стосунках так важливі порозуміння, повага, любов, гармонія? 

— Як це можна дослідити на прикладі подружнього життя дідуся й бабусі Михайлика? 

— Як Михайло Стельмах висловився про своїх дідуся й бабусю? 

ІV. Рефлексія

Незакінчене речення

— Отже, «Гуси-лебеді летять» — це твір про…

(Хтось із учнів обов’язково скаже, що твір про дитинство самого автора. Повторити поняття «автобіографічний твір».)

— Якби ти був художником, що мав ілюструвати наш урок, які кольори переважали би у цій картині?

— Чому саме такі? 

— Складіть сенкан до слова «Михайлик». 

V. Домашнє завдання

  • Скласти тези до біографії письменника.
  • Створити паспорт твору М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять». 

Урок креслення. 8-й клас

Тема. Читання креслень

Мета: навчати учнів правильно читати креслення та робити аналіз геометричної форми; розвивати образне та критичне мислення, творчу уяву; виховувати почуття відповідальності, працелюбність, самостійність, уважність та акуратність.

Обладнання: готовальня, папір, підручник.

Тип уроку: урок з елементами бесіди.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Перевірка присутності учнів. Призначення чергових.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель проводить усне опитування учнів.

  • Що таке спряження?
  • За якої умови перехід від прямої до кола буде плавним?
  • Що є ознакою дотику прямої до кола в заданій на ній точці?
  • Як знайти точку спряження двох кіл, що дотикаються?
  • Назвіть елементи, обов’язкові у будь-якому спряженні.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає завдання уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

Читання креслень

Учитель. Прочитати креслення означає відтворити подумки форму зображеного на ньому предмета, будову і взаємне розміщення його окремих частин. Читання креслень — це дуже складний процес, який потребує значного розумового напруження і певних умінь.

Аналіз геометричної форми предмета

— Придивіться до навколишніх предметів. Багато з них мають форму різних геометричних тіл або їх частин. Інші предмети мають складнішу форму, утворену сукупністю геометричних тіл. Щоб визначити форму предмета за кресленням, його уявно розчленовують на окремі складові, що мають форму простих геометричних тіл.

Уявне розчленування предмета на геометричні тіла, з яких він складається, називають аналізом геометричної форми предмета.

Для проведення аналізу геометричної форми предмета за його кресленням потрібно знати, як зображуються основні геометричні тіла. З проєкціями деяких із них ви ознайомилися раніше.

Щоб пригадати, який вигляд мають найбільш поширені геометричні тіла, як вони зображуються на кресленнях, слід звернутися до таблиці (див. с. 82, 83 підручника).

— На рисунку (демонстрування рисунка) запропоновано вигляди кількох предметів.

Усі вони містять контури зображень геометричних тіл, що утворюють форму цих предметів. Порівнюючи зображення геометричних тіл, наведені у таблиці, з виглядами на рисунку, спробуйте визначити, якими геометричними тілами утворено форму кожного з них. Навчившись виконувати такі порівняння, ви зможете проводити аналіз геометричної форми предмета за кресленням.

VІ. Заключний етап заняття

1. Закріплення матеріалу

  • Як називається процес уявного розчленування предмета геометричного тіла, що утворюють його поверхню?
  • Навіщо потрібен аналіз геометричної форми предмета?
  • Які геометричні тіла можуть утворювати поверхню предмета?
  • Які характерні ознаки мають проєкції циліндра, конуса, кулі?
  • Чим відрізняються проєкції циліндра і конуса? куба і прямокутного паралелепіпеда?
  • Для яких геометричних тіл за наявності розмірів можна обмежитись однією проєкцією?
  • У яких геометричних тіл усі проєкції однакові.

2. Підбиття підсумків заняття

3. Домашнє завдання

Урок інформатики. 7-й клас

Тема. Обчислення в електронних таблицях

Мета: 

навчальна: ввести поняття формули в електронних таблицях; забезпечити засвоєння правил запису найпростіших формул, їхнє копіювання та переміщення; формувати поняття про модифікацію формул при копіюванні; забезпечити правил використання найпростіших функцій в Excel; формувати навички виконання завдань із формулами та функціями; розвивальна: розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу; 

виховна: виховувати зосередженість, вміння активно сприймати новий матеріал.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і Microsoft Office Excel, картки з практичними завданнями.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Актуалізація знань учнів

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Формули в Excel

Учитель. Формула — це вираз, що задає порядок обчислення в електронній таблиці. В Excel формула — це послідовність символів, що починається зі знака рівності  («=»). У цю послідовність символів можуть входити числа, тексти, посилання на клітинки, знаки дій (оператори), дужки та функції. Результатом роботи формули є нове значення, що виводиться як результат обчислення формули за вже наявними даними.

Оператори, які використовуються у формулах:

Позначка Дія
+ Додавання
_ Віднімання
* Множення
/ Ділення
˄ Піднесення до ступеню
% Операція відсотка (застосовується до окремого числа)

— При обчисленнях за допомогою формул дотримують прийнятого в математиці порядку виконання математичних операцій.

Приклад обчислення площі прямокутника:

  

2. Модифікація формул при копіюванні

— Під час копіювання формул відбувається їхня модифікація за таким правилом: номери стовпців (рядків) у посиланнях змінюються на різницю номерів кінцевого  і початкового стовпців (рядків) Під час переміщення формули не модифікуються.

Копіюючи формулу, можна отримати таку саму, а можна отримати формули, що не дублюють початкову. Різниця в виді формули тільки у виді посилання на комірки.

Різновиди посилань:

відносні (А4) — посилання, які при копіюванні коригуються відносно напрямку копіювання;

абсолютні ($А$4) — посилання залишається постійним при копіюванні, адреса клітинки не змінюється;

комбіновані (мішані) ($А4, А$4) — посилання, у якому або назва стовпця є абсолютною, а номер рядка ні, або навпаки. 

3. Помилки при введенні формул та чисел

Значення Причина помилки
# ДІЛ/0 Задано ділення на 0
#Знач! Зазначено неправильний аргумент або оператор
#Ім’я Зазначено недопустиме ім’я
#Н/Д Значення відсутнє
#Пусто! Задано область перетину двох діапазонів, що не перетинаються
#Посил! Зазначено некоректне посилання
#Число! Помилка під час використання або отримання числа

4. Використання функцій: сума, середнє значення, min, max  під час опрацювання табличних даних

— Функція являє собою програму з унікальним ім’ям, для якої користувач повинен задати конкретні значення аргументів. Функції можуть вводитися в таблицю у склад формул або окремо. Всі функції мають однаковий формат запису: містять ім’я функції та аргументи, які записують у круглих дужках. 

Excel має вбудовану бібліотеку функцій, що містить понад 300 різноманітних функцій. Їхдля зручності пошуку розподілено на групи (категорії): математичні, статистичні, логічні, фінансові, текстові функції дати і часу та інші. 

В 7-му класі ми ознайомимося лише з деякими з них: математичними (сума) та статистичними (середнє значення, min, max).

Сума SUM (число1; число 2; …) — сума чисел, зазначених у дужках. Якщо потрібно обчислити суму чисел, розміщених послідовно, то функцію можна записати так: SUM(A1:A5).

Середнє значення AVERAGE (число1; число 2; …) — середнє арифметичне чисел, зазначених у дужках. Якщо потрібно обчислити середнє арифметичне чисел, розміщених послідовно, то функцію можна записати так: AVERAGE (A1:A5).

MIN (число1; число 2; …) — найменше число поміж зазначених у дужках. Якщо потрібно обчислити найменше число поміж чисел, розміщених послідовно, то функцію можна записати так: MIN (A1:A5).

MAX (число1; число 2; …) — найбільше число поміж зазначених у дужках. Якщо потрібно обчислити найбільше число поміж чисел, розміщених послідовно, то функцію можна записати так: MAX (A1:A5).

5. Вставлення функцій

— Вставити функцію у формулу можна кількома способами.

Використати список функцій кнопки категорії функцій у групі Бібліотека функцій вкладки Формули на Стрічці;

Виконати Формули / Бібліотека функцій / Вставити функцію або вибрати кнопку Вставлення функції Рядка формул;

Увести безпосередньо в клітинку або Рядок формул.

V. Закріплення знань

1. Інструктаж із техніки безпеки

2. Виконання вправ

Учні за комп’ютерами виконують тренувальні вправи.

Завдання 1. Подайте наведені вирази, як формули Excel: 

 

 

Завдання 2. Обчисліть  вартість матеріалів, необхідних для зведення вітряка.

Алгоритм виконання

  • Відкрити файл Завдання 2.  
  • У комірку Е2 ввести формулу. 
  • За допомогою маркера автозаповнення поширити формули на всі відповідні комірки таблиці.
  • Зберегти файл під своїм іменем.

VІ. Рефлексія. «Рефлексивний екран»

Учні по черзі висловлюють одним реченням враження від уроку, вибираючи початок фрази з рефлексивного екрану.

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати тему у підручнику. Опрацювати записи у зошиті.

VІІІ. Підсумок уроку

— Отже, на цьому уроці ми дізналися про обчислення в електронних таблицях. Вивчили, як швидко й автоматично можна здійснювати різні математичні обчислення для значної кількості даних. Оцінювання учнів.

Урок трудового навчання. 8-й клас

Тема. Технологічна послідовність виготовлення виробу

Мета:

поглибити знання учнів про елементи та способи виготовлення виробів з деревини; формувати в учнів уміння та навички у виконанні орнаменту; виховувати в учнів стійкий інтерес і любов до народних ремесел, любов до праці, охайність.

Обладнання та інструменти: ноутбук, скісні різці, креслярський інструмент, зразки виробів.

Методи: фронтальне опитування, практична робота, «мікрофон», консультація, взаємоперевірка.

Тип уроку:  урок вироблення і закріплення вмінь та навичок.

Час проведення: 45 хв.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання та перевірка присутності й готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Фронтальне опитування

«Питання зі скриньки»

1. Оздоблення виробів, у яких орнаментальні композиції складаються з простих геометричних фігур, називається… (геометричним різьбленням).

2. Які породи деревини придатні для оздоблення тригранно-виїмчастою різьбою? (Усі деревини.)

3. Назвіть елементи смужкового орнаменту. (Зубчики, завиванка, кривулька, копаничка, драбинка.)

4. Який інструмент та приладдя використовують для геометричного різьблення? (Скісний різець, креслярський інструмент.)

5. Назвіть два основні способи (рухи) під час різьблення. (Рух «від себе», рух «на себе».)

6. Навіщо потрібно враховувати напрямок волокон деревини під час різьби? (Для кращої якості різьби, відсутності сколювання.)

7. Яких правил техніки безпеки слід дотримувати, аби не травмуватися? (Не тримати руку в напрямку руху різця.)

Призначення та прийоми роботи з інструментами «Вибери, виконай та покажи!»

Учні отримують інструмент або приладдя та демонструють вміння використовувати його в роботі.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку

— Творча праця зосереджує увагу, надає наснаги, бадьорості, позбавляє депресії, почуття самотності.

Художня обробка дерева, поряд із вишивкою, керамікою та іншими видами художньої обробки матеріалів, — це одне з найбільш поширених творчих занять. Нею захоплюються і діти, і пенсіонери. Наприклад, відомий майстер народної творчості з Чернігівщини Антон Штепа почав вивчати прийоми різьби по дереву в 65 років. 2000-го року йому виповнилося 97, а він не полишав улюбленого заняття.

ІV. Практична робота

1. Вступний інструктаж (послідовність роботи).

2. Правила техніки безпеки.

3. Поточний інструктаж (консультації під час практичної роботи).

4. Оцінювання робіт.

5. Завершальний інструктаж.

V. Підбиття підсумків

VІ. Рефлексія

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Чого навчилися?
  • Яку роботу виконали?

VІІ. Домашнє завдання

Створити технологічну карту.

VІІІ. Прибирання робочих місць

Творча група вчителів, учнів 7-го та 8-го класів НВК «ЗОШ I–III ст. — ДНЗ» Костянтинівської міської ради, Донецька обл.

За матеріалами журналу «Трудове навчання в школі № 1–2 (2020).

Поділитися в Viber Залишити свій відгук