Досвід виховання Інклюзія ЗДО Творчість, ідеї

Подорож до морських глибин

03.03.2020 1415 0

Мета: закріпити знання дітей про різні види транспорту, лічбу в межах 5-ти; розширити знання про морських тварин; продовжувати вчити відповідати на запитання, підтримувати діалог; розвивати творчі здібності та фантазію дітей; тренувати дрібну моторику рук; спонукати до емоційного задоволення під час заняття та бажання доводити розпочату роботу до кінця; за допомогою фізкультурно-оздоровчих технологій підтримувати організм бадьорим (гімнастика) та вміти вчасно розслабити (психогімнастика); тренувати дихальну систему (дихальна гімнастика), дрібну моторику рук (пальчикова гімнастика), міміку (мімічна гімнастика); виховувати акуратність, старанність.

Лексичне поле: транспорт, пасажири, морські тварини.

Попередня робота: спостереження за різними видами транспорту, за рибками в акваріумі; читання художньої літератури про транспорт і морських тварин.

Матеріал: м’які іграшки — рибка та дельфін; іграшкові рибки для лічби; коректурна таблиця «Морські жителі»; предметні малюнки різних видів транспорту; для аплікації — зразки готових рибок, кольорові паперові одноразові тарілочки (для кожної дитини), кольоровий папір, скотч, ножиці, клей, пензлі, підставки, серветки.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Привітання

Вихователь пропонує малятам утворити коло, узятися за руки, подарувати одне одному свої посмішки та гарний настрій.

Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, діткам усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Вліво — вправо оберніться,
Одне одному всміхніться!

ІІ. Основна частина

— Діти, сьогодні до нас завітала рибка!

Рибка. Доброго дня, діти! А чи любите ви подорожувати? (Так!) Тоді я сьогодні запрошую вас у незвичайну подорож до морських глибин.

Вихователь. Діти, як можна вирушити в подорож? (Літаком, автобусом, автівкою...)

 — Як усе це назвати одним словом? (Транспорт)

Дидактична гра  «Назви транспорт»

Вихователь демонструє малюнки різних видів транспорту, а діти повинні назвати його та визначити вид — повітряний, наземний, морський.

Мовленнєва вправа «Транспорт»

Ом-ом-ом  — їдемо потягом.
Ку-ку-ку — летимо на літаку.
Ні-ні-ні — поїдемо на машині.
Сі-сі-сі — їдемо в автобусі.
Лі-лі-лі — пливемо на кораблі.

— На якому транспорті ми можемо поплисти морем? (На кораблі, пароплаві, яхті.)

— Як називають людей, які користуються транспортом? (Пасажирами.)

— Перш ніж вирушити в подорож, наберімося сили і зробімо гімнастику. (Гімнастика — під музичний супровід.)

— Отже, ми попливли... Усі займають місця.

Діти сідають на стільці.

— Дізнаймося більше про морський простір і подивимося, як гарно і незвичайно там, у глибинах моря...

Перегляд відео «Морський світ». Під час перегляду фільму вихователь читає вірш «Риби» Л. Полтави.

Є різні риби у воді:
Товсті, тоненькі і худі.
Дрібненькі риби — малюки,
А є й великі — от такі!
Є войовничі — із мечами,
Є з довжелезними хвостами,
Є рибки срібні, й золоті,
Є дуже мудрі, є й пусті...
Живуть вони і в океані, і в морі
І все беруться до розмов,
Але ніколи не говорять,
Немов своїх не знають мов.
Набравши в ротики води,
Вони мовчать. Мовчать завжди:
В воді не можна говорити,
ож рибки мусять мовчки жити...

— Поряд із нашим кораблем хтось пливе? Хто це? (Вихователь показує іграшкового дельфіна.) Діти, дельфіни дуже розумні тварини і добрі. Вони часто рятують людей, які потрапили в біду на морі. Пригостімо дельфіна рибкою.

— Відрахуйте, будь ласка, кількість рибок відповідно до цифри, що я покажу. (Вихователь декілька раз показує цифри в межах 5-ти, а діти відповідають.)

— А ще дельфіни люблять гратись з м’ячем. Ми теж пограємося, але не з м’ячем, а з повітряною кулькою. (Дихальна гімнастика «Кулька».)

 — Про яких морських жителів ви знаєте? А допоможе нам ось така картинка. Я називатиму, а ви шукатимете її на картинці.

  

Робота за коректурною таблицею  «Морські тварини»

Завдання: знайти тварину, яку загадує вихователь за допомогою загадки або асоціації.

1. В морі плаваю на дні,
Спокійніше там мені.
Як желе, мої боки: і прозорі, і м’які.
 Якщо зловиш мене ти —
 Можу руку обпекти! (Медуза.)

2. Родич рака, живе в морі, ходить боком. (Краб.)

3. Ти зі мною не знайомий?
Я живу на дні морському.
Голова і вісім ніг,
Ось і весь я — ... (восьминіг).

4. Гроза всіх риб з усіх морів.
Ніхто не точить так зубів.
Ти вже боїшся? Що ж, тремти!
Її боїться навіть кит!
Вона безпечна, як заснула.
Хто ж бо рибина ця?.. (Акула).

5. Є на небі, є і в морі. (Морська зірка.)

6. Заховалась у хатинку,
Що несе на своїй спинці.
Вміє повзати, плисти...
Чи впізнаєш її ти?
Леле! Труситься від страху
Мудра бабця... (черепаха).

7. Ця тварина добра дуже,
Познайомся з нею, друже!
В морі плаває, пірнає,
Із води людей рятує.
Виринає із глибин
Щирий помічник — ... (дельфін).

8. Знають діточки малі:
Він — найбільший на Землі!
Дім його — це океани,
Зі спини летять фонтани.
Схожий на масивний щит
Добродушний синій... (кит).

— Молодці, діти! Добре відповідали на запитання! Ми тривалий час пливли і втомилися. Розслабимо своє тіло.

Фізкультхвилинка «На морському бережку» (під музичний супровід)

Діти заплющують очі, дихають повільно...
На морському бережку
Лежимо ми на піску.
Хвилі вітерець гойдає,
Казку нам розповідає.
Як втомились наші ніжки —
Відпочити слід нам трішки.
Зараз все відпочива:
Ручки, шия, голова...
Дихаємо вільно,
Глибоко, повільно...

Рибка. Малята, чи вам сподобалося подорожувати? (Так!) А що найбільше запам’яталося? (Відповіді дітей.) А тепер я хочу запросити вас до творчої майстерні!

Діти повертаються обличчям одне до одного, утворюють коло, узявшись за руки.

Психогімнастика  «Подаруй посмішку»

Усі ми візьмемося за руки.
Веселіше стане нам!
Бо у групі ми всі друзі,
Усмішки даруєм вам!
Треба разом привітатись: «Добрий день!»
 Дружно голосно сказати: «Добрий день!»
Ліворуч — праворуч поверніться,
Своїм друзям усміхніться!
Дружно всі, не відставайте!
«Добрий день!»

Вихователь запрошує всіх сісти на робочі місця.

— Якщо є бажання розважитися на дні народження або просто присвятити час для  спілкування, то є чудова креативна ідея. Можна створити риб’ячу сімейку з кольорових одноразових тарілок. Ми зараз разом це спробуємо зробити!

У нашій художній майстерні вже все приготовлено для роботи. Нам знадобляться: кольорові тарілки, ножиці, кольоровий папір, фломастери, клей, пензлики, серветки.

— Перед тим, як ви почнете створювати цих рибок, підготуймо наші пальчики до роботи.

Пальчикова гімнастика «Рибки»

Рибки весело плескались
В чистій, свіженькій воді.
(Складають руки «човником», рухають уперед — назад.)

То зімкнуться, то розімкнуться.
(Стискають, розтискають кулачки.)

То повернуться, то розвернуться,
То зариються на дні.

— Створімо риб’ячу сімейку! Спочатку малюємо трикутник, потім — вирізаємо його ножицями. Вирізаний трикутник стане хвостиком рибки, перевертаємо таріль і скотчем приклеюємо цей хвостик. Цей базовий варіант прикрашаємо шматочками обривного кольорового папeру (риб’яча луска) або розмальовуємо, приклеюємо чи малюємо око. Прикрашайте вашу рибку!

Вихователь надає індивідуальні рекомендації, допомагає дітям за потреби, стежить за акуратністю під час виконання роботи. Підтримує творчі прояви дітей, заохочує до творчості, створює емоційне піднесення процесу аплікації, спонукає до мовленнєвого спілкування.

Діти працюють під спокійний музичний супровід — шум моря.

ІІІ. Підсумок

Перегляд та обговорення дитячих робіт.

Вихователь хвалить дітей за створення рибок із паперових одноразових тарілок і пропонує облаштувати виставку робіт за темою «Риб’яча сімейка».

Автор: Лазарєва Т. М., вихователь, ЗДО (ясла-садок) № 366 комбінованого типу, м. Харків

Література

1. Мій конспект. 5-й рік життя / В. О. В’юнник, С. М. Ожимова, О. Г. Ханіна, Л. В. Чернишова.— Х. : Вид. група «Основа», 2014.— (Серія «ДНЗ. Вихователю»).
2. Мудра скриня для дитини: Молодший дошкільний вік / укл. Л. В. Яковенко.— Х. : Дверная служба, 2011.— 464 с.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук