Досвід виховання ЗДО Творчість, ідеї

Хай живуть хороші мами всіх дівчаток і хлоп’ят!

02.03.2020 1362 0

Інтегроване заняття з мовленнєвого розвитку та нетрадиційного малювання для дітей молодшого дошкільного віку

Джерело: http://dekormyhome.ru/media-obzor-art-i-dizajn/uyutnyj-dom/kak-prevratit-detskie-risunki-na-oboyax-v-izyuminku-interera.html

Програмовий зміст:

  • формувати лексичну компетентність дошкільників: збагачувати словниковий запас словами — назвами весняних квітів, їхніх кольорів; закріпити слова привітання, прощання, подяки; розвивати вміння добирати синоніми та прикметники до конкретних слів;
  • розвивати імпресивне (сприйняття і розуміння) мовлення;
  • учити будувати речення-відповіді за допомогою запитань вихователя, висловлювати зрозуміло власну думку;
  • вправляти в утворенні іменників за допомогою суфіксів;
  • ознайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання — долонькою;
  • розвивати асоціативно-образне мислення;
  • спонукати задоволення від практичної роботи;
  • сприяти розвитку індивідуальних художніх здібностей;
  • розвивати дрібну моторику рук, зорову пам’ять, уважність, навички роботи в колективній діяльності;
  • виховувати у дітей любов та пошану до близьких, упевненість у своїх діях;
  • виховувати акуратність, художній смак, самостійність.

Матеріал: зображення тюльпанів; пензлики; фарби зеленого, жовтого та червоного кольорів; вологі серветки; ватман; серденько для гри; музичний супровід («У тебе та у мене» — муз. Ю. Варжакова, «Діти люблять малювати» — муз. В. Шаїнського); плакат розміром 200 × 80 см, на якому заздалегідь написано: «Хай живуть хороші мами всіх дівчаток і хлоп’ят!»; зображення стеблинок із листям квітів-тюльпанів.

Хід заняття

Вихователь. Діти, сьогодні до нас завітали гості! Привітаймося з ними!

Треба разом привітатись:

— Добрий день!

Дружно й голосно сказати:

— Добрий день!

 Вліво — вправо повернутись:

— Добрий день!

 Туди-сюди посміхнутись:

— Добрий день!

У долоні всім плеснути:

— Добрий день!

Дружно всім не відставати:

— Добрий день!

— Ставайте гарненько, я вам розповім віршика. Мої любі, уважно послухайте його. Про кого чи про що він?

Восьме березня настало —
Славне свято всіх жінок.
І сьогодні ми позвали
Наших мам у дитсадок.
Кожній мамі подарунки
Готували малюки:
Малювали їм малюнки,
Вишивали килимки.
Ще й прикрашений квітками
Написали ми плакат:
«Хай живуть хороші мами
Всіх дівчаток і хлоп’ят».

Н. Забіла

— Діти, про кого віршик? (Відповіді дітей.)

— Так, про матусь. А про яке свято йдеться? (Відповіді дітей.)

— Добре, молодці. У кожного з нас є матуся — це найрідніша та найгарніша людина на землі. Як ваших матусь звати? Мою звати Надією, а ласкаво — Надійкою. Ми візьмемо ось таке гарненьке, тепленьке серденько та будемо ласкаво називати ім’я своєї матусі.

Дидактична гра «Назви ласкаво»

Мета: вправляти у творенні іменників за допомогою суфіксів; відпрацьовувати чіткість, виразність, емоційність мовлення.

Хід гри

Діти утворюють коло разом із вихователем, який у руках тримає атрибут — м’яку іграшку — серденько. Вихователь промовляє: «Мою матусю звати Надією, а лагідно я її називаю Надійкою». Потім дорослий передає серденько по колу наступній дитині та пропонує озвучити ім’я її матусі, назвати його пестливу форму (за наданим зразком вихователя).

— Як тепло стало на душі від гарних ваших слів! Кожній матусі буде приємно почути від вас такі гарні слова.

— Яке свято відзначатимемо незабаром? (Відповіді дітей.) Так, 8 Березня — це свято всіх жінок, матусь, бабусь та дівчаток. А що можна подарувати матусі? (Відповіді дітей.) Я відкрию вам таємницю — найприємнішим буде подарунок, зроблений власноруч. Ми вже виготовили гарні подарунки. А тепер виготовимо святкову листівку, що розташуємо на стіні. Ваші мами прийдуть до нас на свято, їм було приємно.

— Діти, що ми можемо намалювати? (Відповіді дітей.)

— А які квіти? (Відповіді дітей.)

— Назвіть тільки весняні квіти. (Тюльпани, пролісок, підсніжник.)

— Кожна весняна квітка красива по-своєму, але на це свято найчастіше дарують тюльпани. Мовою квітів подарувати тюльпани означає «Я кохаю тебе». Саме цю квітку ми намалюємо на листівці для мами.

Спочатку розімнімо пальчики!

Пальчикова гімнастика

Вранці сонечко зійшло,

(Схрещені долоні з розчепіреними пальчиками, що рухаються.)

Розпустилась квітка.

 (Дві долоньки докупи  із напіврозкритими пальчиками  (у вигляді чаші).)

А увечері пелюстки

(Дві долоньки докупи  зі стиснутими пальчиками.)

Стуляє швидко.

— Діти, підійдіть до столів та візьміть до рук пензлики. Фарби наберіть тільки на кінчик пензлика, потім нанесіть на свою долоньку та прикладіть до наших стеблинок.

Подивіться, будь ласка, як це зроблю я. (Показ вихователя та словесна інструкція.)

Колективна робота дітей  під звучання пісні  «Діти люблять малювати»  (муз. В. Шаїнського)

Вихователь проводить індивідуальну роботу з дітьми.

Після завершення діяльності пропонує дітям витерти фарбу з долоньок вологими серветками.

— Я візьму нашу листівку та причеплю на стіну. Матусі, коли прийдуть до нас на свято, помилуються нашим подарунком. Ми привітаємо їх та подаруємо веселий таночок, що приготували до свята.

Танок «У тебе і у мене» (муз. Ю. Вержакова).

— Діти, які ви молодці! Що ми сьогодні виготовили? (Відповіді дітей.)

— Для кого? (Відповіді дітей.)

 — Що ми малювали? (Відповіді дітей.)

— Коли ввечері повернетеся додому, підійдіть до своїх матусь та ласкаво їх назвіть, як ми навчилися, і поцілуйте. Ви дуже гарні, я вас усіх люблю!

Автор: М. В. Адаменко, вихователь, спеціаліст ІІ категорії; Л. Т. Цапко, вихователь-методист, спеціаліст вищої категорії, ЗДО (ясла-садок) № 383, м. Харків

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук