Інклюзія ЗДО

Подорож Умки. Заняття з елементами кріотерапії

28.02.2020 1155 0

Джерело: https://www.publy.ru/wp-content/uploads/2016/07/ice.jpg

Мета: активізувати мовленнєву діяльність дітей за допомогою кріотерапії (ігор із льодом); виробляти навички правильної побудови речень; вправляти в узгодженні слів у роді, числі, відмінку; розвивати вміння вживати різні види речень; навчати працювати в колективі; учити дотримувати правильного порядку слів у побудові речень; учити висловлювати свої думки, міркування; розвивати артикуляційну моторику, дрібну моторику, фонематичне сприймання; формувати мовленнєве дихання; збагачувати словниковий запас дітей; виховувати у дітей любов до природи, дбайливе ставлення до навколишнього світу; виховувати взаємодопомогу.

Обладнання: шаблони картин, різнокольорові льодяні фігури, загадки, сліди тварин, обладнання для формування мовленнєвого дихання, індивідуальні люстерка.

Хід заняття

I. Організаційний момент

Учитель-логопед

В день зимовий і чудовий
Раді ми вітати вас!
Ваші усмішки яскраві
Зігрівати будуть нас!
Помилуйтеся ви нами,
Бо ми справді молодці!
Будемо гарно працювати,
Вимовляти звуки ми!

— Діти, я хочу вам загадати загадки!

Подивися на пальто.
Хто його прикрасив, хто?
Срібно-білі зірочки,
Візерунок, бач, який?
Ну а в руки їх набрали —
Зірочки водою стали. (Сніжинки.)

Білий пухнастий
З неба злітає,
Білою ковдрою
Все застилає. (Сніг.)

З снігу діточки зліпили,
Морквяний ніс мені вчепили.
Жив взимку я у дворі,
І гарно гралось дітворі! (Сніговик.)

— Про яку пору року ці загадки?

— А що ви знаєте про зиму? (Відповіді дітей.)

Учитель-логопед звертає увагу дітей на слід на підлозі.

— Діти, що це? (Сліди.) На вашу думку, кому вони належать? Нумо підемо по них і дізнаймося! (Діти і логопед ідуть по слідах і чують плач.) А що це за звуки?

Відчиняються двері, заходить біле ведмежа Умка.

— Хто ти? Чого плачеш?

Умка. Я — Умка. Я не слухався своєї мами і заблукав! Опинився в незнайомому місці, де немає ані снігу, ані льоду, ані океану!

Учитель-логопед. Не сумуй маленький, не сумуй, Умчику!

Мовленнєва вправа «Скажи лагідно»

Діти називають лагідні слова.

Умка. Мені однаково сумно без матусі, без друзів, з якими я можу погратися!

Учитель-логопед. Ведмедику, не сумуй! Ми з дітками з тобою пограємося!

Учитель-логопед. Але у вас із собою немає іграшок!

Учитель-логопед. А ми навчимо тебе гратися язичком і губами! Це не тільки весело, але й корисно!

Артикуляційна гімнастика

«Жабка»
Ніби жабки-скрекотушки
Тягнемо губки аж до вушок.

«Хоботок»
Неначе хоботок у слоненяти
Ми будемо губи у напруженні тримати.

«Чистимо зуби»
Щоб зуби були біленькі,
Їх слід почистити гарненько.

«Чашечка»
Побажаємо, язичок стане чашкою —
Зовсім це йому не важко!

«Грибочок»
Серед лісу на горбочку
Гарні виросли грибочки!
А найкращий боровик —
З ним знайомий наш язик!

«Годинник»
День і ніч ні на хвилинку
Не спиняється годинник!
Тік-так зробимо язиком ось так!

«Гойдалка»
Наша гойдалочка мила
Діткам всім дарує крила —
Вгору-вниз язичок,
Піднімись і опустись!

Умка. Це дійсно весело гратися з користю! Але мені однаково сумно без мами! А без снігопаду і завірюхи зовсім не затишно!

Учитель-логопед. Ведмедику, дітки зараз для тебе влаштують справжню завірюху!

Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Завірюха»

Умка. Я начебто додому повернувся! (Починає крутитися.) Щось мені жарко!

Логопед. Діти, нумо скажемо Умчику «морозні» слова, аби йому стало краще! (Діти називають «зимові» слова.)

Фізкультхвилинка

На галявині у лісі
Зібралися всі звірята!
Руки-лапи розвели,
Догори їх підвели!
Кулачками покрутили,
Щоб додалося їм сили!
Опустили, пострибали,
Щоб сильніші ніжки стали!
Опустились на коліна!
Потяглися, щоб рівненькі були спини!
Підвелися, рівненько стали,
Крокувати в колі стали!

Учитель-логопед. Умко, ми з дітками хочемо запросити тебе до нашої льодяної студії, де створюють справжні льодові шедеври!

Робота з льодом

1. Діти гріють руки в теплій воді.

2. Пальчикова гімнастика.

3. Робота з льодом. Діти прикрашають шаблони картин льодяними різнокольоровими фігурками (до 30 с).

4. Діти знову гріють руки в теплій воді.

Діти дарують ведмедику свої картини із побажаннями.

  

Умка. Я не маю таких різнокольорових льодинок! А мені так хочеться здивувати своїх друзів і матусю!

Учитель-логопед. Ми подаруємо тобі льодяні фігурки. Тепер ти зможеш здивувати своїх друзів і матусю!

Діти, ведмедику, ви, мабуть, зголодніли! Маю для вас смаколики! Хочу пригостити вас морозивом!

Мовленнєва гра «Який? Яка? Яке?

Діти утворюють прикметники від іменників.

Умка. Ви такі гостинні, веселі, розумні, доброзичливі! Я теж хочу зробити вам подарунок —подарувати часточку краси Північного полюсу — північне сяйво!

(Спалахують різнокольорові вогники. Чується гуркіт гелікоптеру і голос ведмедиці, яка кличе Умку. Ведмежа прощається, забирає льодяні фігурки і поспішає на голос.)

Рефлексія заняття

  • Що вам сподобалося?
  • Що найбільше запам’яталося?

Логопед-учитель. Діти, ви молодці! Допомогли нашому гостеві!

Автор: Тараненко В. М., учитель-логопед ІІ категорії ДНЗ ясла-садок комбінованого типу для дітей з вадами зору № 5 «Золота рибка», м. Первомайськ, Миколаївська обл.

За матеріалами журналу «Логопед» № 1 (2019).

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук