Досвід виховання Інклюзія Творчість, ідеї

До свята 8 Березня. Штучні квіти для інтер’єру школи і оформлення фотозон

27.02.2020 1606 0

 

 

У природи нема дитини безталанної, ні на що нездатної.
Кожному можна дати щастя творіння, кожного вивести в люди.

В. Сухомлинський

Інтеграція дітей із порушеннями психофізичного розвитку в загальноосвітню школу становить складну проблему, адже саме перебування дитини в широкому соціумі — це ще не запорука її успішного навчання та соціалізації. Кінцевий результат значною мірою залежить від того, які умови для цього створені, а також від наполегливої та цілеспрямованої роботи всіх учасників навчально-виховного процесу.

На уроках трудового навчання постає проблема, як розкрити потенційні можливості дітей з ООП і зацікавити їх проєктною діяльністю. Учитель на уроках має не тільки навчити дитину знати й розуміти мистецтво, а й сформувати потребу милуватися природою і творами мистецтва, навчити творити та насолоджуватися виробами, створеними власноруч. Кожен урок — це крок у майбутнє. Кожен новий виріб, виготовлений учнем на уроці праці, — це маленька перемога. І ця маленька перемога щоуроку стає дедалі більшою. Тож важливо мати терпіння.

Мабуть, у світі немає такої людини, яка б не мріяла облаштувати інтер’єр свого будинку так, аби він був найгарнішим, модним і затишним. Наразі з якісним ремонтом допомогти в цьому можуть квіти: кімнатні квіти в горщиках та контейнерах, зрізані в букетах і навіть штучні — у вишуканих вазах, підвісних кошиках, настінних композиціях.

На уроках трудового навчання в 9-му класі, у якому навчаються учні з ООП, ми працюємо над проєктом «Корисні речі для інтер’єра школи, дитячого садка, громадських місць, помешкання», зокрема використовуємо технологію виготовлення штучних квітів.

  

Мода на штучні квіти то з’являється, то зникає. Але завжди є люди, яким подобається прикрашати ними своє житло. Уперше такі декоративні квіти почали використовувати у Стародавній Греції та Китаї. Їх виготовляли з пергаменту, порцеляну, шовку, самоцвітів, каміння, пташиного пір’я і глини. Штучні квіти, які використовували для прикрашання палаців, храмів, дорогого одягу, були справжніми шедеврами. Секрети виробництва передавали з покоління в покоління. Пізніше такі квіти з’явилися в Італії, Іспанії, де виникли цілі фабрики, що виробляли ці унікальні прикраси ручної роботи. У спеціальних школах юних майстрів роками навчали тонкого ювелірного мистецтва, адже дуже непросто передати чарівність природи, яку можна побачити тільки під час цвітіння рослин.

Роботу з папером використовуємо на уроках в інклюзивних класах для дітей з ООП, оскільки ця техніка розвиває дрібну моторику рук, концентрує увагу, поліпшує координацію руху, виховує посидючість, прагнення доводити справу до логічного завершення.

Для виготовлення великих штучних квітів із гофрованого паперу знадобляться такі інструменти та матеріали:

  • гофрований папір бажаного відтінку;
  • зелений гофрований папір (для стебел, листя, чашолистки);
  • флористичний дріт (дріт у зеленій обмотці);
  • ножиці;
  • термопістолет;
  • лінійка;
  • металопластикова трубкадля каркаса стебла;
  • гілка або палиця завдовжки 50 см.

А ще — фантазія, чудовий настрій і трохи магії!

Завантажуйте ехнологічну картку «Виготовлення троянди для фотозон»

  

 

Н. Астапова, учитель трудового навчання та технологій, КУ Сумський НВК № 16 ім. Олексія Братушки «ЗОШ І–ІІІ ст. — ДНЗ» Сумської міської ради.

За матеріалами журналу «Трудове навчання в школі № 23–24 (2019).

Поділитися в Viber Залишити свій відгук