НУШ Досвід виховання Творчість, ідеї

Виховання лідера. Практичний досвід щодо учнівського самоврядування

23.02.2020 855 0

Ознакою справжнього лідера є те, що він залишає у людях віру і силу продовжувати його справу.
Волтер Ліпман

Творче резюме

Я — Ячмінь Наталія Леонідівна.
Я вірю в силу доброти!
Добро завжди сильніше злого.
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Шлях обрано :
1995 рік — і я студентка
ЛГПУ імені Тараса Шевченка.
1999 рік — в руках тримаю провідник
до сердець маленьких,
яких так ніжно люблять неньки.
2000 рік — зі ста доріг — одна моя
до школи м. Соледара привела.
Так 18 рік — я малечі керівник.
Клас – родина — моя мета!
І нехай існує істина стара:
Людина починається з добра!
А за шкільним лідером — майбуття!
Впевненість, розум, кмітливість, жага…
МИ — за активне класне життя!!!
Зустрічі, виступи, зйомки у кліпі
Відкриті уроки та творчі звіти —
Все допоможе лідером стати і
Плани в житті реалізувати!
Думки вголос…

У чому ж суть шкільного самоврядування?

У кожній школі модель учнівського самоврядування своя. Одне незмінне — чітка схема і розподіл обов’язків. Чим яскравіше та актуальніше сама ідея органів самоврядування — тим насиченішим буде його робота.

Чому саме сприяє шкільне самоврядування?

Самоврядування сприяє розвитку самостійності дітей, розвитку лідерських якостей. І як у реальному житті доросла людина намагається зайняти своє місце в суспільстві, обрати собі професію до душі, завоювати авторитет у колі колег, так і в шкільному самоврядуванні все відбувається за принципом природного вибору. Головне — щоб кожна дитина знайшла собі заняття і почала виконувати роль, що їй до вподоби і з якою вона в силах впоратися.

Шкільне самоврядування — це гра?

Самоврядування — це можливість розкрити свій творчий потенціал, реалізувати управлінські навички, утілити в життя раціоналізаторські ідеї тощо. Самоврядування — це вже досвід існування в соціумі. Це якась гра у доросле сучасне життя Учитель контролює і регулює цей процес. Граючи в самоврядування, дитина тим часом не повинна відчувати, що це гра. Діти стають не пасивними спостерігачами життя, а його учасниками. Шляхом залучення учнів до роботи в органах учнівського самоврядування готують активних громадян держави.

Чого не повинно бути у шкільному самоврядуванні?

Перш за все, самоврядування не повинно бути нудним. Діти повинні почуватися на своєму місці, не боятися строгості та нагляду вчителя. Вчителі повинні прислухатися до дітей, спрямовувати їх і допомагати. Будь-яку просту справу (наприклад, збирання макулатури) можна уявити модним, захопливим і яскравим проектом. Варто лише дати йому оригінальну назву, зробити привабливу рекламу.

Самоврядування — це школа колективної дії, створення таких життєвих ситуацій, у яких виявляються, виробляються, відточуються кращі якості особистості

Як бачите, рецепт простий

Методика проведення колективних творчих справ

Колективна творча справа (КТС) — це перш за все повнокровне життя старших і молодших, вихователів та вихованців, водночас їхня спільна боротьба за поліпшення навколишнього життя. У цьому житті, у цій боротьбі педагоги є старшими товаришами дітей, які разом з ними і попереду них.

У кожній колективній творчій справі проявляється суть виховання лідерських якостей..

Суть кожної справи — це турбота про свій колектив, одне про одного, про оточуючих, про друзів.

Справа ця є колективною, оскільки діти і дорослі здійснюють її разом.

Справа ця є творчою колективною, адже показує собою спільний пошук кращих рішень життєво важливих завдань, твориться загалом — не тільки виконується, але й організовується…

Вона творча ще і тому, що не може перетворитися в догму, виконуватися за шаблоном, а завжди існує в різних варіантах, завжди виявляє нові можливості, адже вона є частинкою життя.

Колективні творчі справи різняться між собою перш за все характером загальної практичної турботи, зокрема: трудової або громадської, пізнавальної або художньо-естетичної, спортивно-оздоровчої або організаторської. Але в кожній колективні творчій справі розв’язується цілий «набір» (А. С. Макаренко) педагогічних завдань, розвиваються колективістські, демократичні основи життя, самостійність, ініціатива дітей, самоуправління, активне, громадянське ставлення до людей і навколишнього світу.

У пригоді завжди стає технологія колективної організаторської творчості.

Основні етапи, форми і способи її виконання

1. Обирають певну колективну творчу справу, проводять конкурс між первинними колективами на кращі варіанти, пропозиції, проекти.

2. На загальних зборах заслуховують і обговорюють всі варіанти (один із них обирають для виконання або створюють спільний проект); обирають раду справи із представників кожного первинного колективу.

3. Рада справи, зважаючи на пропозиції первинних колективів, розробляє вибраний варіант, ураховуючи місцеві умови, розподіляє доручення між первинними колективами, а тоді сама керує виконанням задуманого.

4. Проведену справу обговорюють на загальних зборах — «вогнику», причому кожен первинний колектив висловлює свою думку про успіхи і недоліки, а тоді обов’язково вносить свої пропозиції на майбутнє. Сила кожної колективної творчої справи в тому, що вона потребує загального пошуку. І як настанова для творчої справи:

Колективна творча справа, збагачуючи колектив і особистість соціально цінним досвідом, дає змогу кожному проявити і вдосконалити кращі людські задатки та здібності, потреби та відношення, зростати морально і духовно.

КТС «Друге життя непотрібних речей!»

Участь у конкурсі виробів із вторсировини «Еко-сумка!» у рамках місячника екологічного виховання

  

А якщо раптом сумка вам набридне або стане непридатною для використання, ви зможете легко її позбутися, не нашкодивши навколишньому середовищу, як у випадку з поліетиленовим пакетом!!!

ЕПІЗОДИ НАШОГО ЖИТТЯ

Участь в обласній природоохоронній акції «Збережемо первоцвіти!»

  

«Зустріч жайворонків»

  

Проект «Живи Зеленіше!»

  

Переможці обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Моральний учинок»

  

2-В у складі шкільної творчої групи, зйомка у відеокліпі : привітання українських військових

До Дня Збройних Сил України

  

«Ми — Лідери! За нами — майбутнє!!!»

  

«Кожна справа — з користю, інакше навіщо?»
«Кожна справа — людям, інакше навіщо?»
«Кожна справа — творчо, інакше навіщо?»
«Наша мета — щастя людей!»
«Ми переможемо — інакше бути не може!»

Література

1. Бех І. Д. Виховання особистості: У 2 кн. Кн. 2: Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади: Навч.-метод. посібник. — К.: Либідь, 2003. — 344 с.

2. Литвяк О. Ідея колективної творчої діяльності // Завуч. — 2002. — № 1. — С. 9–10.

3. Іванов І. П. Енциклопедія колективних творчих справ. / І. П. Іванов [Текст] — М., 1998.

4. Сухомлинський В. О. Йти вперед // Освіта. — 2003. — № 59 (24–31 груд.).

Автор: Ячмінь Н. Л., Соледарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №13 з поглибленим вивченням англійської мови Соледарської міської ради Донецької області

Сподобалась тема? Тоді замовляйте:

Інструкція, як оформити замовлення на: http://osnova.com.ua/help/4/

Поділитися в Viber Залишити свій відгук