Сучасний урок

Інтегровані завдання на уроках історії як один з елементів мотивації учнів до навчання та колективної співпраці. Мої педагогічні знахідки

10.02.2020 1386 0

Важливою складовою в освітньому процесі сьогодення є інтегроване навчання шляхом застосування STEM-технології.

Інтеграція історичного матеріалу за темами природничих предметів спонукає учнів дивуватися та є мотивацією до вивчення історії. Щоб створити умови для якісного навчання та реалізації діяльнісного підходу, учитель має зацікавлювати їх чимось новим та цікавим, дивним та оригінальним, тим, що знадобиться дітям у їхньому власному підлітковому чи дорослому житті.   

З практичного досвіду можна сказати, що учні активно проявляють себе саме під час виконання практичних завдань інтегрованого характеру, тим паче життєвого спрямування. Учні, вивчаючи матеріал конкретної теми, мають змогу набути життєвих навичок та вмінь на досвіді минулих поколінь.

Приклади міжпредметної інтеграції на уроках Усесвітньої історії у 8-му класі

1. Під час вивчення теми «Реформація та Селянська війна в Німеччині» учням можна запропонувати роботу за такими напрямами:
визначити конструкційний матеріал, з якого виготовляли зброю учасники Селянської війни (трудове навчання);

  • визначити фізичні властивості конструкційного матеріалу, з якого виготовляли зброю учасники Селянської війни (трудове навчання);
  • дослідити: 1) роль жирів, води, вуглеводів, вітамінів у житті учасників Селянської війни; 2) роль переїдання, голодування та виснаження організму в учасників Селянської війни; 3) захворювання учасників Селянської війни; 4) фізичні якості, що мали бути притаманними учасниками Селянської війни (біологія).

2. Під час вивчення теми «Повсякденне життя населення ХVІІІ ст.» учням пропонують об’єднатися в групи для дослідження запропонованих питань.

Кожна група має:

  • знайти та опрацювати інформаційні текстові дані за кожним із завдань;
  • створити та опублікувати матеріали на власному веб-ресурсі у мережі Інтернет, використовуючи гіпертекстові, графічні й мультимедійні елементи (українською та англійською мовами).

Групам пропонують для дослідження такі проблеми:

  • харчові та енергетичні потреби людини у ХVІІІ ст.;
  • склад харчових продуктів та їхнє значення у харчуванні людей у ХVІІІ ст.;
  • раціон збалансованого харчування людини у ХVІІІ ст.;
  • обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини у ХVІІІ ст.;
  • процес травлення, харчові розлади, гігієна харчування людини, профілактика захворювань зубів та органів травної системи, небезпека харчових отруєнь у ХVІІІ ст.;
  • планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі  у ХVІІІ ст.;
  • вплив зміни годинних поясів на здоров’я людини у ХVІІІ ст.;
  • вплив геологічної, тектонічної будови Землі та погодно-кліматичних умов на здоров’я і господарську діяльність людини у ХVІІІ ст.;
  • вплив рельєфотвірних процесів на життя та діяльність людини у ХVІІІ ст.; роль погодних умов та їхній влив на самопочуття та здоров’я людини у ХVІІІ ст.;
  • вплив погодно-кліматичних явищ на безпеку людини у ХVІІІ ст.;
  • визначення вологості повітря у ХVІІІ ст.;
  • прогнозування погоди за народними прикметами у ХVІІІ ст.;
  • вплив оксидів, кислот, основ, лугів, гідрооксидів та солей на довкілля і здоров’я людини у ХVІІІ ст.;
  • порятунок людини при надзвичайних ситуаціях у ХVІІІ ст.;
  • фізичні, психологічні, духовні та соціальні складові здоров’я людини у ХVІІІ ст.;
  • екологічна та соціальна безпека людини у ХVІІІ ст.;
  • вимірювання температури, визначення температури плавлення/кипіння визначення кількості теплоти, здійснення розрахунку кількості теплоти при нагріванні/охолодженні, плавленні/твердненні, пароутворенні/конденсації тіл у ХVІІІ ст.;
  • визначення фізичних властивостей твердих тіл, рідин і газів у ХVІІІ ст.;
  • розрахунок кількості теплоти внаслідок згорання палива у ХVІІІ ст.

Автор: Рубленко В. М., учитель історії Маріупольської загальноосвітньої школи І–ІІІ ст. № 19 Маріупольської міської ради Донецької області.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук