Сучасний урок ІКТ. Іновації

BYOD — Прийди зі своїм пристроєм. Мої педагогічні знахідки

13.01.2020 2841 0

Хочу поділитися досвідом створення цікавих і сучасних уроків.

BYOD (bring your own devices), з англійської означає «прийди зі своїм пристроєм». Такий підхід дає змогу вчителеві та учням використовувати на уроці власні смартфони, (андроїди, планшети, ноутбуки) як інструмент для навчання.

Смартфони і планшети — це ті самі персональні комп’ютери, що мають сенсорний екран, функції підключення до Wi-Fi, фотокамеру, мікрофон, операційну систему з можливістю встановлювати різні додатки, велику тривалість роботи без перезарядки.

Цих можливостей цілком достатньо для повноцінної мобільної роботи в навчальному процесі.

Пропонований підхід особливо важливий для тих, у кого на уроці немає можливості використовувати мультимедійну дошку.

Джерело: https://irkutskmedia.ru/news/726190/

Можливості BYOD

Технологія BYOD надає можливість:

  • вільного доступу до інформації (електронні книги, ресурси, новини світу);
  • колективної та індивідуальної роботи над проектами;
  • моделювання та обговорення ситуацій, проблемних і дискусійних питань (онлайн-дошки);
  • проведення короткотривалих досліджень;
  • альтернативного опитування;
  • дистанційного навчання;
  • гейміфікації навчання;
  • розвитку творчих здібностей, формування основних та предметних компетентностей.

  

Джерело: https://irkutskmedia.ru/news/726190/

Мобільні додатки для допомоги у навчанні

Для смартфонів на сьогодні створено безліч освітніх мобільних додатків, які легко завантажуються на девайс за допомогою програм Play Market або App Store.

З-поміж цих програм для себе я виокремила найцікавіші та найефективніші, про них сьогодні й поговоримо.

    

Джерело: https://bitly.su/vcWO

Quizlet

Багато вчителів погодяться зі мною, що деякі теми в підручнику історії перенасичені термінологією, є неоднозначними для трактування і спричиняють певну дискусію або є важкими для сприйняття. Таким темам учитель завжди намагається приділити більше уваги для їхнього кращого розуміння учнями.

Наприклад.

Коли йдеться про «Голодомор 1932–33 рр.», учителі та діти налаштовуються на депресивний та психологічно й емоційно важкий матеріал, бояться висловлювати свої думки, обговорювати складні проблеми, досліджувати їх. Отже, ефективність такого уроку знижується.

Під час вивчення цієї теми мені добре допомагає сервіс Quizlet, розв’язуючи певну кількість завдань у цій темі:

по-перше, спрощує вивчення та розуміння термінології;

по-друге, залучає учнів до творчої, колективної роботи і обговорення.

по-третє, важливим аспектом для мене є ефективне, раціональне використання навчального часу на уроці.

Так, за допомогою цього мобільного додатка можна створити інтерактивні картки з термінами, тестові завдання різних типів складності та провести опитування. Учитель разом з учнями спрощують чималий обсяг інформації, створюють власні навчальні модулі, навіть залучають учнів-інтровертів до спільного вивчення теми.

Таким чином,  школярі не тільки інакше  сприймають тему, але й мають змогу висловити власне бачення проблемного питання чи теми, а отже своїм оцінним ставленням до теми розвивають громадянську компетентність та інше.

  

Джерело: https://cloudspace.news/canva/

Canva

Canva — це багатофункціональний, безкоштовний сервіс для створення різноманітної графіки, що дає змогу учням працювати з ілюстраціями та текстом. Учні можуть легко створювати інфографіку, колажі, мапи думок і навіть журнали.

Завдяки цьому сервісу можна зберігати готовий продукт у зручних форматах, а також працювати над спільним проектом колективно, додаючи авторські медіа-файли, коментарі та відгуки.

Так, працюючи над темою Голодомору, мої учні створили електронний інформаційно-історичний журнал як кінцевий продукт роботи у сервісі Canva. Кожна група обрала підтему (статтю), що мала висвітлити на сторінках цього журналу, а готовий продукт (журнал) розмістили в мережі.

Приклад такого журналу, створеного учнями, ви можете переглянути в моєму блозі за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1STTI4qQlFzA8d35JgFnM6kEhxA2wsVDy/view

  

Джерело: https://bitly.su/zfoMgg

Kahoot

За допомогою сервісу Kahoot можна створити запитання для дискусії та стежити за їхнім обговоренням. Ба быльше, цей онлайн-сервіс дає змогу створювати вікторини, дидактичні ігри, проводити різноманітне опитування та тестування.

Особисті дані (імена та прізвища) відображаються на екрані вчителя, даючи змогу стежити за успішністю кожного, його прогресом, участю в обговоренні та виявляти найбільш вдалі результати учнів у вигляді рейтингу.

Завдяки сервісу можна адаптувати будь-яку навчальну тему у легку, цікаву, інтерактивну форму та урізноманітнити методи перевірки знань під час уроку.

  

Джерело: https://play.google.com/store/apps/details?id=jp.co.hands_inc.crayon&hl=lt

Crayon

Цей безкоштовний мобільний додаток дає змогу за декілька простих кроків створити веб-сайт професійного вигляду.

Учні можуть самостійно обирати і розташовувати елементи сайту: зображення, текст, відео, карти, посилання. Завдяки сайту можна створити «Кошик», у який користувачі додають власні медіа-файли. На створеному сайті в учнів є можливість залишати коментарі та повідомлення. Фактично кожна частина сайту, над якою працюють діти, є окремим кейсом з інформацією, що потрібно критично осмислити та подати.

  

  

Автор: Н. С. Власова, учитель історії вищої категорії, КЗО «СЗШ № 15», м. Дніпро

Поділитися в Viber Залишити свій відгук