НУШ Інклюзія ЗДО

Використання тестів у логопедичній роботі

05.01.2020 2085 0

Останнім часом збільшується кількість дітей-логопатів, які приходять до школи. Досить часто мовленнєва патологія в цієї категорії учнів ускладнюється недоліками у розвитку психічних процесів та поведінки.

Корекція мовлення в таких умовах займає не тільки більше часу, але й потребує нових підходів до поліпшення якості логопедичної роботи, застосування сучасних технологій навчання під час логопедичних занять.

Тести в логопедичній практиці необхідні не для контролю знань, а можутьвикористовуватись як нова, цікава форма роботи для автоматизації поставлених звуків у словах, реченнях, для визначення загального рівня мовленнєвої компетентності молодших школярів, а також для розвитку пізнавальних процесів: мислення, уваги, спостережливості тощо.

Виконання тестових завдань:

  • сприяє закріпленню правильної звуковимови, розвитку навичок читання, збагаченню словникового запасу, розвитку уміння відповідати на питання, будувати речення;
  • поліпшує загальний мовленнєвий розвиток;
  • активізує розумову діяльність дітей.

Тести у логопедичній роботі можна використовувати під час індивідуальних, підгрупових, групових занять з учнями молодшого шкільного віку з вадами усного чи писемного мовлення.

Пропоновані тестові завдання складено у доступній формі з урахуванням пізнавальних інтересів молодших школярів, їхньої загальної обізнаності, життєвого досвіду, орієнтування у навколишньому середовищі.

Для тестів дібрано мовленнєвий матеріал з різних частин мови, максимально насичений словами з потрібним звуком, що відповідає логопедичному принципу послідовного формування навичок правильної вимови свистячих, шиплячих і сонорних звуків.

Пропонований матеріал рекомендований логопедам-практикам, учителям початкових класів, вихователям ГПД, ЗДО.

Тестові завдання на звук [з]

Виберіть і позначте правильну відповідь на запитання або зазначте слово, яким потрібно доповнити речення.

1. Кого зустрів дід на воротях?

а) Зайчика-Побігайчика;
б) Козу-Дерезу;
в) Лисичку-Сестричку.

2. Хто взимку малює узори на вікні?

а) Художник;
б) маляр;
в) мороз.

3. Стоматологові показують:

а) горло;
б) язик;
в) зуби.

4. Свої яйця в чужі гнізда підкладає:

а) сорока;
б) зозуля;
в) сойка.

5. Перед сном діти люблять слухати:

а) пісні;
б) розповіді;
в) казки.

6. Як називається хатка у ластівки?

а) Дупло;
б) гніздо;
в) лігво.

7. Близький родич кози:

а) осел;
б) козел;
в) вівця.

8. У заповідній зоні мешкають:

а) зубри;
б) корови;
в) коні.

9. Листоноша носить у своїй сумці:

а) газети;
б) зошити;
в) пазли.

10. Як називають того, хто всього боїться?

а) Козак;
б) розвідник;
в) боягуз.

11. Від важкої праці на руках з’явилися:

а) опіки;
б) мозолі;
в) зморшки.

12. На городі виріс здоровенний:

а) ананас;
б) кактус;
в) гарбуз.

13. Уміє повзати по землі та по деревах:

а) черепаха;
б) змія;
в) черв’як.

14. У спортивному магазині можна купити:

а) ковзани;
б) підгузки;
в) терези.

15. Узимку сонце сходить:

а) рано;
б) пізно;
в) високо.

16. Який сік із дерева?

а) Томатний;
б) березовий;
в) гранатовий.

17. Змолоду слід берегти:

а) здоров’я;
б) взуття;
в) гроші.

Тестові завдання на звук [с]

Виберіть і позначте правильну відповідь на запитання або зазначте слово, яким потрібно доповнити речення.

1. Улітку в саду голосно співає:

а) соловейко;
б) снігур;
в) сокіл.

2. Яке дерево має не листя, а голки?

а) Осика;
б) сосна;
в) ясен.

3. Яка риба має вуса?

а) Карась;
б) судак;
в) сом.

4. Солоною завжди буває вода:

а) ставкова;
б) морська;
в) річкова.

5. Де живе більша кількість населення?

а) У селищі;
б) у селі;
в) у місті.

6. Собака любить гризти:

а) кістку;
б) капусту;
в) редиску.

7. Що буває густим, смачним, молочним?

а) Сік;
б) кисіль;
в) квас.

8. Бабуся замісила у мисці:

а) сметану;
б) масло;
в) тісто.

9. Яке взуття носять улітку?

а) Кросівки;
б) сандалі;
в) чобітки.

10. Коні люблять їсти:

а) рис;
б) овес;
в) просо.

11. Сухий пісок можна:

а) сіяти;
б) місити;
в) сипати.

12. Схожий на годинник, показує частини світу:

а) компас;
б) годинник;
в) глобус.

13. Навесні тане сніг і біжать:

а) струмочки;
б) собачки;
в) хлопчики.

14. Довгий-предовгий ніс у:

а) носорога;
б) віслюка;
в) слона.

15. Сильним і красивим має бути голос у:

а) співака;
б) садівника;
в) санітара.

16. Що знайшов півник Голосисте Горлечко?

а) Насінину;
б) колосок;
в) квасолину.

17. Кому надсилають американські діти листи до Нового року?

а) Діду Морозу;
б) Санта Клаусу;
в) Святому Миколаю.

Тестові завдання на звук[ц]

Виберіть і позначте правильну відповідь на запитання або зазначте слово, яким потрібно доповнити речення.

1. У зайця хвіст:

а) пишний;
б) тонкий;
в) куций.

2. Риба, яку люблять їсти солоною:

а) щука;
б) оселедець;
в) карась.

3. По якому музичному інструменту б’ють молоточками?

а) Барабану;
б) піаніно;
в) цимбалах.

4. Кисліший за лимон:

а) оцет;
б) гранат;
в) ківі.

5. За допомогою чого можна накреслити коло?

а) Лінійки;
б) циркуля;
в) косинця.

6. Як одним словом називають мандарин, апельсин, лимон?

а) Ягоди;
б) фрукти;
в) цитрусові.

7. Для міцності розчинів на будівництві використовують:

а) пісок;
б) цемент;
в) глину.

8. Ніколи не бувають солоними:

а) млинці;
б) голубці;
в) суниці.

9. Уранці у віконце заглядає:

а) хмарка;
б) місяць;
в) сонце.

10. У стілець молотком забивають:

а) шурупи;
б) цвяхи;
в) гвинти.

11. Де виступають дресировані тварини?

а) У зоопарку;
б) у цирку;
в) на виставці.

12. Під час операції лікар використовує:

а) обценьки;
б) циркуль;
в) пінцет.

13. Це дерево цвіте у травні:

а) акація;
б) липа;
в) черемха.

14. Бензин привозять на заправну станцію:

а) у діжках;
б) каністрах;
в) цистернах.

15. Ці квіти люблять сіяти українці:

а) троянди;
б) чорнобривці;
в) цикламени.

16. За собакою на вулицю вибігло:

а) цапеня;
б) цуценя;
в) порося.

17. Чашку з чаєм ставлять:

а) на тарілку;
б) миску;
в) блюдце;

18. На царському троні сидить:

а)принц;
б)князь;
в)цар.

Автор: С. Г. Заєць, учитель-логопед вищої категорії, старший учитель логопедичного пункту при спеціалізованій школі I–III ст. № 1, м. Звенигородка, Черкаська обл.

За матеріалами журналу «Логопед»

Поділитися в Viber Залишити свій відгук