Досвід виховання ЗДО

Як сніжинка подружку шукала. Заняття з елементами ТРВЗ для дітей середньої групи

01.01.2020 1223 0

Джерело: http://rm-tula.ru/novosti/maskarad/

Мета: учити бачити в навколишній дійсності протиріччя; уміти їх формулювати, складати розповідь від імені взятого на себе героя, вживатися в образ; уявляти обраний об’єкт з погляду його минулого або майбутнього; закріплювати знання про геометричні фігури; вправляти у вмінні розуміти символи, за їхньою допомогою розповідати вірші, упізнавати головних героїв казки і правильно визначати її назву; формувати гуманні почуття, елементарні уявлення про доброту, чуйність, товариськість; розвивати зв’язне мовлення, діалектичне мислення, фантазію, уміння міркувати.

Матеріал: рухливо-дидактична гра «Кольорові сніговики»; «Чарівна паличка»; іграшка мікрофон; дидактична гра «Склади розповідь про зиму»; палички для лічби; книга В. Сухомлинського «Гаряча квітка»; геометричні фігури; символічні зображення для розповідання віршів; дидактична гра «Упізнай казку».

Хід заняття

Вихователь

Рада всіх я вас вітати
І заняття розпочати.
Будем працювати гарно,
Швидко, весело і вправно,
— Настрій?

— Супер!

— Погода?

— Клас!

— До роботи! Все гаразд!

— Діти, до нас у вікно під час ранкового провітрювання залетіла Сніжинка-пустунка. Чому?

— Вона шукає свою подружку Сніжинку-веселинку, оскільки... (продовжити речення).

 — Як ви гадаєте, що зі сніжинками відбувалося раніше?

— Допоможемо Сніжинці знайти її подружку?

— Під час якої пори року можна зустріти сніжиночку? А зима — це добре чи погано?

— Я впевнена, що ви багато знаєте про зиму. Я вас запрошую до телестудії, де знімаються новини. Ми запишемо декілька дублів, щоб обрати найкращий, для показу на телебаченні. Диктори користуються послугами суфлера, який підказує текст. Суфлером буду я. (Діти за картинками складають розповідь.)

— Ми пояснили Сніжинці, під час якої пори року можна зустріти її подругу. А знаєте, що я подумала? Можливо, вона в казку потрапила? Як ви вважаєте, у якій казці може бути Сніжинка-веселинка? (Міркування дітей.)

Тихо, діти, не шуміть,
Диво-казку не будіть!
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Треба казку відгадать.

Вправа «Знайди зимову казку»

Діти за  символічними зображеннями відгадують казку.

— Також Сніжинку-веселинку можемо зустріти і в оповіданні. Я зачитаю вам уривки з оповідань, можливо, ви їх упізнаєте.

  • «На землі стояв хлопчик. Він бачив, як падає сніжинка. Хлопчик подумав: “Ось впаде комусь під ноги, і її затопчуть”». (В. Сухомлинський «Хлопчик хотів приголубити сніжинку»)
  • «Що воно дзвонить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від маленької ялинки, що росте в нас на подвір’ї». (В. Сухомлинський «Як дзвенять сніжинки»)

— Сніжинку ми також можемо зустріти у віршах. (Діти за допомогою символічних зображень розповідають вірші.)

1.    Завірюха загуляла,
В хатки всіх позаганяла.
Всівся зайчик на печі —
Хрумка з маком калачі.

2.    Снігами вкрилася земля,
Метелиця гуляє,
Малює вікна морозець
Та носики щипає.

— Узимку діти дуже люблять ліпити снігову бабу. Для цього потрібно дуже багато сніжинок. Я вам пропоную зробити сніговиків, але не звичайних, а кольорових, оскільки коли яскраво світить сонечко, сніг стає різнокольоровим.

Гра «Кольорові сніговики»

 Діти об’єднуються у дві команди і викладають з геометричних фігур сніговиків.

 — Діти, з чого ми викладали сніговичків? (З геометричних фігур.)

— Розгляньте фігури, що лежать в скриньці. Можете здогадатися, які з них зимові? (Відповіді дітей.)

 — А тепер уявіть геометричною фігурою і розкажіть про себе, а допоможе нам чарівна паличка.

Інтерактивна гра з елементами емпатії «Я — геометрична фігура»

— Паличко, паличко! Раз, два, три.
Діткам диво покажи —
Із хлопчиків та дівчаток
Їх на геометричні фігури перетвори!

— Я трикутником зовусь
І нікого не боюсь.
Я частина площини,
Маю три кути, три вершини й сторони.

— Рекомендуюсь: я — квадрат,
Усяку площу міряю підряд,
І маю я чотири сторони —
Усі однакові вони.

— Я — прямокутник.
Давно про мене знають всі.
Кути мої — прямі,
І маю я чотири сторони,
Причому протилежні — рівні.
Якщо довжину всіх сторін додати,
То суму цю периметром
Ми будем називати.

— Я — коло, кулі я рівня.
Від мене куля пішла,
Від мого обертання.

(Діти складають розповіді від першої особи.)

 — Ой, щось ми загралися і забули про нашу сніжинку! Я пропоную піти в зимовий ліс і там її пошукати. Спочатку нам потрібно створити ялиновий ліс, а потім станемо на лижі та вирушимо в дорогу.

(Діти викладають ялинки з паличок для лічби.)

Пальчикова вправа «Лижники»

Вранці на лижах кататись пішли.
Швидко до лісу на лижах дійшли.
Час вже обіду — весь ліс обійшли.
Дружно на лижах додому прийшли.

— Діти, я знайшла декілька сніжинок! Як ви гадаєте, чи є поміж них Сніжинка-веселинка? (Припущення дітей.)

— А мені здається, що тут є дві сніжинки-сестрички! Знайдіть їх! (Діти шукають.)

— Діти, що це за сумна сніжинка? Мабуть, вона зачаклована. Як нам її розчаклувати? (Припущення дітей.)

— Якщо Сніжинка-пустунка перепросить, усе стане добре. (Сніжинка перепрошує.)

— Ось і знову подружки разом. Як ви гадаєте, що з ними буде далі? (Міркування дітей.)

— У народі кажуть: «Вірний приятель — то найбільший скарб». Бережіть друзів, ніколи не ображайте їх!

Кожне слово, кожний погляд має значення,
Прощаємось зі сніжинками. До побачення!

А ось прощальна гра,
Бо вже закінчувати пора.
Ми грати будем залюбки
У гру цікаву «Навпаки».
Скажу я слово високо,
А ти відкажеш — ... (низько),
Скажу тобі: далеко,
Відповідай же — ... (близько),
Промовлю слово стеля,
Згадай скоріш... (підлогу),
Скажу я слово руки,
А ти промовиш — ... (ноги),
Скажу тобі я: столик,
Відповіси — ... (стілець),
Тепер початок я скажу,
Ти ж говори — ... (кінець)!

За матеріалами журналу «Дошкільний навчальний заклад»

Автор: Ю. О. Волкова, вихователь-методист, ДНЗ № 4 «Казка», м. Долинська, Кіровоградська обл.

Поділитися в Viber Залишити свій відгук