Інклюзія ЗДО Творчість, ідеї

Будиночок-мовничок. Багатофункціональний логопедичний посібник

19.12.2019 2177 0

Різноманітні дидактичні матеріали є незамінним помічником у роботі вчителя-логопеда. Нерідко вчителі-логопеди створюють наочні матеріали власноруч, вкладаючи у цю працю свої знання, досвід, фантазію і творче натхнення. Пропонуємо увазі читачів авторський багатофункціональний логопедичний посібник «Будиночок-мовничок». Посібник можна використовувати під час корекційно-розвивальної роботи на фронтальних, групових та індивідуальних заняттях з дітьми, які мають мовленнєві порушення.

Посібник являє собоюоб’ємний будиночок із ламінованими стінами, дахом та кишеньками-віконечками (5×5 см). Використані елементи декору, шнурки, липучки, ґудзики, мотузочки, бігунки. До будиночка додаються лава, твердий та м’який пуфи, листочки з різного матеріалу для тактильних відчуттів, рукавички для біоенергопластики, декоративні прищіпки, дрібні іграшки, картки для складання рим до слова, предметні картинки, схеми звукового аналізу.

 

 

  

Вік дітей:4–6 років.

Мета використання посібника:удосконалювати правильне фізіологічне та мовленнєве дихання; вправляти дітей у розрізненні, називанні кольорів та їхніх відтінків, властивостей матеріалів; формувати вміння дітей виділяти місце звука в слові, автоматизувати та диференціювати звуки; виконувати звуковий аналіз слів; добирати слова до схем, риму до слова; розрізняти тверді, м’які, дзвінкі та глухі звуки; розвивати фонематичний слух, дрібну моторику пальців рук, тактильні відчуття під час обстеження окремих ділянок, логічне мислення, пам’ять, уяву, зв’язне мовлення, творчу активність; виховувати наполегливість, активність, зосередженість, уважність, самоконтроль за звуковимовою, доброзичливість, почуття взаємодопомоги.

Посібник рекомендується до використання вчителям-логопедам, вихователям груп компенсуючого типу.

Прогулянка будиночком-мовничком

(Автор вірша Л. І. Борисова)

В країні Звукляндії,
В місті Звуковки,
На вулиці Голосновці,
В будиночку-мовничку
Жили-були брат та сестричка
Чупік та Чупочка.

Дружно, весело жили,
Жили — не тужили.
Радо в гості всіх гукали
І будиночок вихваляли.

Ви приходьте, любі гості,
І малята, і дорослі,
Ми розкажемо й покажемо,
Чим будинок наш хороший!

Підійшовши до будинку,
Кожен враз впізнати зможе,
Пори року у країні.
Як зима — блищать сніжинки
На даху будиночка,
Як весна — краплинки срібні...
Літо — пташки, осінь — листя.
Як здійметься вітерець —
Видих «хлопець-молодець».

До дверей коли йдете,
Звуки всіх вітають:
Чи то голосно чи тихо,
Чи то високо чи низько.
Розпізнаємо, вправляємо
І чітко вимовляємо.

Щоб розвинути голосок,
Вправно постараємось,
Допоможуть прищіпки
Ритм нам відобразити.

Обійшовши «Мовничок»,
Зможете навчитись
Слова в риму добирати,
Вміло речення складати.

Далі, дивлячись будинок,
Із віконець і кватирок,
На вас дивляться тваринки —
Швидко їх запам’ятай!
На що схожі? Називай!

Лиш будинок наш відкрився,
Твістер на підлозі опинився.
Пальчиками граємо —
Мозок розвиваємо.

Цей будинок-мовничок
Справді всім хороший.
Походили, роздивились
І на лавку дружно всілись.

М’ячик спритний десь з’явився
І під лавку закотився.
Діти, не зівайте!
Де м’ячик? Називайте!

Весь будинок роздивились
І всього навчились.

Опис посібника і вправи з використанням будиночка-мовничка пропонуємо завантажити:

  

Автор: Л. І. Борисова, учитель-логопед I категорії, ЗДО (ясла-садок) № 33 «Маринка», м. Суми.

За матеріалами журналу «Логопед» № 9 (2019).

Поділитися в Viber Залишити свій відгук